Ik voelde me even Anky met Bonfire vandaag :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Ik voelde me even Anky met Bonfire vandaag :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 16:44

Ik heb sinds 3 maand een paard gekocht. De vader van haar vader is Ramiro. Ze heeft inmiddels een beetje leren springen, en tja tikt nog de nodige balken eraf! Zo ook weer vandaag Haha! Ik neem haar niks kwalijk, ze moet kwa springen nog heel veel leren! Maar Ramiro zei je? Tong uitsteken

Ze is bijna 1,5 jaar onder het zadel. En ze doet het bij mij erg goed. Toen ik haar kreeg had ze geen conditie en was best stijf.

Maar door de goede begeleiding van mijn instructrice en de lessen hebben we alles langzaam opgebouwd.

Ze is nog echt een jong beesie wat dat betreft. Ze is misschien 6 jaar (maar is later ingereden inverband mkz dat er toen was in dat gebied), maar schrikt nog net zo vaak er vandoor Knipoog Nouja, ze schiet ff weg..... net de space mountain in disney land Knipoog Haha!

Iedergeval vandaag! Ohw hiih ging het bijzonder goed!

Mooie witte bandjes om, nieuwe sjabrakje (extra dik materiaal), haar nieuwe hoofdstel, en mijn dressuurzadel (die ook op mijn pony vroeger paste, had ik mazzel mee ), en later maar eens opstijgen. Ik had eerst het gevoel dat ze een beetje stijf was, want de dag ervoor had ik een beetje gesprongen, wat dus echt rem en spring ging Knipoog . Iedergeval ik liet haar wat schouder voor op beide handen lopen en draaide dan een cirkel en ging over de a-c lijn weer door een s van hand veranderen. Af en toe wat pasjes wijken, en later maar eens de teugels echt goed aannemen en aandraven. Veel overgangen, tempo wisselingen. Maar waar deze lieve schat nog moeite mee heeft is strekken. Ze kan het wel degelijk, maar op een wat minder simpele manier. Ze gallopeerde dus aan als ik diagnaal naar de overkant ging in uitgegaloppeerde Tong uitsteken Zo ja:S Magoed ze gallopeerde wel precies op x aan en in de goede gallop! Ik had echt zoiets aan de ene kant, jeej ze begrijpt het misschien verkeerd, maar ze pikt alles zo snel op! Maargoed ik nam haar terug, en zorgde ervoor dat haar hoofd mooi laag bleef, en toen zitten en been en die hand mee geven! Hahah echt mooi:) Wat heel fijn is, ze loopt altijd lekker los, en is nageefelijk. Dus alle oefeningen gaan ook zeer ontspannen.

Ik vond het zo lekker gaan allemaal, dat ik haar in de gallop ook wat meer liet naar voren galoperen en tot een verzameld galopje (echt een stuiter gevoel:D maar dan op de juiste manier als ik die spiegels mag geloven! ( die dingen hebben zoveel nut!). Ja zucht:D Ik zat er met een grijs haha:D. Later d8 ik van ik ga gewoon uitvogelen wat ze snapt. Bijvoorbeeld vanuit stap aangaloperen... Eerst snapte ze het niet maar de 3de keer wel. Linksom vond ze moeilijk, altijd beetje moeilijk met goed aangaloperen, maar 1 keer lukte het toch perfect, en zelfs 1 keer uit stilstand Lachen En ik ging eens in gallop diagonaal van hand veranderen en later sprong ze half over op de hulp die ik gaf, dus ze snapt er toch wel heel wat van!

Het is echt een schat van een beest, ze loopt mooi, heeft een goede achterhand, en zit er goed onder. Vandaar dat ze ook zo makkelijk te verzamelen was Lachen En de draf ging later ook steeds beter! En ik zit ook veel beter nu ik niet meer op pony's rijd, daar werd ik alleen maar krommer van Haha!

Later maar eens goed uitgestapt, en de stal gedaan en wat lekkers gegeven. Maar wauw ik voelde me net anky, met bonfire:D En iemand gaf een compliment oei hahaha Schijnheilig

Ik ben er zeker van dat ik een goede koop heb gedaan, en als ze zo ontspannen en snel begrijpend blijft........ komen we denk ik kwa dressuur heel ver Lachen Nu nog met springen hahaha Haha!

Maar alles heeft tijd nodig dus Lachen

Haar naam is trouwens lady Fortuna haha:S Hmmz vind ik nie zo'n mooie naam maja:D Zeg gewoon lady dan maar he...... nee lady dana Lachen

Magoed jammer dat ik niet gefilmt ben:D Dit zou echt een 'moment' opname zijn geweest haha Haha!

Morgen mag ze ff kort in de set lopen, lekker lang en laag, en dan in de wei! Heeft ze echt wel verdiend Lachen

Nou ik kon het niet laten om het te vertellen, ik ben zo blij met d'r Lachen

Dikke kus BounceBabe en Lady


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:47

Leuk zeg!
Alleen met dat overspringen (changeren) zal ik nog maar even wachten. Als je ooit contragalop wilt doen wordt dat heel verwarrend voor haar.

Don't dream your life, live your dreams!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 17:20

ja inderdaad dat klopt! Dit was gewoon even een testje:) kijken of ze snel dingen begrijpt. Maar als ik diagonaal van hand ging veranderen zette ik haar ook wel met veel stelling en been erbij zodat ze over zou springen. Maargoed, als ik gewoon recht gesteld hield en goed het buiten been erbij dan gallopeerde ze misschien wel door. Maargoed heb er niet lang mee gekloot. En ze is jong, we hebben nog alle tijd Lachen

Iedergeval bedankt voor je reactie Lachen En alle tips die je me nog kan geven! Kom maar op:)

Dikke kus BounceBabe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne, Rosalie_91, Waratje en 78 bezoekers