Vervelend

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 17:46

Lang verhaal dus als je je echt verveeld Haha!
Ik heb mijn paardje nu denk ik 3 a 4 maanden. Alles ging heel goed enzow. Maar ong. een maand geleden kreeg ik pfeiffer Boos! En toen kon ik dus 3 weekjes (ja het kan zo snel over zijn Tong uitsteken )niet rijden. Nu heeft een vriendin van me een aantal keer op Lennie gereden, maar dat ging niet zo goed Verward Lennie is nogal eigenwijs en m'n vriendin nogal onzeker over haarzelf ensow dus die durfde Lennie waarschijnlijk niet goed aan te pakken, en op 't laatst kreeg ze haar zelfs niet meer voor de rand van de bak weg. (heeft ze me niet zelf vertelt, heb ik van iemand gehoord) En m'n vriendin heeft Lennie dus een paar keer van ellende maar weer in d'r stal gezet. met gevolg dat dat Lennie, nu iedere keer dat ik ga rijden (is nog niet zo vaak geweest, moet nog een beetje rustig doen)een gevecht begint. Dan doet ze alsof ze schrikt (jaja schrikken met d'r oortjes naar voren Tong uitsteken )en wil ze echt niet langs bepaalde plaatsen. Paar tikken met de zweep en dan is het wel over. Alleen vandaag was het best wel erg (vriendin was mee, weet niet of dat er iets mee te maken heeft)
Nou ja, goed aantal tikken met de zweep en goed binnenbeen dr bij en Lennie was al een stuk braver. Had ze net een aantal rondjes braaf gelopen, en m'n vriendin zei iets tegen me dus ik concentreerde me niet echt, en toen had Lennie weet zo'n gekke actie (opzij springen) dus lag ik ernaast Boos! Eerste keer dat ik van mn eigen paardje afviel. Maar voordat ik ziek werd deed Lennie helemaal niet zo, ze was altijd heel lief enzow.
'Tzal dus toch wel met m'n vriendin te maken hebben, maar altijd als ik er een kleine toespeling op maak ( je moet bij Lennie echt heel consequent en af en toe ook streng zijn, als je dat niet doet dan doet ze helemaal niks meer voor je, vooral als ze weet dat ze niet hoeft te werken) zegt ze, nee heb ik niks van gemerkt. Ze ontkent 't dus gewoon, maar moniek (staat bij mij op stal, is al wat ouder en heeft een stuk meer ervaring) heeft tegen mij gezegt dat ze een keer gewoon 3 kwartier met mn vriendin bezig is geweest omdat Lennie niet wou en dat ze Lennie een paar keer van ellende in stal heeft gezet. Maargoed, ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik heb wel iemand nodig die 1 a 2 keer in de week naar Lennie gaat. (zit nu in vwo 4, fiets elke dag 12 km naar school en terug en dan is het best zwaar om 7 dagen in de week ook nog paard te rijden)Dat zou zij dus doen, maar ik heb geen zin elke keer met Lennie te moeten vechten als zij is geweest.
(als ik erbij ben gaat 't wel heel goed, maar dan heb ik eerst al gereden.)
Dusss...nou ja sorry voor 't lange verhaal maar ik wou 't gewoon even kwijt.

Chill out Lachen


Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:10

Kan je niet iemand anders zoeken? Ik weet dat het niet makkelijk is maar dit werkt ook niet echt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:13

Ja, ik zou gewoon tegen dat meisje zeggen dat je bepaalde dingen hebt gehoord over haar manier van rijden en dat je daar niet blij mee bent en het zo niet verder kan gaan. Dus ik zou gewoon iemand anders zoeken, dat is gewoon het beste voor je paard.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:15

ik denk dat dit paard gewoon aan het werk gezet moet worden dan wordt die ook wel weer rustiger. Ik zou ook kijken of ik iemand anders zou kunnen vinden
succes

niets is onmogelijk voor hen die willen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:29

Iemand anders zoeken, blijkbaar wordt je paard hier ook niet gelukkiger van !! Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:34

ik zou haar een paar keer begeleiden (lesgeven) tijdens het rijden, niet eerst zelf gaan rijden maar laat haar rijden, dan kun je zien hoe dat gaat en haar tips geven hoe ze haar aan moet pakken.

Z1+1

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 10:14

petrabonanza schreef:
ik zou haar een paar keer begeleiden (lesgeven) tijdens het rijden, niet eerst zelf gaan rijden maar laat haar rijden, dan kun je zien hoe dat gaat en haar tips geven hoe ze haar aan moet pakken.


Ja da's wel een goed idee, da dat eerst maar es doen.
T'is verder een heel lief paardje, je moet alleen heel consequent zijn

Chill out Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Esperanza, MairiMacBran, Nina1999, Poety, Sanet en 66 bezoekers