wel of geen cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:55

Op de foto's in mijn profiel zit ik er (jammer genoeg) niet op.
Maar ik rijd altijd met cap, binnen of buiten met of zonder zadel. Vind het wel zo veilig.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:56

Sando"]
[quote="KazimirOrryS"][quote="Sando schreef:
Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de war, punt 3: ik lijk wel een paddestoel, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zetten.


Verder wou ik nog ff zeggen dat ik deze redenen dus echt helemaal NERGENS op vind slaan! Hahaha niet of het uitmaakt hoe je haar zit nadat je hebt paardgereden! Naja je bent dus blijkbaar harstikke ijdel!! En iedereen zit er dan zo toch uit me een cap op???!!

[/quote]

Whahaha.... wat jij wil....
[/quote]


jongens ga nu alsjeblieft toch geen ruzie maken over wel/niet cap dragen

kijk, ik ben een voorstander voor cap dragen omdat ik veiligheid belangrijk vind op een paard. De niet-cap dragers zoals Sando hier vinden zelf andere redenen belangrijker om een cap niet te dragen. Is niets mis mee, iedereen zorgt voor zijn eigen lichaam en veiligheid. Als zij en die anderen geen cap willen dragen, laat ze dan. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor bepaalde risico's die ze nemen.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:04

Ik draag eigenlijk nooit een cap, en de cap die ik had die is aangevroten door een hond dus moet eigenlijk wle weer een nieuwe hebben, misschien dat ik em dan wat vaker opzet.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:38

bij ons op stal moet je een cap dragen tot je 16e jaar, als je 16 ben dan hoeft dat nie meer. ik ben nu dus 15 en ik moet nog ff w8en, maar dan ga ik nooit meer met cap rijden, alleen met springen en een wedstrijd Tong uitsteken

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:55

Bij ons op de manege was je verplicht tot je 18e een cap te dragen en dat heb ik ook altijd gedaan,maar nu draag ik ook geen cap meer. Ik zou eigenlijk niet eens weten waar mijn cap gebleven is Verward

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:40

xKatleentjex"]
[quote="Sando"][quote="KazimirOrryS"]
[quote="Sando schreef:
Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de war, punt 3: ik lijk wel een paddestoel, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zetten.


Verder wou ik nog ff zeggen dat ik deze redenen dus echt helemaal NERGENS op vind slaan! Hahaha niet of het uitmaakt hoe je haar zit nadat je hebt paardgereden! Naja je bent dus blijkbaar harstikke ijdel!! En iedereen zit er dan zo toch uit me een cap op???!!

[/quote]

Whahaha.... wat jij wil....
[/quote]


jongens ga nu alsjeblieft toch geen ruzie maken over wel/niet cap dragen

kijk, ik ben een voorstander voor cap dragen omdat ik veiligheid belangrijk vind op een paard. De niet-cap dragers zoals Sando hier vinden zelf andere redenen belangrijker om een cap niet te dragen. Is niets mis mee, iedereen zorgt voor zijn eigen lichaam en veiligheid. Als zij en die anderen geen cap willen dragen, laat ze dan. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor bepaalde risico's die ze nemen.
[/quote]

Hihi.. nee, we hebben geen ruzie hoor. Ieder voor zich toch?
En jij slaat de spijker op zijn kop..... OK dan!

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:13

Ik heb ook altijd een cap op.
Ik ben nog nooit op mijn hoofd gevallen maar wel op m'n gat! Tong uitsteken
Maarjah wel bijna met springen 1x maar.
Dus ik doe hem altijd op. OOkal mag ik op het paard van Beatrix rijden en ik heb geen cap dan rijd ik nog niet! (noujah Scheve mond heel meschien Knipoog )


Maarjah ik doe hem altijd op ook met longeren trouwens!
Dus mij zie je niet zonder cap OK dan!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:44

ik heb altijd een cap op, op me profiel staan ook een aantal fotos zonder, maar dat komt omdat ik die dan f af wil voor de foto.

in de zomer denk ik wel altijd aah, zal ik geen cap op doen, omdat t me dan veel te warm is. maar toch doe ik dat dan maar, want dan denk ik van jah. zul je zien, doe ik er geen op, en dan val ik me een gat in me hoofd...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 02:27

ernstig maar waar; ik rijd nooit met cap... Bloos heb mn oude ooit weggegeven aan een vriendin die lessen ging geven, wel handig zo'n extra cap. en hij was me ook een beetje te klein geworden, had m al een heleboel jaren. ik heb ook geen goede smoes eigenlijk Tong uitsteken nou ja, ik heb nogal flappende oortjes en dat ziet er ook wel erg dom uit als ik dan ook nog eens een cap opzet Haha! , maar dat is niet de reden. ik val gewoon te weinig denk ik... Haha! al een paar jaar niet eraf gerold. ik zou er eigenlijk een moeten kopen van mijn vriend moet het eigenlijk ook, maar hij heeft er zelf ook niet een. ja eigenlijk moet ik wel een ophebben. ik kom er geloof ik niet helemaal meer uit... Verward

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:51

ik rij altijd met cap, ik heb er geen last van... dus waarom dan niet. dat het er niet zo leuk uit ziet intresseerd me niets. laatst had ik in limburg les ik was de enige die met cap reed iedereen zat me een beetje stom aantekijken. ik zit daar echt niet mee. ik rij gewoon met mijn cappie!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:43

Ik rij BIJNA altijd met cap, ben gestopt met roken, draag voortaan mijn gordel en probeer te voorkomen inplaats van te moeten genezen.
En wel jammer dat vaak een hele kudde koeien moet verzuipen voordat men de put dempt.... weet je hoe hard die gaan stinken????????
Je hebt maar 1 hoofd.
Maar ja, in ieder geval hoop ik dat ik niet in de buurt ben als een van die niet cap dragers er toch af valt...... want brekend bot geeft zo'n specifiek geluid.. brr

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:15

Ik draag altijd m'n cap. Ik rij niet vaak, maar ik heb wel een eigen cap(Casco), gewoon omdat ik anders met zo'n broeikas op m'n hoofd moet rijden.
Ik vind het opzich niet echt mooi er uit zien, maar ik vind het nog minder mooi als m'n hoofd aan stukkies is....

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:14

Ik wil eigelijk altijd een cap dragen, maar ik heb mn haar nu in vlechtjes, zoiets als dit :
Afbeelding En nu past mn cap dus niet meer. En om daar nou speciaal een andere voor aan te schaffen
Ok het is niet echt een garantie, maar ik ben wel aardig vertrouwd met mijn pony en de laatste keer dat ik viel is meer dan een jaar geleden. Het enige dat ik nu niet doe zonder cap is springen aangezien ze daar nogal heet mee is.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:45

Ik rijd ook altijd met cap. Als ik zonder rijd mis ik gewoon iets. Wat voor weer het ook is of wat voor een tijd vant jaar, rijd altijd met me cappie

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:58

ik rij altijd met cap .. ik moet het omdat ik nog geen 18 ben en vind het veel veiliger er kan altijd wat gebeuren ..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:42

Ik rij zelf niet meer met cap...
Niet om de redenen dat mijn haar dan niet meer zou zitten ofso (dat doet het toch, met of zonder cap al niet Tong uitsteken )
Maar ik vertrouw op mijn paardjes...
Natuurlijk er kunnen altijd dingen foutgaan, bij elke sport heb je risico`s...
Ik vind zelf dat ik er nu goed genoeg voor rij om het zonder cap te kunnen en mogen.
Het is op mijn eigen verantwoordelijkheid en ik heb het ook met mijn moeder overlegt wat zij ervan vond dat ik zonder cap zou gaan rijden.
Wel als ik iemand op Ilkkah zet waarvan ik niet zeker weet of die ilkkah wel aan zou kunnen, zet ik wel altijd een cap op, want dan is het sowieso wel mijn verantwoordelijkheid als Ilkkah weg zou schieten en die berijder zou erafvallen en een blijvend letsel aan het hoofd overhouden...
Maar zelf blijf ik blijf ik bij de mening: Zonder cap rijden moet gewoon kunnen als je genoeg ervaring hebt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:41

Ilkkah schreef:
Zonder cap rijden moet gewoon kunnen als je genoeg ervaring hebt.


ondanks alle "foute" redenen die ik op heb gegeven voor het niet dragen van een cap, ben ik het hier toch niet zo mee eens.
Dat je geen cap draagt is eigen risico, maar het heeft niets met ervaring te maken. Iedereen kan van zijn paard donderen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:59

Citaat:
Ik vind zelf dat ik er nu goed genoeg voor rij om het zonder cap te kunnen en mogen

ik hoop dat je werkgever dit niet leest....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 16:35

Sando"]
[quote="Ilkkah schreef:
Zonder cap rijden moet gewoon kunnen als je genoeg ervaring hebt.

Iedereen kan van zijn paard donderen.
[/quote]

Ja dat weet ik, maar met veel ervaring heb je toch net ietsie minder kans daartoe...

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:45

Diplodocus schreef:
Bij ons op de manege was je verplicht tot je 18e een cap te dragen en dat heb ik ook altijd gedaan,maar nu draag ik ook geen cap meer. Ik zou eigenlijk niet eens weten waar mijn cap gebleven is Verward



bij ons op de manege ben je ten alle tijden verplicht om een cap te dragen op het moment dat jij op het terrein van de manege rijd ... zelfs de penson klanten... tenzij ze zonder instructeur rijden in de bakken dan mogen ze zonder cap rijden maar lessen zijn ten alle tijden verplicht om MET cap te rijden ongeacht je leeftijd....

in de les rijd ik dus altijd met cap...

maar rijd sinds een tijdje het paard van Alikesflame maar die rij ik altijd zonder cap ik weet het zelf dondersgoed dat het niet verstandig is en dat je extreem raar kan vallen (zelf al vaak genoeg mee gemaakt) maar ben gewoon hard leers en rij zonder cap ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:43

Ach Sando, wat hebben wij nou toch te verliezen als we vallen? Een hersenschudding krijgen, kunnen we niet........

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:28

ik heb op jean wel altijd een cap, want die is gewoon niet te vetrouwen.
Op bonney rijd ik in de bak zonder maar buiten natuurlijk met!

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:41

ik rijd eigenlijk altijd zonder cap, oepss haha
Eigenlijk vinden me ouders het niet echt een goed idee, maar ja wanneer zien ze mij nou rijde? haha
Daarbij ken ik me paard toch echt goed genoeg om te weten dat me er niet gauw eraf zal gooien.
Ja oke, het kan altijd gebeuren! maar ja dan is het mijn eigen schuld.
Binnen zal dat ook nooit gebeuren, eerder buiten, daarom heb ik wel altijd met buiten rijden een cap op, als we lekker gaan crossen!! haha
Verder heb ik ook altijd een cap op bij wedstrijd, tja omdat het moet haha.
Jammer genoeg al m'n foto's in profiel zonder cap, maar weet wel dat het niet verstandig is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:49

hey ginou Haha!

nee maar ik heb ook nooit een cap op Haha! Bloos
waarom?tja ik vind ze best lastig en gewoon niet fijn.
buiten heb ik ook niet altijd een cap op,terwijl ik nog een ongeluk met mijn paard daar heb gehad,zou je denken dat ik er wat van had geleerd.
op mickey heb ik dus 8 van de 10 keer buiten geen cap op,en binnen nooit.
op een andere merrie die ik ook vaker rij heb ik ook nooit een cap op,buiten en binnen niet.

behalve op woensdag en zaterdag in die twee lessen moet ik een cap op van de instructice Haha!
op maandag heb ik van iemand anders les en daar hoeft het ook niet van.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:42

Desiree schreef:
Ach Sando, wat hebben wij nou toch te verliezen als we vallen? Een hersenschudding krijgen, kunnen we niet........


Nee idd..whahaha...