Sense

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Sense

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 13:57

Ik kwam twee weken geleden op de manege. Ik vroeg aan de instructeur of hij nog een leuk paard had waar ik op kon rijden. Hij zei meteen: "Pak die nieuwe schimmel maar." En hij wees naar een prachtige donkere schimmel die al meereed. Hij heete Sense en ik heb me laten vertellen dat hij pas 4 jaar was. Ik had hem zo eens even bekeken en dacht dat het niet zo'n heel groot paard was. Toen was het zover...... Ik kon erop. Toen ik ernaast stond, bleek dat hij toch best wel heel groot was Scheve mond

Aan het begin wilde hij niet nageven, maar na een paar rondjes ging ook dat redelijk goed. Hij liep wel een beetje te diep, maarja.......
Ik had dat uur geweldig gereden, vond ik zelf. Ik heb na de les meteen met de instructeur besproken, dat ik er met de wedstrijd op ga.

De week daarna (vorige week), reed ik weer op Sense. Het begon al goed... Ik wilde het hoofdstel omdoen, maar omdat hij zo groot is bleef zijn oor even dubbel zitten. Dat voelde blijkbaar niet zo prettig en hij knalde zijn hoofd naar beneden. Dat is opzich niet zo erg, maar mijn hoofd zat daaronder. Ik had dus even een dikke rode wang

Hij rijden ging iets minder dan de eerste keer, omdat hij lastig deed. Hij begon te schudden met zijn hoofd. En dan niet zo snel, maar af en toe een keer goed hard naar beneden trekken, zodat ik er bijna af lag Schijnheilig We gingen ook blakjes draven en dat vond ik eerlijk gezegt nog een beetje eng. Ik wilde het toch proberen en we gingen erover heen. Sense vond het denk ik leuker om ze in gallop te nemen, want dat heeft hij zeker 6 keer achter elkaar gedaan

Afgelopen vrijdag ging ik met mijn zusje mee naar de springles. Ik ben natuurlijk ook meteen bij Sense gaan kijken. Aan het einde van de les stond het paard op de poetsplaats en ik vroeg me af wie er op zou gaan rijden. Toen kwam er een meneer aan. We hadden even een praatje gemaakt, en toen zei hij dat hij Sense waarschijnlijk ging kopen. Nu had hij hem voor 2 maanden op proef.

In eerste instantie was ik heel blij voor die meneer! Maar toen ik erbij na begon te denken (dit duurt bij mij altijd even, ik ben blond) kwam het in me op dat ik er dan niet meer op kon rijden. En de wedstrijd was al over twee weken!

Gisteren was er een clinic op de manege en gingen we ook kijken. De instructeur kwam naar me toe, en zei dat er iemand was die Sense waarschijnlijk wilde kopen. Ik wist dit dus al..... Toen kwam het goede nieuws; Hij heeft gezegt dat hij het niet kon maken om Sense nu weg te doen. Ik kan er voorlopig dus nog gewoon op rijden Lachen Morgen (maandag) ga ik weer op Sense rijden. Na afloop gaan we vragen of ik mijn proefje nog een keer alleen in de bak mag oefenen. Ik hoop dat alles goed gaat, en eigenlijk hoop ik ook dat die meneer Sense toch niet fijn vindt, en hem niet meer wil kopen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:11

Leuk joh dat je juist op dat paard je wedstr mag rijden, toffe manege-eig. dat hij hem nog ff langer wilt houden, jij blij.

Maar zou het voor het paardje niet fijner zijn als iemand hem kocht, ik bedoel een manege is voor veel paarden nu niet echt de ideaale leefomgeving, en komt hij bij die meneer wel ergens prive te staan.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 16:51

Hij blijft volgens mij dan gewoon op de manege staan. Maar je hebt wel gelijk!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:13

misschien mag je hem wel verzorgen als die meneer hem koopt.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:19

hey leuk voor je Laan!
je had me er al wat over vertelt.. en het klonk goed iig..
laat je me weten hoeveleeste je was met de wedstrijd?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:32

wees eerlijk het is voor het paard ook erg fijn om 1 eigenaar te hebben, jij zal hem waarschijnlijk gaan missen, maar er zijn genoeg andere leuke paarden, en er moet natuurlijk ook weer een (leuk) paard voor terug komen

succes met je wedstrijd