wel of geen cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:09

Ik heb nooit een cap op tenzij ik wedstrijd heb.
Wel wil ik hem gaan gebruiken bij springen omdat daar nog meer risico aanzit dan bij dressuur.

Ik vind het wel heel verstandig van mensen als ze een cap dragen (alleen doe ik het zelf dus niet), maar ik zal het iedereen aanraden!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:16

Had vroeger nooit een cap op, ondingen en niet cool. Nu ben ik wat ouder en kennelijk wat wijzer. Buitenritten doe ik nooit meer zonder cap, ook vanwege de laaghangende takken. En de caps tegenwoordig zitten een stuk comfortabeler. Maar in de bak niet altijd, Arsen is vrij sloom. Vreemde paarden wel.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:55

ik heb mijn cap altijd op al is het 30°, dan zweet ik liever wat meer dan hem af te doen. Evita heeft het in meer dan 5 jaar tijd slechts 1x voor elkaar gekregen om mij op de grond te gooien, ik ken haar door en door en weet precies wat ik moet doen om te vermijden dat ze gaat bokken of gekke dingen doen. En toch zet ik mijn cap telkens op. Want die ene x dat het haar wel was gelukt, was ik maar al te dankbaar dat ik een cap ophad die de schok tegen de grond kon opvangen. Jonge paarden of paarden die ik niet ken berijden zonder cap weiger ik zowiezo. Je moet zelf maar de keuze maken, of je kiest voor luxe of je kiest voor veiligheid, ik kies voor dat laatste.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:15

bedenk me nog een reden dat ik dat ding draag: mijn vriend.

Die vind het al niet leuk dat ik 'gevaar' loop (ik heb geprobeerd uit te leggen dat paardrijden net zo gevaarlijk is als voetbal, maar ik geloof niet dat het gelukt is). Ik geloof niet dat ie het me zou vergeven als ik mezelf 'expres' wat aan zou doen omdak nie zo'n ding op m'n kop had.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:17

waarom zou je geen cap gebruiken?
als je gewend bent aan je cap, voel je hem niet eens meer zitten
genoeg keuze en waarom zou je "mooi" willen zijn op een manege?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:57

Sando schreef:
Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef een goede cap met ventilatie is niet klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de wardus? Denk je dat paarden er om geven hoe je eruit ziet? , punt 3: ik lijk wel een paddestoelzie punt 2, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zettenniet als je er een routine van maakt en punt 5: mijn leven, mijn risico.Dit vind ik het enige "goede" punt wat je aangeeft

Ik heb niet eens een cap. Ja, vroeger had ik die voor de wedstrijden, maar ik heb al 5 jaar geen cap opgehad. En het heeft niets met stoer te maken.

Begrijp me goed, ieder moet voor zich weten wat ze doen, jou hoofd. Ik ga niemand verplichten een cap te dragen, maar punt 1 t/m 4, dat vind ik nou zulke verschrikkelijke onzin punten

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:09

Ik heb ALTIJD een cap op. Gewoon omdat ik het veilig vind. Oké, ik rijd op een FNRS manege, daar is het ook gewoon verplicht. Maar ook als ik geen les heb, heb ik 'm altijd op.
Die van mij zit echt heeeerlijk, ik kan 'm iedereen aanraden *LOL* Het is een LAS

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:11

Wat jij wil Stefanie.
Het is idd mijn hoofd, mijn lijf.
En als jij dat onzin vindt dan is dat jouw mening.

Ik vind het wel een klef ding, en mijn haren gaan er wel van door de war.
Mijn paard geeft er wel wat om als ik er niet uit zie.... rent ie keihard weg Haha!

Ach..iedereen neemt toch wel risico`s in het leven ?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:26

Ellende schreef:
bedenk me nog een reden dat ik dat ding draag: mijn vriend.

Die vind het al niet leuk dat ik 'gevaar' loop (ik heb geprobeerd uit te leggen dat paardrijden net zo gevaarlijk is als voetbal, maar ik geloof niet dat het gelukt is). Ik geloof niet dat ie het me zou vergeven als ik mezelf 'expres' wat aan zou doen omdak nie zo'n ding op m'n kop had.


daar kan ik me ook in vinden Zoals je op pagina 2 al kunt lezen ben ik een fervent capdrager!!!!!
Maar, ook mijn vriend heeft die paardensport wel gezien na 2 ongelukken waarbij hij ook van alles heeft meegemaakt. nee, het is veel gevaarlijker dan voetbal, ook ik had het geprobeerd Haha! Hij trapt er niet in.
Hij vindt het vreselijk als ik nu weer zou gaan rijden, hij heeft geen zin om mij de rest van m'n leven te duwen in m'n rolstoel......................en geef hem 'ns ongelijk................

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:33

Ik draag meestal alleen een cap op vreemde paarden of tijdens wedstrijden. De bokken van mijn eigen peerdje zijn wel uit te zitten Haha! .
Ik heb trouwens net een nieuwe cap gekocht, een GPA. Ik vind het wel een stoer ding, dus misschien dat ik hem wat vaker op ga zetten. (koop trouwens geen gpa bij Divoza, ik heb hem bij www.calevo.de gekocht, er kwamen geen verzendkosten overheen en hij kostte "maar" Haha! 319 eurotjes. Dat scheelt toch weer 70 euro.)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:50

ieder paard kan wel eens de fout ingaan of struikelen. ik doe altijd een cap op. ook al is het paard nog zo braaf!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:53

389 euro voor een cap ? Verward Knijp me effe !!!
Is ie van goud ? Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:54

van titanium en dat is dus geen geintje!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:02

Hehe, nee van titium. Een legering tussen titanium en aluminium Haha! Je hebt ook wel namaak gpa's, maar die pasten mij niet goed. Ik heb een duur hoofd Knipoog

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 19:05

Sando schreef:
Ach..iedereen neemt toch wel risico`s in het leven ?



Niet als je ze niet hoeft te nemen.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 19:06

Lielle schreef:
van titanium en dat is dus geen geintje!



Hoe zwaar is die dan wel niet! *LOL* Ik heb gewoon een casco cap, geen id waar die van gemaakt is. Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:13

Ik heb echt altijd een cap op. Ben te vaak van een paard gevallen en voel me dan ook zekerder. Heb er totaal geen last van, dus waarom niet? Als ik verkeerd valt, dan zou ik echt spijt hebben dat ik toen geen cap droeg.
Ook ken ik mijn pony en ik weet dat hij soms wel rare sprongen kan maken Tong uitsteken

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:21

Ach deze discussie is al zo vaak gevoerd...
Ik draag op Jip alleen een cap met springen (en die zeldzame keer dat ik nog eens een wedstrijd dressuur met hem start). Bij Duvel heb ik hem op met springen en tegenwoordig met buitenrijden. Ik heb een horka airstream en die had ik veel eerder moeten kopen. Maar ik krijg nog steeds een zweet hoofd, dus de argumenten van stef dat die nieuwe dingen niet klef zijn, verwerp ik, ik blijf er een bezweet hoofd van overhouden.
Als ik op een vreemd paard (als in, ik ken het paard nog niet, geen idee hoe hij doet (en dus niet een pensionpaard bij ons op de manege, die ik wel ken en 'braaf' is)) stap, zet ik wel mijn cap op, ook in de bak.
En ik ken de risico's, maar ik vind dat het mijn leven, mijn risico is en dat anderen zich daar niet mee hoeven bemoeien.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:31

stef schreef:
Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar (medische klachten daar gelaten) excuses als ik krijg er hoofdpijn van, mijn haar gaat in de war, het gaat zo zweten, etc.. Vind ik allemaal grote onzin. Als je hoofdpijn krijgt is je cap waarsch. te klein.
Ik heb een Horka Airstream. Ontzettend licht ding, en ondanks dat ik altijd een rode streep op mijn voorhoofd heb staan als ik hem afzet, merk ik er echt niks van. Ding weegt niks, gaat niet zweten, is verstelbaar, kortom, ideaal!


Volgens mij word ik even ziek van die "smoesjes" als jou Knipoog
Maar iedereen moet het zelf weten, sommigen moeten het gewoon een keer meemaken en gaan hem dan pas dragen (als het dan nog wel kan)
Ik was iig heel blij dat ik een cap op had toen ik tegen die paal gevlogen ben. Ze was de hele tijd braaf, lekker rustig maar schrok van een takje dat tussen haar achterbenen kwam en ging ervandoor (er echt vandoor want er was geen houden meer aan) en normaal schrikt ze echt niet van die dingen
Ik heb ook zo'n lichtgewicht ding van Horka, en ik krijg daar niet echt een zweethoofd van. wel als het 35 graden is maar dan zweet de rest van m'n hoofd ook wel waar geen cap zit.
Ik neem dat beetje zweet dan maar voor lief. OK dan!
Maar goed, ieder is natuurlijk baas over zijn/haar eigen leven.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:37

Ik rijd altijd met cap. Paarden blijven dieren, en zijn niet helemaal betrouwbaar, hoe braaf ook. Hij kan er altijd van door gaan en stel dat je valt en je krijgt per ongeluk een tik van een hoef tegen je hoofd....wat dan..? En trouwens ik kom niet eens op een paard zonder cap van m'n moeder. Dan word ie direct verkocht

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:54

Ik rijd zowat altijd met cap. Ik rijd op een ander zijn paardje en daar moet het van (logisch!) en anders zou het van mijn moeder ook wel moeten denk ik...
Alleen af en toe niet, als ik bijvoorbeeld aan het kijken ben als maessie rijd ofzo en dan: wil je ook ff? Dan dus niet Knipoog ....

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:21

Jaren zonder cap gereden..eigenlijk dacht ik er niet eens aan....
Op mijn tink in het begin ook zonder cap ,maar na een paar keer de grond kussen, toch maar eens een cap gaan halen.

Na de laatste valpartij zat er een plat stuk aan de zijkant van mijn cap,ik wil niet weten hoe het er anders uitgezien had........
Inmiddels is het automatisme(sta zelfs soms te longeren met dat ding op Bloos )

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:03

verootjoo"]
[quote="Lielle schreef:
van titanium en dat is dus geen geintje!



Hoe zwaar is die dan wel niet! *LOL* Ik heb gewoon een casco cap, geen id waar die van gemaakt is. Haha!
[/quote]
superlicht juist, dat is het voordeel van tit(an)ium Haha!

Mij paste dus de namaak GPA *LOL*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:04

Ik rijd altijd met cap. Ik heb een Casco Youngster.

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:28

Ik rijd er ook altijd mee Lachen Tis wel zo veilig, als ik er geen op heb lijkt het net of ik wat mis.. Ik heb een swing.