spannend.....buitenritje

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

luckyzeven

spannend.....buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 18:22

wat heb ik toch heerlijk gereden(gister).
ik ben met mijn merrie en veulen naar de ouderkerkerplas geweest.ik wou weer ff oefenen met mijn veulen in de trailer dus zijn we met de trailer er heen gereden. ze waren weer erg braaf en het was droog en erg rustig op de plas.ik had met een oude stalgenoot afgesproken daar in de buurt om lekker mee te rijden en ook voor de zekerheid dat als er iets gebeurd je toch met ze tweeen bent.we hadden veel gestapt klein stukje gedraaft en een rustig galopje gemaakt.grotendeels had ik mijn veulen (4maanden) aan een longeerlijn maar met het galopje was ze los.het ging echt super.we zijn zelfs een stuk door het water gegaan.mijn merrie ging er zo in maar de kleine moest eerst alles onderzoeken er lagen namelijk wat enge monsters in het water die verdacht veel op blaadjes leken maar na ff snuffelen ging ze er met een grootte sprong in.we waren dus zeiknat maargoed.ik vond het erg knap dat ze alles zo snel volgt.
ik heb alleen nog een vraagje het is misschien te laat dat ik het vraag maar ik ben toch benieuwt: als jullie een buitenritje maken met je merrie en veulen hoelang zijn jullie dan weg? en draaf en galopeer je dan ook? ik heb gemerkt dat mijn veulen het goed aankon want ze was niet buitenadem ofzo. maarja ik heb in iedergeval heerlijk gereden OK dan!

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

gast361

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:40

he hartsikke fijn dat je zo lekker gereden heb!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:26

Fijn dat je er zoveel lol in hebt.
ik heb eigelijk geen idee hoelang dat mag... Ik denk dat hoe je het nu hebt gedaan gewoon kan...

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 11:42

ja ik zou het ook echt niet weten.wat ik trouwens was vergeten te vertellen was dat toen we door het water liepen we ook een grote hond tegen kwamen.hij had een bal bij zich en bleef blaffen naar mijn veulen.ze vond het eerst wel interessant maar toen het haar te lang duurde dacht ik dat ze weg wou lopen maar nee......ze draaide zich om en gaf een mep achteruit zo tegen zijn kop .die hond werd helemaal zeiknat.de klap kwam kennelijk niet hard genoeg aan want hij stond echt zo verbaasd te kijken Verward .hij pakte zijn bal en liep rustig naar zijn baas.die overguns niks zei over de trap.maar ach hij had niks en trouwens die honden moesten daar aan de lijn..... Lips are sealed

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:45

Zo, jouw veulen heeft wel door hoe hij van zich af moet bijten.
Leuk dat hij zo dapper is.
Ik heb geen idee hoelang je je veulen mee kan nemen.
Hangt denk van het veulen zelf af.
Maar als hij het goed heeft volgehouden, was het niet te lang in elk geval

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 11:53

gelukkig.en ja mijn veulen is erg bijdehand.is dat wel normaal? ik bedoel het is mijn eerste eigen veulen dus zoveel meegemaakt heb ik nog niet.en met andere paarden die in de buurt komen is ze nogal onderdanig ,maar die merrie die mee was met dat ritje die had dit jaar haar veulen verloren en was echt zo onder de indruk dat ze er in het begin bijna op wou springen.en dat vond die bijdehandte tante maar niks en deed een poging tot trappen(met haar kont omhoog) zovan nou ben ik het zat......phe! Blond terwijl mijn grote merrie helemaal niet zo is. Schijnheilig

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie