Wat vinden jullie van Polo ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:27

Sonja schreef:
Zelfde geldt voor westernpaarden uit de USA, Lusitano's die geïmporteerd worden etc etc.....

Doen amerikanen dat ook zo breken ja? Is mij totaal onbekend hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:30

Ik vind rijden op een paard (lees Baby) om te trainen voor Futurities niks anders dan een paard breken. Letterlijk en figuurlijk zelfs.....

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:32

Ja vind ik leuk weet er niet veel van maar ik zou het weleens
willen doen!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:28

De polopaarden die ik verzorgde waren al aardig op leeftijd en nog heel fit. 2 van de paarden lopen nu in een manege voor gehandicapten dus niet alles gaat naar de slacht.
Ik denk dat het alle topsporten zo is dat paarden en mensen eerder versleten zijn niet alleen polo.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:34

Zoon wedstrijd kan er inderdaad hard aan toe gaan maar ze zullen nooit worden in gezet als ze niet op conditie of niet gezond zijn. Die paarden vinden het leuk om polo te spelen net zo als je mensen hebt die het leuk vinden om te voetballen. Er is echt duidelijk een relatie tussen paard en ruiter anders zal het paard nooit al die moeite voor je willen doen. Ik vind het een leuke sport. De paarden worden heel goed beschermt tegen dingen en de man waar ik nu help zijn paard heeft een jaar geleden een ongeluk gehad en hij heeft er alles aan gedaan om dat beesie beter te laten worden. En als je niet om je dieren geeft zou je dat nooit doen.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:57

Die mensen (nuja diegene waar ik verhalen van hoor dan Tong uitsteken) zijn super goed voor hun paarden.De paarden van het scapa team komen hier niets te kort hoor.Polopaarden moeten 4 maanden wedstrijd , 6 maanden rust in Argentinië of ergens anders waar het warm is en 2 maanden terug op conditie brengen en dan weer wedstrijd etc... .Dat is dan bij de 2 clubs die ik 'ken'.Die paarden hebben ook een super conditie dus is helemaal niet zilig als ze zolang moeten galloperen hoor .En ja wat wil je moet één paard 4 chukka's (waren het er vier ??) lopen ???Dat zou pas zielig zijn Haha! !Ach dat ze er in Argentinië bniet goed voor zijn zal wel afhangen van persoon tot persoon.Maar ze vangen die paarden het schijnt van een kudde , richten ze dan 'af' , 's middags worden de paarden gebruikt om op het land te werken en van die dingen en 's avonds als 'ontspanning ' komt de polo dan... .Weet niet of dit nu nog zo in Argentinië is maar ik veronderstel van wel.En dat ze naar de slacht gaan na 2 jaar is onzin hoor :n:n !!En tijdens zo'n wedstrijd gaat er zelden iets mis , de paarden zijn inderdaad goed beschermt en diegene die polo speelt zal wel weten hoe hij dat moet doen en zijn stick moet houden anders zat hij niet in een wedstrijd !

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:24

tuurlijk heb je met alee sporten waarbuij paarden worden gebruikt weleens vervelende mensen ertussen zitten die hun paarden niet goed behandelen.
dit ligt denk ik echter niet aan de sport opzichzelf.
volgens mij vinden de paarden polo zelf ook best leuk.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:55

Indie schreef:
.
volgens mij vinden de paarden polo zelf ook best leuk.

Ze vinden het inderdaad leuk... als ik tegen een paard bij ons op stal zeg polo spelen gaan der oren al naar voren... ik neem aan dat ze het door de toon waarop we het altijd zeggen prima begrijpt dat ze weer mag. Ze vind het heerlijk. Het is het zelfde als mensen die voetballen die rennen ook achter een bal aan zij ook.

Oooowja tegen woordig is niet iedereen meer zo slecht met zijn paarden... Want dan heb je altijd nog de dierenbescherming. En dat is geen pretje om die tegen te komen.