Meest freaky les ooit meegemaakt (in mijn ogen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Meest freaky les ooit meegemaakt (in mijn ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 00:40

Vandaag zijn we met een paar meisjes gaan rijden op een manège hier in de buurt.

Verzorgde stallen, gezond uitziende paarden, passend tuig, .... niets op aan te merken.

Dus wij netjes opzadelen (ik welliswaar met hulp van twee man, maar beest was enkel idioot zolang je ernaast stond wat ook echt zo bleek te zijn). En dande piste in ...

Les met 9 personen in een minibak van 20-30 ... was al blij dat ik voorop mocht rijden, lang leve het paard wat niet achter andere paarden wilde OK dan! , zo had ik er nog iets aan.
Wederom leuk, Balzakje (zo heette ie dus!) reageerde op been, geen betonnen bek, aardig tempo, geen geslof ....

Maar dan ineens ... *tromgeroffel* ...

Inderdaad aanvallende paarden, dus echt bit tussen de tanden klemmen en gaan met die banaan richting een ander paard. Paarden die verliefd bleken te zijn op de muur Lovers en er niet meer vandaan kwamen ...
Mijn hart klopte echt wel in mijn keel, ik was doodsbang omdat je eigenlijk geen kant opkon ...

Naderhand bleek dat ik de enige was die zulke situaties nog nooit meegemaakt had, ik heb +/- 11 jaar op verschillende manèges gereden en bij privépersonen, maar nog nooit had ik zoiets gezien.
Na de les trilde ik dan ook nog steeds na puur van de zenuwen/stress/angst/...

Ben nu wel aan het twijfelen of ik hier vaker zou gaan rijden, het is het enige in de buurt. Kan enkel op kot rijden, want thuis vind ik geen leuke manège en alleen een bijrijdpaard in het weekend vinden is zéér moeilijk ...

Maar al bij al heb ik toch nog leuk kunnen rijden Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:26

Je kan daar toch gewoon blijven rijden ?

Ze zullen dat toch niet echt elke les doen, of wel Verward

Je heb het nu meegmaakt en kan je, je erop voorbereiden.

EN JE BENT BLIJVEN ZITTEN (door gereden)

Wat wil je nog meer Haha!

Nee, even serieus dat is heel gevaarlijk en vervelend.
Waren het alle paarden die zo deden of een paar.

Als het een paar zijn moeten ze deze gewoon niet met elkaar in een les zetten.

En DIE paardennamen ik begin er maar niet eens over Ach gut

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:29

Hahaha Balzakje *LOL*
Maar zoals Noureyev al zei.. zijn het een paar of alle paarden die het doen? En ik zou er iig wel goed over nadenken!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 09:38

Noureyev schreef:
Je kan daar toch gewoon blijven rijden ?

Ze zullen dat toch niet echt elke les doen, of wel Verward

Je heb het nu meegmaakt en kan je, je erop voorbereiden.

EN JE BENT BLIJVEN ZITTEN (door gereden)

Wat wil je nog meer Haha!

Nee, even serieus dat is heel gevaarlijk en vervelend.
Waren het alle paarden die zo deden of een paar.

Als het een paar zijn moeten ze deze gewoon niet met elkaar in een les zetten.

En DIE paardennamen ik begin er maar niet eens over Ach gut


Het waren er dus echt een stuk of 6 (een eigenaarspaard dat meeliep, die waar ik opzat en een ouwe sok deden niet mee) die zo deden .... die waar ik opzat hebben ze me meegegeven onder het mom van "kom ni in de buurt van een ander paard", heb zelfs ff tussen twee andere paarden kop-kont gereden en die heeft niets gedaan, wel eens gedreigd maar die ging echt zijn pootjes niet opheffen ... .
Het was ook niet altijd één op één, maar gewoon op t paard wat ze het eerst konden raken .... Rare beesten volgens mij

Uiteindelijk bleek ik dus de braafste van de hoop te hebben op dat vlak toch Haha! .

Ik vind het vooral gevaarlijk, zitten blijven zal ik wel doen en tegen een valpartijtje ben ik wel bestand. Maar ik heb geen zin om daar zo'n dolle knol al schoppend tegen me aan te kruigen ... Ben misschien bang aangelegd, maar ik zat gisteravond om 23.00 nog steeds te rillen als een blad. Terwijl de andere twee meisjes zoiets hadden van "da's toch normaal ....". Zij hebben dus altijd op zulke manèges lesgehad, ik ben hoogstens eens een paard tegengekomen in de les dat bokte/steigerde/.. iets deed, maar toch geen aanvaltechnieken gebruikte Schijnheilig

T was trouwens Balzacje met een C Knipoog