slecht toch?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mahita
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: venlo

slecht toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:17

toen ik gistermiddag terugfietste van de stad kwamen er 2 politiemensen te paard langs gegaloppeerd
is hat niet hardstikke slecht voor de pezen van het paard als ze met hoefijzers over de stenen galopperen Verward

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:18

Tuurlijk is het slecht voor de pezen. Maar ja, ze kunnen toch moeilijk heel rustig gaan stappen als ze een boefje moeten vangen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:20

Voor ongetrainde paarden (en ruiters Knipoog ) is het slecht en riskant, maar voor goed getrainde paarden schijnt het geen probleem te zijn.
We gaan er maar vanuit dat politiepaarden goed getraind zijn *LOL*
Tijdens hun werk moeten ze natuurlijk ook weleens in de hoogste versnelling over de verharde weg, dus misschien was het een training ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:21

Ik heb ooit gehoord dat politiepaarden op speciaal beslag staan, omdat ze zoveel over de verharde weg rijden. Ik weet alleen niet meer van wie ik het heb en dus ook niet of het een betrouwbare bron was...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:23

Naja, dat zou best heel goed kunnen hoor CCCCorine

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:25

CCCCorine schreef:
Ik heb ooit gehoord dat politiepaarden op speciaal beslag staan, omdat ze zoveel over de verharde weg rijden. Ik weet alleen niet meer van wie ik het heb en dus ook niet of het een betrouwbare bron was...


DAt dacht ik ook, ze hebben geloof ik een zooltje als schokdemper ertussen (mag ik hopen)

mahita
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:26

het was waarschijnlijk een training want ze reden achter een motor aan(aangezien de zwaailichten niet aanstonden was t zeger geen noodgeval)