Tijd steken in je paard of pony....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 20:51

Hoi! Pie en Isa staan bij een woonboerderij. 's Morgens na het eten worden ze door de eigenaresse in de wei gezet, die gaat naar haar werk. Tussen 16.00 en 18.00 uur moeten de paarden weer op stal komen te staan om voor de tweede keer te eten, maar de eigenaresse heeft een zware baan en moet vaak overwerken. Kortom, ze is blij dat Jasmin en ik er zijn. Jasmin is de verzorgster van Isa, voor wie het nog niet wist, en doet maandag en woensdag de stallen en zaterdag doen we het samen. Ik kom dinsdag en woensdagavond (woensdagavond=les op de manege), en soms op een donderdag of vrijdag indien nodig. De afgelopen winter ben ik twee keer ziek geweest en toen bleek dat Jasmin, die pas 14 is, niet altijd kon invallen. Ze heeft huiswerk, een oppasadres, etc. dus toen ik een week lang uitviel werd het lastig! De eigenaresse vroeg me om nog iemand te zoeken als inval, met 1 of 2 vaste dagen. Jasmin vond het niet leuk dat ik een meisje zocht die op Isa ging rijden, ze wilde haar verzorgpony voor zichzelf houden, omdat er verder niemand op rijdt en het dan net is of de pony van haar is. Dit vond ik toch wat onterecht gedacht van haar, dat ze meteen boos werd. Pie wordt tenslotte al door de eigenaresse en mij gemiddeld 4x per week gereden. De pony Isa maar 2x, hooguit 3x, en die heeft zodra ze minder kreupel is, weer veel beweging nodig omdat ze anders weer hoefbevangen raakt. Jasmin gaat deze lente ook nog twee andere verzorgpony's rijden, hoe wil ze in Godsnaam dit gaan doen? Toen zei ze dat ze daar nog niet aan gedacht had. Tja, het zal moeilijk voor haar zijn dat er nu nog iemand voor Isa zorgt, maar het zal wel moeten. Niet alleen dat er een extra inval is, het is gewoon het beste voor Isa. Woensdag gaat het meisje dat ik gevraagd heb mee om te kijken of het klikt, en dan hopen maar dat het wat wordt! Isa kan nog wel eens drammen en een bokje geven, dus... Ik heb het meisje afgelopen vrijdag zien rijden op een manegepony, het ging prima. Ze moesten de beugels uitdoen en dan in draf en galop, etc. Ze reed erg zelfverzekerd, op een eigenwijze haflinger hihi. Ach ja, komt wel goed. Zijn hier nog mensen die de paarden zelf moeten voeren, en hoe doe je dat met je werk? Of ken je iemand in zo'n situatie? Groetjes, Dorine.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:00

Wij voeren de paarden ook zelf......ik werk en mijn vriend ook, s'morgen voor ik naar het werk ga dan ga ik eerst langs de paarden om te voeren en sávonds doen we het meestal samen of mijn vriend doet het.
We zijn nu voor het eerst een weekje op vakantie geweest (gewoon in Nederland, willen snel terug kunnen zijn mocht er iets met de paarden zijn)toen heeft s'morgens mijn schoonvader gevoerd en sávonds de broer van mijn vriend.......er is altijd hier wel iemand die het wil doen *gelukkig*

Groetjes van Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:07

Wij doen thuis ook alles met zijn tween. Alleen is het bij ons redelijk makkelijk. In de winter is mijn vader vrij, dus heeft hijalle tijd om de paarden te verzorgen. Als hij niet kan, sta ik wat vroeger op en doe ik ze. En in de zomer, als zowel ik als mijn vader aan het werk zijn, staan de paarden buiten, dus fietst mijn vader 's ochtends langs en ik 's avonds.

Ideaal dus, maar komt ook omdat ze zo dicht bij huis staan!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:43

ik verzorg mijn pony ook iedere dag zelf. Iedere dag naar school ernaar toe. Sinds kort heb ik wel een meidje dat meehelpt, vooral om regelmatig te traien of als ik echt een keer niet kan!

Binnenkort ga ik hem in een stalling zetten. Dan doe ze het voeren dus voor mij. Maar dan ga ik er nog iedere dag heen om te verzorgen!!! Lachen

Groetjes Kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 23:18

Ik zou dat zelf niet voor elkaar krijgen, want ik ben een vreselijke zeikerd met m'n knollies. Ik wil nl. dat ze MINIMAAL 4x per dag voer krijgen, en ze staan een stukkie weg van m'n huis....
Maar die van ons staan op een professionele springstal, dus er wordt prima voor ze gezorgd, lig ik geen seconde wakker van. En in de weekeinden als Marco op concours is, neem ik gewoon voor hen waar met paarden binnen/buiten zetten, voeren, medicijnen etc.

Groetjes, Sonja.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina en 133 bezoekers