2e menrit en bbq van menverebiging Alras

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 20:55

Was gister dus. Ik was lekker vroeg van huis gegaan in de richting van Des. Ze lieten zich makkelijk vangen, en ik dus poetsen. heb de manen en staart netjes uitgepluisd en Des daarna ingesprayd met veerust. Opgezadelt en om 13:15 op weg gegaan. stom vroeg natuurlijk, want pas om 14:00 zouden we vertrekken. heb daarom mijn paardrijvriendin en haar man op gehaald. Zij hadden Tamme voor de kar gezet.
Iets na 2én vertrok de hele club. 6 aanspanningen en 4 ruiters (waaronder ik dus). Het was wel verschrikkelijk warm, en we hebben dus lekker rustig aangedaan. Rond half vier een pauze gehouden. Lekker wat te drinken gehad. Des wou (zolas gewoonlij) niet uit de emmer drinken. heb i toen maar wat gras laten eten, krijgt ze toch wat vocht binnen. Daarna gingen de aanspanningen en de ruiters uit elkaar. de ruiters wilden het esmeer in. Dat is een meertje waar vroeger veel in gezwommen werd door de plaatselijke bevolking. Enkele jaren terug heeft staatsbosbeheer de watervoorziening aangepast, waardoor het dieper is geworden en er veel graspollen zijn gekomen. Het eerste stuk ging tussen de graspollen door, meteen laag van ca 30cm water. Na 20 meter lieten we de graspollen achter ons en gingen we het meer zelf op. We zijnniet al te diep gegaan (ik denk zo'n 50 cm), maar 2 ruiters die zonder Zadel op Fjorden mee waren, waren tot op de knien nat. Was wel erg gaaf!
Na ca 100 meter gingen we het water weer uit en even later zatn we weer op het reguliere pad. De aanspanningen zagen we in de verte ook gaan. Via een omweg zijn wij toen ook maar hun kant op gereden. We hebben nog even gekeken bij de vaardigheidsproef die de aanspanningen aansluitend reden, maar al snel besloten we toch maar door te gaan naar huis. de tijd blijft niet stilstaan en om 19:00 begon de BBQ al!
Thuisgekomen heb ik des lekker onder de tuinslang afgesproeid, ze had de blubber bijna tot achter haar oren zitten (en zij was nog de schoonste van het stel!) Vervolgens in het land gezet (rollen!)
We zijn 's avonds tot 23:15 o de bbq gebleven. was erg gezellig, en het eten goed verzorgd. We kijken nu al weer uit naar de rit van volgend jaar. maar dan hopen we wel op ietsjes koeler weer!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:15

Hey dat klinkt erg gezellig allemaal! Die Des heeft toch wel een superconditie of niet? Je gaat zo vaak uren met hem weg...leuk is dat!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 20:53

De laatste weken heb ik minder gereden ivm met werk (bleuhh....). Maarre, haar conditie valt echt 100% mee. Die andere paarden (2 fjorden en 1 haflinger) waren direct in het begin al bezweet (waren ook wel erg dribbelig itt Des, die had zoiets van, waarom harder lopen om bij die karren te blijven, verder achteraan is het ook erg gezellig!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie