Mensen in het paarden-verkeer

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HeleennAnton

Mensen in het paarden-verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 17:50

Sommige mensen in het paardenverkeer , die snappen er volgens mij niks van!
Een van de belanglijkste regels is toch: IN STAP PASSEREN, of als het echt moet in een heel rustig drafje.

Was ik vandaag in het bos lekker even aan het stappen, komen er van achter twee joekelse paarden aangedraaft(wel met ruiter Tong uitsteken ) en omdat het nogal grote paarden waren en ook nog hoefijzers hadden maakte dat een behoorlijk kabaal.
Anton helmaal over de zeik: staart in de lucht, kop omhoog en maar dribbelen. Maar die ruiters gaan niet even stappen, nee hoor vooral door draven(dat ene mens had haar paard trouwens helemaal niet onder controle) en daar kan ik nou niet tegen: ze zien toch dat Anton het niet prettig vindt als ze van achter zo hard aan komen draven. Ik vind het echt asociaal.
Ik heb Anton toen de parkeerplaats van een tuincentrum op gestuurd en daar een rondje laten stappen. Daarna werd hij wel weer wat rustiger.

Verdere rit ging het heel goed, zelf een stammetje gesprongen OK dan! .
Ik ben wel trots op mijn knollie hoor, hij trapte niet naar die paarden(had wel hun lesje kunnen zijn) en hij ging er ook niet knetter hard vandoor.
Want hij was echt bang, kan me wel voorstellen want het was echt zo'n gevoel alsof we van achter opgedreven werden.

verkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:21

Hey wat goed dat je paardje toch nog zo rustig bleef!! Ik heb ook altijd geleerd dat je in stap moet passeren, zeker van achter!!!! Heeft iemand dit anders geleerd?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:25

Andrew vind dat ook zo vervelend. Had het een keer toen we naar les reden in een groepje en werden achterop gereden door een men-groep met Friezen... Die hielden ook absoluut geen rekekening met ons, terwijl wij zijwaarts over de weg gingen... Asociaal... Blij voor je dat dfe rest van de rit wel leuk was!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie