Superles gehad!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Superles gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 09:09

Gisteren was het mijn trainingsdag. Ik was zelf een beetje moe en Linda zei "zal ik hem anders losrijden?". Ik vond dat uiteraard prima.

Dat losrijden werd alleen wat meer. We zijn begonnen met de aanzet van passageren. Jeetje wat wordt dat paard dan nog mooier zeg! Voordat je de passage er goed in hebt ben je wel een héél eind verder, maar wat hij nu deed gaf al een kik! De reden dat wij nu een beetje beginnen met dat soort werk is om hem wat sterker te maken. Ik heb nl. een paard wat af en toe een beetje lui wil worden in de achterhand. Je moet constant met je gedachten bij zijn achterhand blijven. Door dat soort oefeningen krijg je ook een mooier voorbeengebruik. Op een gegeven moment ging ik er zelf op en moest ik het ook proberen. Wat een gevoel gaf dat zeg!

Ik moet zeggen, zulke lessen zijn echt heel gaaf!

Vaak als ik haar zie rijden met haar paarden en ze zie piafferen en passageren, dan denk ik vaak "ik hoop dat die van mij dat ook zo gaat doen". Misschien is er nog hoop!!???! Mijn dag kon gisteren in ieder geval al niet meer stuk.


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:33

ja leuk is dat. Ik rij nu een paard die heel snel leert, maar geduld is een vereiste zeker als ze hengstig is. De buurvrouw helpt me welleens met haar die rijdt zelf op grand prix niveau en als je dat ziet gaan denk je echt van zal mijn paard dat ook ooit kunnen. Ik denk het haast wel want ik rij haar nu 5 maand intensief en ze kan nu alle oefeningen uit de M1 al en ze is nog maar 4 en een jaar onder het zadel.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:30

Wowsers... Wat cool voor je Garfield! Lachen Hoop zelf ooit ook nog es zo ver te komen Lachen

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 13:55

Ellende schreef:
Wowsers... Wat cool voor je Garfield! Lachen Hoop zelf ooit ook nog es zo ver te komen Lachen


Ik ben er ook nog lange niet, maar waar een wil is is een weg. Als je iets echt wil, dan kan je het ook bereiken. Dan moet je het onderste uit de kan halen. Het kost veel tijd en geld, maar als je iets echt wil dan heb je het er ook voor over.

Sall

Berichten: 6642
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:00

Heerlijk dat nagenieten van die lessen! Les hebben vind ik altijd wel heerlijk, maar je hebt er soms een les tussen.... hmmmm

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 22 bezoekers