wat een drama, noodlot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:09

Kan je uitleggen waar het ongeveer is? Ik woon in Langedijk, Niet zo ver weg dus.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:29

als je niet zo ver weg woonde had ik je met alle plezier geholpen... kan je neit opzoek naar een goedkopere stal als je de stal zoo duur vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:11

JaimieD schreef:
Kan je uitleggen waar het ongeveer is? Ik woon in Langedijk, Niet zo ver weg dus.

Hoi Jaimie ze staat in Callantsoog, het is er wel te gek rijden hoor....Maar als het echt problemen mgaat geve n met het zoeken naar een verzorgster wil ik dr ook wel verhuizen voor de winterperiode! +:)+
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:15

Mizz_mol schreef:
als je niet zo ver weg woonde had ik je met alle plezier geholpen... kan je neit opzoek naar een goedkopere stal als je de stal zoo duur vind

ben ik ook al mee bezig al is e om de ergste tijd even door te komen...en dat ze mss ietjse dichter bij komt te tsaan kan je sneler en vaker heen nu is het een hele onderneming is niet erg maar elke dag gaat gewoon niet, dat staat mn gezondheid niet toe!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:39

Chiqa"]
[quote="Mizz_mol schreef:
als je niet zo ver weg woonde had ik je met alle plezier geholpen... kan je neit opzoek naar een goedkopere stal als je de stal zoo duur vind

ben ik ook al mee bezig al is e om de ergste tijd even door te komen...en dat ze mss ietjse dichter bij komt te tsaan kan je sneler en vaker heen nu is het een hele onderneming is niet erg maar elke dag gaat gewoon niet, dat staat mn gezondheid niet toe!
[/quote]


Ik weet zeker dat je wel iets vind Ach gut sterkte

Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:52

Ik had hetzelfde probleem, alleen ik had twee paarden. Eind vorige winter woog ik nog 50 kilo en deed niets anders dan werken, mesten en rijden. 6.15 naar het werk 21.15 weer thuis uit stal en dan pas eten.
Twee weken geleden het ik een paard verkocht. Heb er maanden over gedaan om afstand te nemen. Maaaaaar.......hij heeft een super nieuwe eigenaar, kan elke dag naar buiten en krijgt nu vollop aandacht, net als het paard dat ik nog heb trouwens.
Ben ik dan hard en niet van deze wereld? Ik denk nog de hele dag aan hem, maar volgens mij zowel voor het paard als voor mij de betere oplossing.
Schaam je niet voor een dergelijke beslissing.....je kunt altijd zelf bijrijder worden, zijn je financiele problemen ook over.....beter dan met iemand samen te gaan wonen, alleen maar voor het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:13

he Kowloon, ja dat kan een normaal mens gewoon iet volhouden he en wekren en een paard( en jij zelfs twee, neem mn petje voor je af!!)
Je kent de klappen van de zweep dus...ik vindt hetgewoon verschrikkelijk om met dr te gaan leuren op een marktplaats ook omdat ik vee mensen ken die me dan gaan uitlachen want ik moet er hard vor knocken en voor mn gevoel heb ik dan gevaald in sommige mensen hun ogen...
Tuurlijk moet ik boven staan maar dat is verdomde moelijk, heb je een droom kan je het niet volhouden ik vraag me steeds maar weer af hoe de meeste dit toch allemaal bolweken!
Maar ik ga vrolijk opzoek naar voorlopig dan een bijrijdtser, is niet makkelijk volgens mij in NH!

Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:36

Ja, dat is ook verschikkelijk. Nog erger is het als er mensen komen die je paardje dan wel voor een slachtprijs (of minder) mee willen nemen. Eikels!!! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en is iedereen blij.
Een bijrijdster vinden is niet zo moeilijk, maar een waarmee het met jou klikt en met je paard. Succes. Ik had en heb er een, hoewel het nu niet perse meer nodig is. Maar die is super en blijft geheim, hihi. Overigens zuid holland hoor. Van arabieren denken ze altijd dat ze zo moeilijk zijn en je kunt er ook weer niet een te zwaar/te groot iemand op kwijt. Blijft lastig. Je faalt trouwens pas, als je je paard van ellende aan een handelaar meegeeft. Of als hij helemaal zijn box niet meer uitkomt. Je doet toch je best, veel paarden en mensen trouwens ook, hebben het veel slechter. Succes, je redt het wel en die bijrijdster komt ook wel. Maar alleen iemand waar je echt een goed gevoel bij hebt, anders heb je er alleen maar meer zorgen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:51

idd ben ik met je eens vindt maar een goede, want rijden kunnen ze allemaal en ze hebben veel poetservaring! Dat is het probleem ook niet...over arabieren nee hoor ben ik met je eens het zijn niet allemaal enge heethoofden die van mij iig niet die is hartikke braaf!
Weet je wat ik irritant vindt? Als je je paard te koop aanbied, je verteld een heel verhaal als je een reactie krijgt van waarom je hem weg doet en je of totaal niks meer hoort of een of ander kort dom zinnetje waar je allang al antwoord op heb gegeven, je legt wel ziel en zaligheid bloot.
Ja moet het echt treffen hoor wil je een goede koper vinden die niet zeikt over alleen de prijs en de kleur.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:50

Maar Chiqa zou je het dan een probleem vinden om maar 4x per week naar je paard te gaan? Of lukt dat ook niet? Dit kan natuurlijk alleen als je paard overdag buiten loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:43

ellenlouise schreef:
Maar Chiqa zou je het dan een probleem vinden om maar 4x per week naar je paard te gaan? Of lukt dat ook niet? Dit kan natuurlijk alleen als je paard overdag buiten loopt.

Ik denkd at het ook de enige optie voor me is, en dat het ook wel haalbaar is ze staat idd de hele dag gewoon lekker buiten.

Ik was nu een dag niet geweest en dr stal was nog mega vol met schoon stro en dus niet vies dus om de dag komen moet te doen zijn.

Ik heb trouwens goed nieuws!! Ik heb een reactie voor een verzorger uit mn omgeving ze lijkt me erg gemotiveerd dus er is nog hoop!

Ze was als klap op de vuurpijl ook nog kreupel van de week, maar gelukkig was het alleen stijfheid want ze was nogal van streekj geweest met de verhuizing, heeft flink zitten rennen op het land omdat ze even alleen moest staan en is zelfs aan de kletter gegaan op de weg....dus over het asfalt en de volgende dag was ze stokkreupel..... Huilen

Maar ging vandaag heen en ze liep weer prima dus ik denk dat het fikse spierpijn geweest is gelukkig maar!

Ik krijg ondertussen net een mailtje van het meisje dat dus rijden wil en ze heeft er erg zin in zo te zien ik ben heel erg benieuwd hoe zit zal verlopen ik laat het jullie zeker weten!

Zou het dan toch nog goedkomen, zou dan het zonnetje toch weer gaan schijnen voor me????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:51

Een verzorgster die er mee stopt zou ik geen reden vinden om je paard te verkopen.

Je doet je kinderen toch ook niet weg omdat je werkeloos wordt?

Je gaat toch ook niet verhuizen omdat het behang je niet meer aanstaat?

Ik weet er alles van dat het veel werk is om een fulltime baan met een paard (en in mijn geval anderhalf, want ik heb er een jaarling bij) te combineren. Maar stel je minder op als slachtoffer, er is heus wel een andere verzorgster te vinden. Helemaal als je geen aandeel in de kosten vraagt.

fleurpower
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:03

dan wordt het nog erger met je gezondheid
als je in de kou er naar toe moet
en je zal hem waarschijnlijk wel heel erg missen als je hem verkocht heb
duz denk goed na voor je het doet he
sterkte ermee Ach gut

groetjes fleur

ps: hopenlijk vind je snel een bijrijder Knipoog
meschien helpt het als je een advertentie ergens op een website zet! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:47

Cassidy schreef:
Een verzorgster die er mee stopt zou ik geen reden vinden om je paard te verkopen.

Je doet je kinderen toch ook niet weg omdat je werkeloos wordt?

Je gaat toch ook niet verhuizen omdat het behang je niet meer aanstaat?
.

Vorrig jaar heb ik het alleen gedaan en ben daardoor zwaar overwerkt geraakt ook doordat ik 40 uur werk en een huishouden en een vriend heb.
Ik ging op het eiend jankend heen, was er dood mee aan en wilde dr toen al verkopen. Toen kreeg ik gelukkig een verzogster en heb daar de hele zomer van genoten ik kon weer genieten van het rijden, het was niet zo zwaar meer.
Dus ik denk gerust wel goed na wat ik doe en vindt dit een opmerking die wel erg kort door de bocht is, ik heb er juist heel goed over nagedacht ik kan en wil dat niet meer alleen doen, dat wordt mn einde, nee dank je.
Ik vindt paarden helemaal te gek maar he moet wel haalbare kaart blijven.