Mijn kleine ventje is een kleine paardenpuber :D

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vikki

Mijn kleine ventje is een kleine paardenpuber :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:36

Ja ja... volgens mij heeft Eclipse zijn (peuter)pubertijd bereikt... Gisteren ging ik Clippie even uit de wei halen voor zijn dagelijkse hapje (kruidenmuesli met biks, zeewier, foeneknof rozebottel, appel/azijn honing en een half appeltje) en meneer liet zich braaf pakken en de wei uit leiden... maar na een meter of 50 dacht hij Tong uitsteken en bleef hij doodleuk staan... en mooi dat hij niet meer wou lopen... af en toe na veel pijn en moeite (niet letterlijk Haha! ) een enkel stapje om vervolgens weer stil te staan ... volgens mij was het kleine ettertje gewoon aan het Nagelbijten / Gniffelen ... Scheve mond Uiteindelijk heb ik maar iemand gebeld om advies... dat werkte slechts een beetje... en toen heb ik Marcella gebeld en die is met Escala naar me toe komen wandelen.. nou, daar wou Clip wel achter aan hoor! Haha! Toen liep hij braaf mee... lekker gegeten terwijl hij naast mama stond... geen boeh of bah van beiden, ze hadden weinig tot geen aandacht voor elkaar, iig niet op irritante wijze... totdat Eclipse na een ruim half uur besloot dat zijn moeder toch wel een knappe dame was... en Clip in opgewonden staat naar haar begon te brullen Scheve mond ... dus terug naar de wei achter mama aan ging mij iets te enthousiast... Haha! Marcella met Escala dus maar terug gestuurd en iemand met mij en Eclipse mee laten lopen. Dat ging dan wel weer braaf... pubers... Overigens was hij niet heel vervelend hoor... hij deed me alleen denken aan een drammerige peuter die zijn eigen willetje er even door wil krijgen... toen hij eenmaal liep was hij weer een heus (b)engeltje... Ik ben helemaal Lovers op mijn mannetje en zijn mams hoor... zijn 'gepuber' doorsta ik ook wel... maar tips over hoe om te gaan met puberende jaarling hengsten zijn natuurlijke ten aller tijden welkom... Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:43

De volgende keer zou ik hem niet meer belonen door gezelschap voor hem erbij te halen.
Ik zou wel bellen, maar dan even vragen of ze ipv een paard een stokje mee wil nemen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 11:52

Zijn gezelschap stond evengoed nog op een 30 meter afstand... en stokje oid halen was niet mogelijk geweest aangezien ze Escala nergens neer kon zetten en dus sowieso iets had moeten komen brengen met escaal in haar handen... al haar voer lag nl. al in de voerbak en stal en ik wou haar niet laten eten zo vlak voor het rijden... en Marcella heeft ook nog geen sleutels van mijn kastje ... volgende keer zorg ik dat ik zelf wel een zweepje oid bij me heb... of dat we met zijn tweetjes naar het land gaan zodat de hulp er al is op het moment dat hij begint te staken... Schijnheilig Ik was er iig duidelijk niet op voorbereid, ik wist niet beter of Clip loopt altijd hartstikke braaf mee... maar verder heb je gelijk natuurlijk, het was alleen niet mogelijk gisteren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie