Prisca heeft los gesprongen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Prisca heeft los gesprongen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 10:01

Voor het eerst geprobeerd hoe dat gaat. Prisca is tenslotte een springpaard dus wil ik haar af en toe wel uit kunnen laten leven... maar danniet met mij erop. Met mij erop gaat het zo laag , dat ze ervan in Slapen valt.

Mijn bijrijdster had ook al een paar weken niet gesprongen dus ik dacht ik laat haar in de binnenbak vrij springen. In een buitenbak durf ik dat niet goed, want ik ben altijd bang dat ze dan zo enthousiast wordt dat ze meteen de bakrand ook meeneemt inhaar sprongen, maar nu hebben we een binnenbak dus...

eerst losgelongeerd en mijn vriend had vast een sprongetje opgebouwd, wel een balk er schuin naast gelegd dat ze wat opgesloten zou zitten. Na het longeren alles afgedaan en haar op het sprongetje afgestuurd... In een keer erover heen en daarna had ze het zelf door... na de sprong liep ze meteen rond om er weer overheen te kunnen. Echt leuk om te zien joh!!!

geeft toch wel een kick om zo'n paard dat helemaal zelf te zien doen. Ze straalt dan helemaal lol uit... Dat doen we dus vaker!

Het was ook meteen een manier om te kunnen zien hoe ze zelf springt als er niemand opzit die haar eventueel belemmerd... Meteen gezien dat ze dan erg laat afzet. Niet dat ze iets raakt, maar toch... Dit was zeker voor herhaling vatbaar!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:03

Sommige paarden vinden het zo leuk dat ze net als die van jouw zelf weer naar de hindernis gaan.
Wel leuk!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:56

Wat leuk !
Gaaf he, om je paard zo fanatiek bezig te zien he ?

Deze zomer heb ik mijn paard ook voor het eerst vrij laten springen.
We hebben echt in een deuk gelegen vanwege zijn belabberde techniek Haha!
De ene keer dwars door de hindernis heen (en dan net doen of ie niks gemerkt had Bloos) en dan weer 3 meter te vroeg afzetten en als een soort rendier over dat hindernisje heen.
Je brengt me trouwens weer op een idee, dit ga ik komend voorjaar zeker weer eens proberen, vermaak gegarandeerd *LOL*

Vergeet je de volgende keer je fototoestel niet ? Cheese!