gisteren naar clinic van tommy visser geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

gisteren naar clinic van tommy visser geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:27

we (wkoekoek, deydey en ik) zijn gisteren naar de clinic van young rider tommy visser geweest in aalsmeer. onze eigelijke reden om te komen was de new forest hengst van pony mens op bokt maar we hebben de hele clinic van tommy langs de bakrand staan kwijlen Haha! mijn god wat een paard had hij onder zijn kont zitten (om maar niet over hemzelf te spreken Haha!)
pluim voor tommy want hij gaf een super uitleg tijdens zijn clinic. heel duidelijk en vooral goed beargumenteerd OK dan! zijn kur op muziek ging niet helemaal perfect maar voor ons perfect genoeg Haha!

daarna heeft hij in tweetallen les gegeven aan mensen die zich ervoor hadden opgegeven. ook hier gad hij goeie uitleg en onderbouwde hij zijn commentaar.
het viel ons op dat, vooral bij de ponies, ze heel erg werden terug gereden: er zijn totaal geen actie en voorwaartse beweging in de ponies. na een half uur/drie kwartier was er wel duidelijk resultaat te zien bij de ruiters.

we stonden op een gegeven moment wel alle drie met onze mond vol tanden: er reed iemand op een super mooie andalusier. het zag er allemaal mooi uit: mooi plaatje, maar schijn bedriegt.
ze had een martingaal om die (vonden wij) wel heel erg kort en strak vastzat en ze reed met giga zwanensporen. het niveau van het paard was B.. in het begin ging het ook helemaal niet goed. ze moest het paard voorwaarts rijden en loslaten van voren maar zij hield hem steeds tegen waardoor haar paard gigantisch ging bokken. naarmate ze meer met het commentaar deed van tommy ging het ook steeds veel beter.
vonden we ook leuk om te zien: hoeveel verbetering je kan zien in een half uurtje tijd, helemaal top gewoon OK dan!

wij hebben iig een hartsikke leuke dag uit gehad, de weg erheen was wat lang (aangezien we drie keer verkeerd waren gereden en het druk was bij de Mac Haha!) maar het wel waard

zijn er trouwens nog meer mensen hierheen geweest?

*\o/* *\o/*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:30

Ik had er wel heen gewild, maar er kwam op het laatste moment iets tussen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:43

Het was echt wel géwéldíg Wat een mooi paard Kwijl En inderdaad, wat hij zei, onderbouwde hij met argumenten, en dan klinkt alles zo logisch Verward
En daarna de lessen... De eerste twee waren leuk om te zien, alleen waren ze idd niet voorwaarts. En als hij zei "ga eens heel hard galopperen" kwam er zo'n banketstaaf handgalopje uit "Rijden jullie nooit buiten?": "Nee." Wow! Het feit dat bij die twee er ook bij allebei een slof aan hing, die niet losser ging als het paard beter ging lopen.... ben ik niet zo'n fan van )
Daarna de schimmel en de new forest: die tweede liep heel netjes vond ik, maar het spatte er niet van af, geen uitstraling. Die schimmel (anda) werd ontzettend in de krul getrokken, en ze had hem (zeker in het begin) absoluut niet onder controle de bokken waren wel grappig om te zien, was blij dat ik achter balkjes stond Haha! ) En die sporen Toen ze moest lichtrijden van Tommie trok ze steeds haar hakken op, en met zo'n zwanehalsspoor als zij had.. *prik, prik, prik* Maar gelukkkig liep ie later beter.
Die laatste twee hebben we niet echt naar gekeken, ze liepen wel wat beter als de eerste vier, maar nog steeds geen actie. Zoals hij ook zei "de handrem zit er nog op" en niemand die zn paard echt los durfde te laten (uitzondering van de forester, die zich geweldig gedroeg voor een hengst, zeker toen die schimmel zo liep te springen )
Verder was het écht ontzettend leerzaam om te zien, het kriebelt gelijk, ik wil meteen zelf weer bezig Haha!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:52

Ik heb jullie niet gezien?! waarschijnlijk omdat ik druk heen en weer aan het rennen was, er liepen 2 van mijn pony's (de enigste 2 pony's trouwens die meededen) en een paard mee die gedeeltelijk van mij is en ik wilde niets missen.

Blij dat jullie het leerzaam vonden, maar het is heel erg moeilijk om over te schakelen om deze manier van rijden, zowel voor ruiter als paard. Wizard is wel op deze manier gereden (les bij Tommie) maar het voor meisje dat erop zat was dit de eerste keer en het viel haar bar tegen, ze begreep het wel maar vond het moeilijker als gedacht.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 13:20

welke pony was nog meer van jou dan? Wizard liep op zich best goed hoor. hij wasn iet echt 'fel' ofzo maar gedroeg zich perfect OK dan! ik kan me voor zijn ruiter voorstellen dat als je deze manier van rijden niet gewend bent, jen iet zo makkelijk omschakeld maar ze heeft het goed gedaan in een half uur tijd je zag op het laatst duidelijk resultaat Lachen

*\o/* *\o/*

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:39

Er liepen maar 2 pony’s mee, de andere was Valiente, het geschoren vosje, dat lastig was met aanspringen in galop. Ze liep mee in een groep van 3 met een bruine en een vos merrie (beiden op slof), de vosmerrie heeft de clinic niet afgemaakt.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:37

Ik denk dat we jou tweede pony niet hebben zien lopen, we zijn op de helft van de les met het rose setje weggegaan. waarom heeft de vos de clinic niet uitegereden?
en wat vond jij van die anda?

*\o/* *\o/*

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:50

De andere pony kwam inderdaad daarna.
Het vosje was gestopt omdat de ruiter per ongeluk aangetikt werd door een ander paard en last van haar enkel had.

Je bedoeld de Andalusier? Het enige wat ze had moeten doen was haar handen naar voren, je had gelijk over het tegenhouden, dat was inderdaad de reden van het bokken en springen, want het is namelijk een heel braaf paard. Dat hij zo zou reageren was al verwacht en daarom reed ze ook samen met Wizard, die trekt zich toch nergens wat van aan en het zijn allebei hengsten.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 15:02

ponymens schreef:

Je bedoeld de Andalusier? Het enige wat ze had moeten doen was haar handen naar voren, je had gelijk over het tegenhouden, dat was inderdaad de reden van het bokken en springen, want het is namelijk een heel braaf paard. Dat hij zo zou reageren was al verwacht en daarom reed ze ook samen met Wizard, die trekt zich toch nergens wat van aan en het zijn allebei hengsten.

ja, wat dat betreft complimenten voor Wizard, hij gedroeg zich helemaal top OK dan! waar stond jij te kijken trouwens, achter de hindernissen of aan de andere kant van de bak?

*\o/* *\o/*

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 01:26

ja ja was echt onwijs gaaf die clinic van tommie, wat kan die rijden zeg! en wat kan die schimmel lopen, hij heeft t echt goed voor mekaar!
was ook heel duidelijk die clinic , hij heeft alles goed verwoord zodat iedereen het kon begrijpen. *LOL*
het was echt kwijlen hij en blue ocean, wat een combinatie, maar dat vond ik altijd al, heb ze al heel vaak samen gezien en t blijft gewoon een lust voor t oog *LOL* wat een jonge talenten die twee!!!! Haha!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 09:07

roxie schreef:
het was echt kwijlen hij en blue ocean, wat een combinatie

yes, en eindelijk weten we nu het naam van zijn paard Haha! kon het niet verstaan want net op het moment dat hij de naam zei, rommelde die microfoon weer Boos!
maar Tommy schijnt wel vaker bij de manege in aalsmeer te rijden hoorde ik?

*\o/* *\o/*

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:11

ja hij heeft daar al eerder een clinic gegeven, afgelopen zomer, met een ander paard, ook vreselijk gaaf.
en hij geeft daar een aantal lessen aan pensionklanten *LOL*
goh maar wat leuk dat jullie helemaal uit groningen zijn gekomen om hem te zien, maar ja dat zou ik denk ik ook wel doen. *LOL*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 13:22

het was de rit zekers ook wel waard Haha!

*\o/* *\o/*

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:06

voor het geval jullie nog een keer zo een afstand af willen leggen: 22 november geeft tommie weer een clinic en dan bij de zaanse ruiters!! *LOL*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:16

ohh waar is dat, de zaanse ruiters?? Ik hou zo van blue ocean Kwijl Zijn er nog inschrijfplaatsen om mee te rijden? Knipoog Lijkt me echt leuk, zo'n clinic, dat je eens even kritisch onder de loep wordt genomen, om vervolgens het commentaar over jezelf te lezen van bokt *LOL* Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:18

OH, hij geeft natuurlijk die clinic met die zaanse ruiters?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:04

helaas niet geweest, maar ik ken Tommy wel van het CHIO.... Lachen
Hele aardige sympathieke jongen... Lachen

Reed hij op Blue Ocean? da's echt een moppie... die zat de hele tijd met zijn neus in mijn nek... Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Jihama, Josien_, MaanNaam, Ruai, Tieme, Titsia, Wopkebrok, Zinzi_jewel en 120 bezoekers