hellup wat moet ik hier nou mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

hellup wat moet ik hier nou mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:08

hallo allemaal.

het baasje van mij verzorg pony was ziek Ach gut Vriendjes zijn? maja voor mij weer een mazzel want dan mag ik weer rijden aangezien zo'n leuke fries me vinger heeft gebroken kan ik niet rijden dus ik d8 ik laat hem wel ff rennen in de bak hup zweepje er achter en holle maar. nou oke toen had ie dus wel 1 rondje gerent en toen kwam ie naar me toe ja wel ff knuffe oke d8 ik kom maar ff gezellig. maar zodra ik dan naar de zij kant qil lopen om hem weer te laten rennen draait ie met je mee zo van gnagna Clown je kan me lekkr toch niet laten renne. dus dan maar weer knuffelen ook heel gezellig hoor Lovers maar ja niet de bedoeling wat kan ik hier aan doen. ik denk gewoon dat ie veel te lief is om te longeren of los te rennen

groetjes

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:13

ja idd hij kan zo lief kijken dan heb ik al zoiets van hmmm laat maar hihi. ik laat de zweem in de lucht klakken maar ja schrikt er dus niet van hij is te lief

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:16

eens goed aanpakken, als hij niet schrikt van die knal, dan 1 keer een goede knal.
zo lief vind ik dat trouwens niet, gewoon niet luisteren

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:22

ja daar heb je wel gelijk in nou goede tip voor de volgende keer

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:25

werken is werken.
knuffelen kan daarna.
gewoon aanpakken als hij weer komt.
zo wil hij alleen maar onder het werk uitkomen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:19

Een paard mag alleen stoppen met werken en naar je toekomen als je dat vraagt. Met longeren, maar ook los. Als Rowan ongevraagd naar me toekomt stuur ik 'm gewoon weer weg (met een handgebaar of door met de zweep naar z'n flank te wijzen). Hij mag pas komen als ik het zeg, en dan krijgt 'ie knuffels en (heel soms) iets lekkers.
Je paard doet niet "oh wat vind ik je lief" maar "stilstaan is beter als werken". Gewoon aanpakken dus.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:26

Gewoon ogen (figuurlijk dan) dicht doen voor die lieve blik en gewoon tikje geven...
Paardje weet dan ie alles kan maken als die lieve ogen heeft, dus gewoon aanpakken soms hoor die paardenbeesten! Lachen

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:03

Het paard moet inderdaad eerst lopen en dan kan je knuffelen. Ze gaan denken dat ze bij jou niets meer hoeven te doen. Hij wordt heus niet minder lief en minder knuffelerig als je hem goed aanpakt.
Succes bij de volgende keer.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:41

Achter je aan lopen en op je letten is voor een paard natuurlijker dan rondjes van je vandaan rennen, dus eigenlijk doet ie niks verkeerd.. Maar als je m bij je weg wil hebben kan je proberen om iets van m af te gaan staan en dan met de zweep naar zn kont te wijzen of zelf richting zn achterhand lopen, misschien dat ie dan van je weg loopt.

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 22:05

volgende keer maar proberen heel erg bedantk voor als die tips. het lieft ga ik weer rijden natuurlijk maar ja nog een weekie gips en dan zien we wel weer verder tis wel me ringvinger dus weet nie of ik de teugels er weer tussen durf te doen. zo meteen geeft het paard wel een ruk en dan ben ik het zaadje dat moeten we nie hebben he

groetjes

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:28

Larissatjuh schreef:
oooh jah.......ik weet het eigenlijks ook niet precies...t= ook weer zo zielig om hem een tik met de zweep tegeven....want jah...1 lieve blik van je paarden je bent gelijk al weer verkocht..duzz misschien..moet je hem dan gewoon een paar x niet meer knuffelen maybe....helpt dat.?? Verward


ff offtopic: zou jij misschien voortaan gewoon ABN kunnen typen, heb ff door je berichten gekeken en bijna in elk bericht komt wel wat msn taal voor. Is best irritant eignelijk