Fjordjehobbelen bij Maarten en een héééérlijke buitenrit met

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 09:42

Afgelopen woensdag ben ik voor de eerste keer bij Maarten thuis geweest. Ik zat in de buurt op een camping met mijn vriendin, dus ik moest en zou de Fjorden Jelka en Elfrieda gaan bewonderen. Aangezien ik al een hint had gekregen voor een buitenrit, had ik gezorgd voor een rijbroek en chaps... Cool
Wij dus paarden poetsen en opzadelen en mijn vriendin het stalen ros klaarmaken haha Haha! . Toen erop...Wow, wat laag is dat dan zeg en dan heb ik nog niet eens een groot paard!!! Maar wel heerlijk idee, dicht bij de grond *LOL* !!! Lang geleden dat ik op een Fjord heb gereden, zal zo'n tweeenhalf jaar geleden zijn, toen ik nog op manegepaarden reed (en heel veel op de Fjorden, wat was ik gek van Floor Lovers ). Maar wat had ik nu een lol zeg! Heerlijk om weer zo'n werkend monstertje onder je te hebben op van die lieve korte pootjes hahahaha (sorrie Maarten). Hele mooie Fjordjes, echt gaaf!!! Als ik de foto's heb, plaats ik ze wel op In the Picture. Vooral met het aandraven moest ik erg lachen, dacht dat Jurga al zo kort draafde, maar was even vergeten hoe een pony dat deed. Ik werd weer helemaal verliefd op de Fjord. Was ik vroeger al, maar ik riep nu al tegen Maarten dat ik ook een Fjord wilde, al is het dan alleen voor heerlijk ontspannen buitenritten. Nee, Jurga ruil ik niet in en het veulen ook niet haha, maar ja, misschien in de toekomst wel...*droom*.
Ik zat dus op Elfrieda, dat was het kleintje (weet ik ook mijn plaats weer!!!). Ze liep dus de hele tijd achteraan, achter Jelka met Maarten, wel zo veilig haha voor zo'n gevaarlijk figuur als ik. Alleen had Frieda er wat meer zin in dan jelka en kwam ik Maarten een keer in galop voorbij zetten, terwijl het toch echt de bedoeling was niet boven de 15 km/u te komen Knipoog ... Tweede helft van het ritje giing mijn vriendin er dus op en besteeg ik het stalen ros. Snik..had zo nog een hele dag door kunnen rijden, maar ja, dan heeft Maarten nog heel wat te trainen hahahaha.We hebben nu wel vaststaan dat Sonja en ik smane met Maarten volgend jaar mee gaan doen aan de endurancerit op de Holterberg. Dit jaar helpen we nog, maar volgend jaar gaat het echt gebeuren. Maarten, nu jij nog wat toevoegen over Sonja en mij....en het rijden op Fjorden (motto: blijf achter de brede rug van Maarten, dan kan je niks gebeuren!!!)

Nu mijn eigen verslag van mijn heerlijke buitenrit gisteren. Ik wilde al heel lang een keer vroeg het bos in en aangezien het weer zo warm zou worden... ben ik om 7.00 uur vertrokken. En was om 10.00 uur terug. ben echt een heel eind weggeweest, maar het was zo heerlijk. Ben naar de heide gegaan en een ritjegereden die we ook wel eens met de kar hebben gedaan. Scheelt weer een zoektocht naar een verdwaalde Iloon.... Het was nog niet warm en ik heb niet eens een vliegendeken op gehad. Gokte er maar op dat er op de hei niet veel dazen waren. En nee, ik had zowaar eens gelijk... Knipoog Maar goed, het was zomooi op de hei, de hei wordt al paars. En lekker rustig, zo 's morgens vroeg...just me and my horsie...wat wil ik nog meer??? Ik zit dan alleen maar te genieten. kwam ik op de heide dus ook de kudde pony's met veulens tegen en heb ze even staan bewonderen, prachtig gezicht. Met mijn vriendin moest ik daar ook een keer dwars door de kudde heen! Ze was toen nog bang dat de hengst het op haar paard zou hebben voorzien en ik maar lachen!!! *LOL* Maar okee, na even de pony's bewonderd te hebben, toch maar weer verder in een rustig galopje. Komt er opeens een paar meter van me af een ree uit de struiken en bleef ff staan. Ik was helemaal stil...wow..hield ff mijn adem in geloof ik...toen vloog ie weer de struiken in. Ik echt helemaal happy!!! Zag ik later ook nog een konijn, maar ja, dat was niet zo spectaculair!!! En ik heb nog een grafheuvel staan bewonderen haha. Vind ik wel interessant, dus ik wilde het bordje lezen dat erbij stond....vond Jur weer eens reuze-eng!!! Maar wat was ze verder braaf! Niets proberen en alles doen! En een paar keer een vrachtwagen erlangs: geen kik!!! Ben zo trots op haar!!! Eerder kon dat echt niet, dan zat ze boven in een boom van angst!!! Haha!
Verder heb ik gister nog gegroomd op een menwedstrijd bij mijn stalgenoot. Wat een hitte, loop je daar in je nette kostuum *zweet*. Kon ik daar ook nog eens bijna drie kwartier wortel staan schieten toen Ronald parcours ging verkennen bij de vaardigheid...dacht echt dat hij me vergeten was...arme ik..stond ik daar in zwart rijjasje een paard vast te houden in de hete zon..Kon ook niet ff gaan zitten op het gras met mijn witte rijbroek helaas. Gelukkig is het paard braaf en heb ik even wat lagen uitgetrokken hihi. Dat hield ik beter uit.
Verder ben ik gisteravond ook nog op de manege gewest waar een klasgenote van mij na anderhalf jaar weer haar eerste rijles had! Was leuk om weer op manege te kijken, was lang geleden! Ging ze nog springen ook, maar het ging super! Wel leuk dat ze door mij nu op de Nieuwe Heuvel weer rijles heeft...kan ik mooi vaker gaan kijken. Nou ja, ik vind dit verslag wel weerr lang genoeg. Sorrie..weinig boeiend geschreven deze keer!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 10:35

hmm, niet boeiend geschreven?? Echt wel. Het geeft gewoon heel goed weer zoals het was op de heide en ik kan me er een voorstelling bij maken.

Maar goed, het Fjordjehobbelen zoals Ilona het noemt is toch echt wel rijden hoor, maar voor Ilona was het idd meer hobbelen aangezien Elfrieda errug klein is (1.36!!!) en heel korte beentjes heeft. Maar dat is juist weer heel lekker bij het doorzitten.

We hadden afgesproken dat Ilona en haar vriendin om 1 uur bij mij zouden zijn. Stipt op tijd moet ik zeggen, want klokslag 1 uur stonden ze bij mij voor het hek. Tja, zal wel komen omdat ze aan het begin van de straat 5 minuten hebben gewacht! De auto werd geparkeerd en Jelka en Elfrieda hadden meteen al door dat er bezoek voor hun was want Jelka kwam direct naar de omheining toegelopen om Ilona te begroeten. Hierna heb ik hen de stal even laten zien (niet veel bijzonders hoor, er moet nodig weer 'ns worden opgeruimd Haha!) waarna Ilona weer naar de auto rende (OK, dat was het dan weer, bedankt en tot ziens!!). Nee, ze was zo fanatiek dat ze er gelijk op wilde en ze pakt dus ff haar chaps. Daarna de paarden geborsteld (achteraf bleek dat Jelka goed was geborsteld want waar het zadel zat was geen zwart te bekennen, maar bij Elfrieda des te meer. Volgende keer toch iets beter poetsen Ilona *schudt met beschuldigend vingertje*).

We hebben toen een lekkere rit gemaakt door een koel bosje want het was toch wel heel heet geworden! We deden voor de paarden een bekend ritje dus op sommige momenten was het even op de automatische piloot. Vooral tegen het heuveltje op waar ze zich even mogen uitleven in galop om er tegenop te komen. Jelka hield zich keurig in maar Ilona moest met Frieda weer harder hoor. Ze spoot (nou ja, als een pony van 1.36 dat kan Haha!) er vandoor de heuvel op (heeft ze nog gebokt Ilona?). Oh ja, iemand op een stalen ros (Sonja) probeerde ook nog even zich uit te leven op het heuveltje maar dat lukte haar niet helemaal geloof ik. Hierna het bosje weer verlaten en op weg naar huis (dachten we). We hebben namelijk 500 meter bij ons vandaag een prachtig natuurgebied met lange zandpaden en dat gebied wilde ik toch nog even laten zien. Helaas vinden de dazen en vliegen dit ook een wonderschoon gebied dus deze hielden ons gezelschap (vooral Jelka had er last van). Ongeveer halverwege het pad vroeg Ilona aan Sonja dat ik even moest zeggen als we op de helft van de 'tocht' waren, euhm, we waren al ver over de helft Verward Hierna dus gauw sonja nog even op het hobbelpaard gezet zodat zij zich ook nog even kon uitleven en snel naar huis gereden want het was toch wel erg lastig met de vliegen. Snel nog even de paarden afgespoten (en onszelf ook bijna) zodat ze lekker konden rollen, daarna nog even wat gedronken en toen moesten de dames alweer weg, maar Ilona was een beetje BlonT want het bleek dat ze eigenlijk nog een uur langer konden blijven omdat ze zich een beetje in de tijd had vergist dat ze weer in Lunteren moest zijn.

Al met al een geslaagde buitenrit die zeker voor herhaling vatbaar is (en dan kom je met Jur hè Ilona?)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-08-25 10:39 ]</font>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 10:45

Hahahaha, perfecte aanvulling op mijn verhaal!!! ja, het spijt me, ik kan nou eenmaal niet poetsen, heb geen poetsdiploma, ben ervoor gezakken! Ja, túúúrlijk kom ik volgende keer met mijn scheurmonster! Kan je moeder meteen mijn tuiger zien!!! (met haar mooie koppie Knipoog hè Maarten ???!!! Iloon

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:18

super dag dus! ik heb het vandaag ook zo leuk gehad een spontane bokt meeting met karin Zep en prakkie en ook met Maaike! echt lachen joh!