Voor het eerst gedraafd, PISMERRIE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Voor het eerst gedraafd, PISMERRIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 23:53

Vandaag heb ik voor het eerst gedraafd op mijn paard aan de longe. Nou, het is dus een echte pismerrie. Draven op zich vond ze niet erg, al was ze natuurlijk wel heel de balans kwijt. Maar als mijn benen ook maar een beetje haar buik raakte ging ze gillen, staken en naar mijn benen slaan . Uiteindelijk toch gelukt om een stukje te draven zonder problemen OK dan! . Toen maar snel gestopt, afgestapt en beloond. Met longeren met stijgbeugels naar beneden heb ik dit probleem ook gehad en dat werd ook na een paar keer steeds minder, dus dinsdag gaan we in de herkansing.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:28

oops. als je echt een pismerrie hebt dan heb je wel een probleem. ik hoop voor je dat dit tijdelijke hormonen zijn.

succes

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:47

Ach, ze zal er wel aan wennen. Met geduld kom je een heel eind.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:48

Wat leuk zeg, dat je ook aan het inrijden bent. Op Horses at Work kun je wat foto's zien van Youko en Galactica, en van mij en Cheyenne. Gelukkig is Yen geen staker. Ze loopt liever wat harder om onder de hulpen uit te komen. We zijn een stukje verder dan jij, wij stappen, draven en doen al kleine stukjes galop.
Doorzetten he? Dan komt alles goed.
Ben je zelf een expert, of krijg je hulp van iemand?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:58

Nee, ik ben bij lange na geen expert, maar krijg wel hulp van iemand. En zodra ik een beetje kan stappen en draven ga ik gelijk les rijden met haar. Maar dit was pas de vierde keer dat ik erop zat. De vorige drie keer alleen maar aan de hand gestapt en dit was de eerste keer aan de longe.
Ik ben nog niet zo ver, maar wel verder dan ik ooit nog verwacht had na haar ernstige verwonding dit voorjaar (zie mijn profiel).

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:59

die van mij heeft ook last van erge tijdelijke hormonen. dat is te overzien en ook soms knap lastig. een pismerrie is echt iets anders hoor. dan heb je het hele jaar door last. ik heb er een gekend en das niet leuk meer. zo als het nu klinkt bij jou heb je geen pismerrie gelukkig

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 16:48

Ik weet niet of het de hormonen zijn, het is gewoon een beetje een blijf-va-mijn-lijf type. Wel lastig, maar we komen er wel doorheen. Ze had vandaag wel aardig spierpijn.

shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:15

gewoon geduld hebben dan went het vanzelf en niet teveel aandacht aan geven want het is aanstellerij ben ik bang.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 17:26

Geen aandacht aan geven is erg moeilijk, ze draait op dat moment om zodat ze recht tegenover degene die longeert komt te staan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:42

mmm hopen dat het tijdelijk is ja, dat "gezeik" van die merries, letterlijk en figuurlijk Haha! (kheb er ook 2 gehad............)

overigens ben ik erg benieuwd gezien je in delft woont waar je staat met je paardje

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:27

Ja had je maar een goed paardje moeten kopen Schijnheilig
Nee hoor nog succes veder en zie wel manier er appeltaart in de kantien staat. Tong uitsteken mmmmmmmmm heb nu al trek. Ach je werk toch bij de bakker.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:49

Poeh, dat klinkt als een niet al te gemakkelijke tante !
Knap van je dat je toch al zover gekomen bent.
Zo'n paard is misschien niet de gemakkelijkste, maar je hebt wel dubbel zoveel eer van je werk.

Zelf heb ik weinig verstand van merries (ben meer een ruinen-mens Knipoog), maar een vriendin van mij heeft ook eens een merrie gehad die nogal "prikkelbaar" was.
Een echte pismerrie was het niet, maar wel een super gevoelig paard dat zo uit een Blijf-van-m'n-lijf-huis weggelopen leek *LOL*
Ze heeft flink wat problemen gehad met rijden, kon nauwelijks inwerken omdat al haar hulpen met de nodige weerstand ontvangen werden.

Uiteindelijk heeft ze er een DA bijgehaald en die heeft de merrie een kuur gegeven, volgens mij was het iets hormoon-technisch.
Dat heeft toen erg goed geholpen en ze had er spijt van dat ze niet eerder actie had ondernomen, het scheelde haar zoveel ellende.
Misschien iets om in je achterhoofd te houden voor als het echt niet wil lukken.

Veel succes verder met je "project", hopelijk krijgen we snel een fotootje te zien Cheese!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 14:04

Als ik eindelijk door heb hoe ik een foto er op krijg (en onze scanner het weer doet) krijgen jullie foto 's te zien van mijn krengetje.