Eindelijk weer naar Appelscha! (met Minkieboy)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eindelijk weer naar Appelscha! (met Minkieboy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 17:35

Nu Andrew al zo lang kreupel is, kon ik eigenlijk alleen nog maar dressuren op de andere pony's en het paard wat ik rijd. En maanden alleen in de bak of het weiland rijden is nu ook niet echt iets voor mij.

Dus heel dapper met Aranka aan de gang gegaan. Twee keer een buitenrit gemaakt en in de herfstvakantie had ik de transportbeschermers van Aranka gekregen dus kon ik ook met de trailer weg...

Vandaag is het er dan eindelijk van gekomen...
Bijna had de regen Minkieboy haar moed ontnomen om Minco in de trailer te zetten, maar na een plagende opmerking van de stalhouder en mijn enthousiaste en smekende blik, durfde ze het risico van een doorweekte rit te nemen!

Pony's stonden zo in de trailer en daar gingen we...
Eenmaal op bestemming aangekomen (parkeerplaats bezoekerscentrum SBB) regende het behoorlijk, dus maar in de trailer gepoetst, wat voor mij nog een hele toer was, want Aranka bedacht dat die trailer prima geschikt was om tegen de wand te gooien en lekker te slaan. Ze stond te trillen van de spanning.
Eenmaal uit de trailer en bij Minco's hooinet kwam ze helemaal tot rust en kon ik lekker ontspannen opzadelen. Het weer knapte inmiddels ook al op en omstreeks 10.45 zaten we dan eindelijk op de pony's...
Regenbroek achtergelaten in de auto Haha!

De eerste minuten bleef Aranka nog braaf stappen, maar al snel moesten we een versnelling hoger en ging de turbo erop... Met moeite kon ik haar een beetje bij me houden. Pas na een paar minuten en heel wat heuveltjes, boomstronken en afstapje later kreeg ik haar weer in stap.
Lekker even aan de lange teugel gestapt en toen kwamen we bij een lang pad waar Aranka weer de kriebels kreeg en deze keer vergezeld van een (flinke zei Alie) bok gingen we in galop het pad af... Alie gilde van schrik (en plezier geloof ik) toen Minco zijn springkunsten showde op enkele grote, brede waterplassen (met westernzadel, zij liever dan ik Knipoog )... Waardoor Aranka natuurlijk extra aangemoedigd werd...

Toen we aan het einde van het pad kwamen waren ze een beetje uitgeraasd en konden we de verdere rit eigenlijk vrij ontspannen rijden. Op enkel wegsprintacties van Aranka na die last heeft van "bespringangst" op smalle bospaadjes en die boomstronken en omgezaagde stammen erg bedreigend vind...

Afijn. Toch nog hele einden kunnen stappen en draven aan de lange teugel en nog een fijn galopje langs een onlangs afgeplagd stuk vlakbij Wateren (paralel aan Oude Willem) De terugweg ging erg relaxt en het laatste galoppad kon ik haar helemaal loslaten en moest ik zelfs mijn been er tegenaan houden zodat ze netjes door gelapopeerde...

Voor het eerst dat ik haar rijd, heb ik haar moe gekregen! DAt mag wel in de krant! Het laatste stuk lekker uitgestapt en weer terug op het parkeerterrein na het afzadelen en weer laden zo snel mogelijk vertrokken voordat Aranka mijn trailer helemaal in elkaar zou schoppen (ze liep er overigens zo weer op, dus echte angst is het niet. Denk meer dat ze het alleen staan niet zo fijn vind)
Na een rustige terugrit snel gevoerd op stal en toen ging ze met een drafje weer terug naar de anderen (die bij de kuilbult stonden)

Al met al een hele leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.
Alie en Minco konden ons prima bijhouden en we hebben veel lol gehad samen om die scheurknollen van ons... Haha! En we hebben het de hele rit droog gehouden!

Helaas hing er vandaag een advertentie op stal voor Aranka (met foto's waarop ik haar rijd) dus ik ben bang dat als ze die ook op andere plaatsen ophangen en op internet gaan zetten dat het wel eens snel kan gaan... Dinsdag had ik net mijn eerste les afgesproken bij Carmen Grondsma...

Nou ja, we zien wel...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:22

Wat een leuk verslag, klinkt als een echt fijne rit Lachen

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:48

Ja het was inderdaad een heerlijke rit.
De paarden hebben er ook erg van genoten,vooral die eerste gallop Schijnheilig
Aranka smijt haar kont in de lucht en Minco denkt dat ie ineens een springpaard is Haha!
Mafkees ik kan niet eens springen gaat ie vanuit een behoorlijke snelle gallop over de waterplassen heen springen Verward
En ik heb inderdaad twee keer flink zitten gillen Bloos van schrik(ik kan namelijk niet springen)maar inderdaad ook van plezier Haha!
Maare zeker voor herhaling vatbaar hoor Joyce OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:11

Wat een leuk verslag. Toch een onderneming, met een relatief nieuw en onervaren paardje in de trailer op weg naar een buitenrit. Maar je hebt het prima doorstaan, goede leerschool voor Aranka en natuurlijk ook erg gezellig om zo met z'n viertjes de bossen in te kunnen! Leuk!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 11:25

ik hoop dat het nog wat vaker kan, maar het is allemaal zo onzeker dat ik het moeilijk vind om afspraken te maken. Die advertentie hadden ze ook niet even over gemaild... Was wel de afspraak. Heb er nu zelf een berichtje achteraan gestuurd... Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik vond het wel spannend hoor, zo met haar weg. Vooral toen ze zich zo idioot ging gedragen in de trailer. Bij het oefenen kon ik haar alleen laden en was ze heel rustig. Maar ja, toen hoefde ze er natuurlijk niet lang in te staan.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:40

Hee, wat goed! Die kleine Aranka wordt zo wel echt een paard van de wereld Spannend hoor!
Jammer dat de verkopers toch over willen gaan tot verkoop. Nou, ik zal duimen dat ze iig nog eventjes voor je beschikbaar blijft!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:09

Hey wat gaaf!
Appelscha is mooi he?
Lopen wij regelmatig met de hond..
Jammer voor je dat Aranka al zo snel verkocht word maar dat wist je al toen je haar bijrijden ging natuurlijk..
Nou nog veel plezier met haar in de tijd dat je haar nog rijd!!!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:35

hee Joyce ik hoop voor je dat Aranka niet te snel wordt verkocht Schijnheilig maar ik denk dat dat wel een beetje meevalt,tegen de winter gaat dat niet met zo'n vaart.

Ene RodeoGirl je moet je hond eens inruilen voor een paard als je naar de bossen van Appelscha gaat dan wil je niet anders meer OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nick_en_ik, Vagabondo en 76 bezoekers