Een nieuwe eigenaar en dus een nieuw paard!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Een nieuwe eigenaar en dus een nieuw paard!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:45

Zoals sommige van jullie al hadden gehoord, ben ik sinds afgelopen maandag gestopt met het rijden bij de fokker waar ik inmiddels al een jaar of 4 reed. Was daar altijd erg druk met het rijden, lesgeven en verkopen van de Jazzen. Maar na wederom een meningsverschil te hebben gehad over het welzijn van de dieren, heb ik besloten dat ik niet langer wil rijden voor deze man. Onze ideen zijn zo verschillend, dat we daar steeds ruzie over krijgen. Zal de meiden wel missen, maar goed........!

Maar afgelopen maandag zat ik dus zonder paard, en dacht........oliebol, Wannabet is pas 6 maanden oud, dus dat duurt nog 3 jaar! Maar een paar uur later had ik al een boer uit friesland aan de telefoon of ik zijn merrie niet wilde uitbrengen. En een paar uur later had ik een vriendin aan de lijn die alleen maar springt samen met haar man, en die vroeg of ik er niet een van hun wilde gaan rijden. Ze hadden er teveel, en hij kon dan hier wel in pension komen. Aangezien ik hun al jaren ken, had ik er wel een goed gevoel bij. Alleen wisten ze nog niet welke, het zijn allemaal springbeesten, en om nou een paard wat niet kan bewegen hier neer te zetten is te duur, en brengt het niet op. Dus het moest wel een beestje met potentie zijn!

Gisteren ben ik gaan kijken, eerst naar Wannabet die echt onwijs flink gegroeid was, alleen een beetje verkouden.........maar dat ben ik zelf ook Knipoog En toen naar een van de hengsten die ze in gedachten hadden. Ze had mij voorbereid met, hij heeft een wat lomp hoofd, en heb hem al een tijd niet gezien dus stel je er niet teveel van voor. Dus we liepen de wei in. En daar stond een grote koffievos mij aan te kijken, voor een driejarige enorm af, terwijl hij echt wel 1.70m is!!! Een plaatje van een dier, alleen inderdaad ietwat bol voorhoofd, maar wel grote knikkers erin!! Toen hebben we hem laten bewegen en waren enigzins verbaast...........veel ruimte en behoorlijk sterk voor zo groot paard al. Veel zelfhouding en dat voor een springpaard Haha! Was gelijk zo gecharmeerd, dat ik de rest niet eens hoefde te zien Tong uitsteken Heb de rest natuurlijk wel bekeken Haha! Maar deze leek mij verreweg de beste!!

Dus januari komt hij, vandaag heb ik een box geregeld. Hij word binnenkort klinisch en rontgenologisch gekeurd en gechipt en ook nog eens zadelmak aangeleverd. Het een nakomeling van Onze Fons!!

En ik heb er veel zin in!!!!!!!!! En dat wilde ik even met jullie delen!


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:48

Super zeg! Veel plezier saampjes, denk dat dat wel zal lukken Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:52

He wat ontzettend leuk voor je Een geluk bij een ongeluk dus dat je weg bent bij die boer en dat je nu gelijk al een leuk ander paard kan gaan rijden.......(naja, bijna, nog even geduld en dan is ie er Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:52

Onze fons zelf vind ik een heerlijk paard om naar te kijken, dus als deze het ook zo doet Lachen

Veel plezier met je paard

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:53

lekker dat je zo snel al weer wat te rijden hebt
heel veel plezier ermee, gaat vast goedkomen!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:55

Zo´n Deurne papiertje scheelt wel enorm als je een paard voor een ander wil rijden voor je eigen beest groot genoeg is moet ik zeggen. Van de week hebben er nog meerderen gebeld, maar daar ben ik niet op in gegaan, vaak is het ook zo dat je van die rotbokken zadelmak kan maken en dat ze dan onder je gat door verkocht worden, en daar heb ik geen zin meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:58

Ligt dat aan het papiertje?
Denk eerder gewoon aan je rijden.
En zo te horen kun je dat wel aardig (zachtjes uitgedrukt)

Ik heb zelf geen papiertje, maar toen ik stopte bij de vorige stal, kon ik de dag erop al op 3 plaatsen terecht Lachen
En daar zat 1 hele leuke stal bij.
Maar ik was gestopt wegens energie gebrek, dus dan bij een ander beginnen is niet zo slim Tong uitsteken

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:58

he super!
ben benieuwd naar foto's van deze grote jongen Lachen
Veel plezier met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:02

runningkawa schreef:
Ligt dat aan het papiertje?
Denk eerder gewoon aan je rijden.
En zo te horen kun je dat wel aardig (zachtjes uitgedrukt)

Ik heb zelf geen papiertje, maar toen ik stopte bij de vorige stal, kon ik de dag erop al op 3 plaatsen terecht Lachen
En daar zat 1 hele leuke stal bij.
Maar ik was gestopt wegens energie gebrek, dus dan bij een ander beginnen is niet zo slim Tong uitsteken



De beste stuurlui staan aan wal he, en dat geld ook voor mij, kan het goed onder woorden brengen........maar een toptalent ben ik niet hoor. Heb gewoon vrij veel jonge paarden gereden enzo.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:05

Goed man, dat je weer iets anders hebt om te rijden

Ben je er al uit waar je het paard stalt?

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:05

Dus bergen ervaring
En voel je heel veel aan, iets waar andere alleen jaloers op kunnen zijn en van kunnen dromen.
Waarom denk je dat je meteen gevraagd word?
Omdat andere dat ook wel zien dat je kunt sturen Lachen
Had je dat papiertje en kon je niet sturen, geloof ik niet dat je meteen een ander paard had Lachen

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:05

Nou dan kom ik snel een keertje kijken, Zwolle is NL wel verweg Knipoog

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:10

zo wat gaaf! Lachen bol voorhoofd met grote knikkers zeg je? zo paard zo ruit... ehh laat maar Haha!

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:13

Maan je mag best eens aardig zijn HOOR!!!!!!!!!!!!!!

Ja hij komt in Bunschoten te staan, mede doordat ik nog geen trailer heb gekocht, en liever wat langer doorspaar om een goede te kopen, en daar kan ik iedere maand starten. En dat is voor het eerste jaar zat voor dat jonge dier. Dan kan ik eind volgend jaar ook op andere plekken starten. En ik vind het een goede locatie, de mensen hebben veel kennis van zaken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:15

Vriendjes zijn? Tong uitsteken

hopelijk snel foto's want ik ben wel erg benieuwd!

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:22

Hij moet eerst nog wel rontgenologisch en klinisch goedgekeurd worden, en dan komen er foto''s. Als hij braaf blijft mag hij zijn ballen behouden, anders word ie gecastreerd.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:30

heey wat leuk joh!! Wat fijn dat je zo´n talentvol paard kunt gaan rijden. En van onze fonds heb ik al erg leuke paarden gezien. Er staan er hier in de regio een flink aantal aangezien de hengst hier vandaan komt. Echt super en heel erg veel succes ermee! We zijn natuurlijk ook heeeeeeeel erg benieuwd naar foto´s Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:33

Supertalentvol is hij denk ik niet, maar wel een heel fijn gebruikspaard. Bij die boer had ik wel hele talentvolle paarden onder mij, maar daar was ie alleen niet zo zuinig op, en dat stuit je na een tijdje tegen de borst.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:34

Ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt. Misschien dat die boer een keer tot zijn zinnen komt als er meer ruiters gaan lopen. Jij kunt nu iig dadelijk een fijn paard gaan rijden en dat doen op je eigen manier.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:43

Pipo schreef:
Als hij braaf blijft mag hij zijn ballen behouden, anders word ie gecastreerd.
Huilen kijk dat bedoel ik nou. dat heb ik een mannelijke ruiter nou nog nooit horen zeggen...

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:45

Wat zegt een mannelijke ruiter dan?
Ik weet dat hij zich niet kan beheersen, dus doe dat castreren maar meteen bij de keuring Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:46

JE had het me idd al verteld, en ik vind het jammer voor je dat boer Jan je niet meer kon bieden wat jij graag wilde. Maar aan de andere kant; dit is ook wel weer erg leuk! Van wat je me vertelde en ik hier zo lees, lijkt het me een hartstikke leuk dier. We verwachten uiteraard wel stapels foto's binnenkort, dat begrijp je! Lachen

(off-topic) Mijn vriendin had het nieuws nog niet gehoord van je vertrek en belde je daarom nietsvermoedend op... Lachen

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:49

Ik wist het natuurlijk al, en ik wist ook al van de onze fons x hamlet. Weet zeker dat het daarmee helemaal goed gaat komen! En dat je er heel veel plezier aan gaat beleven. Maar wij zullen je in iedergeval heel erg blijven missen (ik althans)!

geen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:30

Picasso schreef:
JE had het me idd al verteld, en ik vind het jammer voor je dat boer Jan je niet meer kon bieden wat jij graag wilde. Maar aan de andere kant; dit is ook wel weer erg leuk! Van wat je me vertelde en ik hier zo lees, lijkt het me een hartstikke leuk dier. We verwachten uiteraard wel stapels foto's binnenkort, dat begrijp je! Lachen

(off-topic) Mijn vriendin had het nieuws nog niet gehoord van je vertrek en belde je daarom nietsvermoedend op... Lachen



Nee, had het ook niet aan de grote klok gehangen. Maar ben vanmiddag bij een paard wezen kijken die voor de verkoop is, en dat was een zeer imponerend knap dier, en dacht gelijk aan haar. Echt een plaatje..........

Handelen blijf ik wel doen namelijk, zit een beetje in het bloed he!! Haha!

Tja, Saluut, jij ergert je nu ook al aan dingen, en je rijd er nog niet eens een jaar. Ik reed er al 4 jaar dus dan begrijp je wel dat het op een gegeven moment werkelijk je strot uitkomt. Maar ben blij dat jullie er nog steeds met plezier rijden!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:44

Misschien een domme vraag maar is deze van jezelf nu?of blijft die vriendin eigenaar?
Ik gun je heel erg een eigen paard omdat ik weet hoe je je altijd inzet voor anderen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Charlotte446, LisaVH96, MaanNaam, pluklief en 153 bezoekers