Nog een verassing!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Nog een verassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 18:37

Wat me vandaag nou weer overkomen is....
Ik zal maar even het hele verhaal vertellen voor degene die ook nog niet op de hoogte zijn.

Ik heb in juli een c-pony merrie gekocht. Eind augustus kocht een vriendin van mij een grote d-pony merrie bij dezelfde handelstal als waar ik mijn pony heb gekocht. Ze staan nu samen op de wei en naast elkaar op stal. Begin september kreeg ik het sterke vermoeden dat mijn pony drachtig was, toen de DA kwam enten dus maar even laten opvoelen en jawel er zat al een bijna volgroeid veulen in! mijn veulentje kan nu elk moment geboren worden. Lovers
De merrie van mijn vriendin was ook nog niet hengstig geweest en werd steeds dikker. Het leek ons wel erg toevallig dat ze ook drachtig zou zijn en ze is nog maar 3.5 en krijgt nu ook krachtvoer...
Vandaag kwam de DA weer om te enten en toen toch maar voor alle zekerheid laten opvoelen. En jawel, ook deze pony is drachtig en ook al behoorlijk ver (waarschijnlijk 1 a 2 maanden minder ver dan mijn pony) *LOL*

dus tja, bij deze handelstal zat zeker een actie: 2 voor de prijs van 1?! Clown
Ik ben er eigenlijk wel blij mee want nu staat mijn veulentje dalijk niet alleen met oudere paardjes en heeft ie fijn een vriendje om mee te spelen. Alleen nu wordt het wel voor 2 paardjes waken... Gaaaap


Chell
Berichten: 278
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:41

veel sterkte bij de geboorte en gefeliciteerd natuurlijk!! groetjes
Chell

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:56

wat leuk zeg !!!! laat ons even weten als t geboren is Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:57

een bonucadeau bij de aankoop!!!


heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:47

zo leuk cadeau erbij
wat bof je toch weer dat is wel grappig dat ze dat allebij hebben zeg!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:53

leuk zeg!! maar even vragen wat de hengst is Knipoog maar je hebt wel geluk dat jullie er geen moeite mee hebben. Sommige zijn woest als ze dat te horen kregen Scheve mond waarschijnlijk van dezelfde hengst? wel leuk een halfbroertje/zusje

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 23:29

ja misschien wel van dezelfde hengst, ga morgen toch nog even de handelstal bellen of ze toch echt geen idee heeft waar ze nu vandaan komen. Ik zit zelf te denken aan misschien een bedrijf wat failliet is gegaan en wat een paar paarden aan die handelaar heeft verkocht. Dat zou betekenen dat die merries dus al eerder bij elkaar hebben gestaan. Ben benieuwd wat voor veulens het worden, als ze op elkaar lijken ga ik echt hard lachen denk ik....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:43

Fijn dat jij het leuk vind, als ik een merrie zou kopen zou ik daar absoluut niet blij van worden... Ten eerste zou ik haar voor de sport kopen dan (en dat kan je dan een jaartje uitstellen) en ten tweede zijn wij helemaal niet ingericht op een veulen.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 23:58

tja ik heb mijn pony alleen voor de recreatie, wij waren trouwens allebei al van plan om beide merries volgend jaar te laten dekken, de veulentjes komen nu alleen 1.5 jaar eerder.
Ik kan er verder weinig aan doen, als ik die handelaar aansprakelijk stel zal ik best mijn geld terug krijgen maar dan ben ik ook mijn pony kwijt en dat zie ik niet zo zitten.... wie weet waar ze dan terecht komt met een veulentje er nog bij in de winter...

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:58

Goh jah inderdaad, kan je de vorige eigenaar niet voor de kosten op laten draaien?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 00:00

oh ja er komen natuurlijk wel foto's hier op bokt als ze er zijn, maar wanneer weet ik echt niet, het kan zelf januari worden voor mijn merrie (misschien een kerst veulen?)

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:02

kunnen ze dat niet uitrekenen? volgens mij is dat toch niet zo moeilijk meer? Nouja, ik ben benieuwd naar de foto's voor als het veulen er is!!!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:07

Jeetje, wat een leuke verrassing!!! Hopelijk blijven de veulens toch nog even zitten, liefst tot na de jaarwisseling want dan zijn ze officieel 2004- veuelens. Het lijkt me een hele zorg om veulens in de winter te hebben, misschien meegroeidekentjes aanschaffen????? Brrrrrrr........Sterkte met de komende geboortes, ik ben heeeel benieuwd!!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:38

jah leuk zeg !!
hier heb ik dus ook last van waarschijnlijk !!
stoer he.. !

Karaat_the_newforest op Instagram

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:03

Leuk zeg, dat lijkt mij ook wel eens wat. Een veulentje van mijn eigen paard. Helemaal van jong af aan opvoeden. Maar misschien is het dan verstandig om toch maar geen ruin meer te nemen....... Ik heb nog nooit een merrie gehad. Op de een of andere manier wil dat niet goed matchen met rijden.
Verras je ons met een geboortekaartje en foto's tzt? Cheese!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:18

Met geïmporteerde Tinkerdames is dit een doodnormale zaak, kan er zelf over meepraten! Dat dat met Nederlandse C-en D-pony's ook kan gebeuren wist ik niet Haha! .

Veel geluk ermee en hopelijk gaat alles goed. Wordt het een kerstveulentje dan zijn Noël of Noëlle leuke namen!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 15:30

lunatje schreef:
kunnen ze dat niet uitrekenen? volgens mij is dat toch niet zo moeilijk meer?


ik heb geen idee wanneer ze gedekt zijn en door wat voor hengst, dus dan kan je het volgens mij moeilijk gaan uitrekenen.
Ik ga af op wat mijn DA heeft gezegd, mijn merrie heeft trouwens sinds een paar dagen een klein beetje een uier, dus denk niet dat het nog lang gaat duren...

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:38

Wat leuk nou heb je wat geld bespaard en je krijgt een leuk veulen
handig toch Haha! :p

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:40

Opgezet uier zegt nog niet veel, hou het even in de gaten als er miniscule harde druppeltjes (harsdopjes) aan de tepels blijven hangen. Ook gaat het uier uiteindelijk helemaal gevuld worden en de tepels gaan er soms van glimmen van de spanning. Dan is de tijd bijna rijp........
Mijn merrie had trouwens compleet geen vol uier, geen harspuntjes maar plots liet ze aan het eind van de avond melk druppen en een half uur later lag het veulen erachter. Mijn andere merrie liep 3 weken met harspuntjes aan de uier.........je kunt er niet helemaal van opaan. Sterkte he!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:42

Het is zwaarder dan je denkt, de tante van mn vriend had ook onverwachts een veulentje rond huppelen.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:48

onverwacht kan idd niet altijd even leuk zijn!
maar top als je er blij mee bent toch?
ben heel benieuwd!
succes met je pony! hou haar maar goed in de gaten!

drecaise
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:44

We zijn ook niet allemaal even blij hoor. Jasmin is van Brenda en mij samen en hoewel ik helemaal gelukkig ben als alles goed gaat ben ik vooralsnog niet heel erg blij met met name het jaargetijde.

maar goed misschien maakt deze opa zich wel gewoon een beetje zorgen Knipoog
Het is vooralsnog een meevaller dat 't veulentje niet alleen komt te staan zonder kameraadje, dan had ik zelf bokkend en spingend door de wei moeten gaan rennen Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:30

Ik heb twee keer een merrie gekocht en twee keer er een gratis niet vermeld veulen (beide keren merrieveulen) erbij gehad.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:34

Wat gaaf zeg!!!!!!

Maar kunnen jullie dit financieel opbrengen?

Lijkt me minder leuk als je bijvoorbeeld een leuke pony van al je spaarcentjes koopt en er ook nog eens een veultje bijkrijgt.....

Maar dit vraagt natuurlijk wel om foto's

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:38

Wat leuk zeg!

Wordt nog gezellig zo'n cluppie veulentjes Haha! Ik hoop voor jullie beiden dat de dracht goed verloopt en dan er straks 2 gezonde veulentjes geboren zijn OK dan!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Charaz, Eve_16, paljaslaura, turtlelito, Utixo, Vagabondo, VWestra en 93 bezoekers