Vandaag is het precies 3 maanden geleden ....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Vandaag is het precies 3 maanden geleden ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:39

.... dat ik Jerai moest laten inslapen.

Precies 3 maanden geleden dat ik afscheid moest nemen van mijn beste maatje.

Ik mis haar iedere dag nog. Ik denk er nog zó veel aan, ik kan het moeilijk loslaten.

Iedereen lijkt het langzaamaan te vergeten, en dat begrijp ik ook wel, voor anderen betekende ze natuurlijk niet wat ze voor mij betekende.

Het is ergens zo dubbel, ik ben wel heel blij met mijn nieuwe pony Safir, hij is vreselijk lief en hij gaat heel hard vooruit leert heel snel, maar ik mis de hechte band die ik met Jerai had.

Vervolgens vind ik dat weer oneerlijk van mezelf tegenover Safir, hij kan daar ook niks aan doen. Ik weet ook dat het tijd nodig heeft en dat ik op den duur met Safir ook een band zal krijgen.

Ik vind het zo dubbel, ik ben hartstikke gek met Safir, ik ben echt heel erg dol op hem en het is ook een schat, maar aan de andere kant ben ik nog zó vaak met Jerai bezig.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:45

Logisch dat je nog zovaak aan haar denkt, zoiets vergeet je niet.
Hopelijk kan je jerai een plaatsje geven in je hart en met safir ook paardenplezier beleven. Ach gut hij heeft wel een mooi koppie zeg!
Pling

Vind nog steeds dat je toen wel de goeie beslissing had genomen hoor, het is niet nix, je paard laten inslapen.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:49

Over mijn beslissing twijfel ik ook niet, ik vind het alleen zo dubbel. En ik ben echt supergek met Safir, maar ik heb ergens het idee dat ik hem misschien tekort doe door nu nog steeds zoveel met Jerai bezig te zijn. Dit klinkt misschien heel onlogisch, maar zo voel ik het nu eenmaal.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:58

Ik ken het gevoel.. Bij mij is het nu al 10 maanden geleden. Voor mn gevoel is het vorige week gebeurt. Toch probeer ik het los te laten. En ben er ook achter dat je niet moet denken '' had ik die band maar met mijn nieuwe pony '' . Want diezelfde band komt nooit meer. Hoe het met Dribbel was word het nooit met Veerle. Maar je moet realistisch blijven en het niet mooier maken dan dat het was achteraf. Probeer je pony een plekje te geven en te accepteren dat alles anders zal zijn.
Nu ik zover ben, kan ik genieten van Veerle. Dat heb ik vanaf dag 1 gedaan, maar nu geniet ik ook echt om wie ze is, en het feit dat ze van mij is. Eerst niet, toen verlangde ik alleen maar terug naar dribbel..

Klinkt wel leuk, maar ik weet hoe kei hard het is. Die leegte, het verdriet. Het is zo dat mensen door gaan en niet meer weten hoeveel verdriet je er om hebt. Ik dacht in het begin steeds als iemand zei dat het wel minder zou worden dat dat echt niet kon. En ik heb soms ook dat ik er ineens nog om kan janken. Maar de pijn is minder, en ik ben ontzettend blij met veerle.

Ik zie net ook je laatste post, schuldgevoel tegenover je nieuwe paardje? Maar eigelijk een schuldgevoel tegenover je vorige pony? Ik voel me soms schuldig omdat ik na Dribbel zo snel Veerle kocht. Alsof ik niet van hem hield, of dat ik blij was. Maar probeer dat van je af te zetten! Je vorige pony heeft er niets aan als je door hem niet gelukkig kan zijn met je nieuwe pony. En je nieuwe pony heeft er niets aan als je als maar terug verlangt naar je vorige pony.

Het klinkt nu zo makkelijk hoe ik dit schrijf, maar ik begrijp je jammer genoeg maar al te goed. Sterkte Ach gut En als je wil praten, Mail pb Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:49

Tjee, ik heb net ff heel je profiel en sommige topics van je gelezen. Wat was dat erg voor je geweest zeg Ach gut Veel sterkte ermee verder, het lijkt mij dat je er nooit helemaal overheen zal komen.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:26

*huil* heel veel sterkte ermee!
Elke keer als ik zo'n soort topic lees ben ik zo bang dat Kim ooit ook zoiets over komt.. verschrikkelijk..

(L)

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 15:43

Iedereen bedankt voor de reacties. Het is inderdaad zo dat ik me misschien nog schuldig voel tegenover Jerai.

Afgelopen zondag had ik mijn eerste wedstrijd met Safir. Ik heb hem nu dus 2 maanden. We hadden 158 en 163. Dit terwijl ik vreselijk nerveus was. Dat ik die punten had, kwam puur omdat Safir zo vreselijk braaf liep en hard zijn best deed. Ik was vreselijk trots op hem en blij met hem. En toen voelde het net alsof ik Jerai veraadde, alsof ik door op dat moment zo trots en blij te zijn met Safir, Jerai "opzij schoof".

Het slaat misschien nergens op, maar het is zo moeilijk om dat gevoel om te schakelen. Of zelfs te omschrijven. Ik hoop inderdaad dat het met de tijd zal verbeteren. Niet omdat ik Jerai wil vergeten, maar omdat ik ook met de volle 100% van Safir wil genieten.

En inderdaad de band die ik met Jerai had, zal ik met Safir nooit krijgen. Dat kan ook niet, want Jerai was Jerai en Safir is Safir. Ergens besef ik dat ook wel, maar ik mis Jerai gewoon nog vreselijk.

Ik denk ook dat ik de dingen met Jerai ook mooier maken dan dat ze waren soms, ik heb nu het idee dat ze nooit lastig was, altijd braaf etc. maar ik hield altijd een schrift bij en dan lees ik weleens dat ze zich niet liet vangen, eigenwijs was, etc.

Ik besef ook heel goed dat het met Jerai gewoon niet meer verder kon, ik moest er voor haar wel een punt achter zetten, maar ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee. Ze was al zo vaak ziek geweest, werd altijd weer beter, en dan blijkt dat ze toch ongeneeslijk ziek is.

Iedereen iig bedankt voor het lezen.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:32

bij mij is het al bijna weer een jaar geleden.
dat tonger overleed.
veel pijn en verdriet van gehad.
het gaat niet weg maar het word wel minder.
ik heb het een plaatsje kunnen geven en ik hoop dat jij dat ook kan.

je moet het een plaatsje kunnen geven en wanneer je dat kan kun je verder.
je beslissing was o zo hard en moeilijk maar wel de juiste en daar moet je troost bij vinden jij wou het beste voor je paardje.

ik heb het gehad met mn kat.
kitty liep weg en kort daarna kreeg ik een nieuwe.
eerst hechte ik me niet aan het beestje.
maar nu we hebben een band niet dezelfde als kitty en ik maar wel een band.
het komt vanzelf maar je moet het ook toelaten dat er een nieuw paardje in je leven is.
waar je nog heel veel mee kan beleven.
sterkte meid. Ach gut

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:05

Ptries schreef:
Afgelopen zondag had ik mijn eerste wedstrijd met Safir. Ik heb hem nu dus 2 maanden. We hadden 158 en 163. Dit terwijl ik vreselijk nerveus was. Dat ik die punten had, kwam puur omdat Safir zo vreselijk braaf liep en hard zijn best deed. Ik was vreselijk trots op hem en blij met hem. En toen voelde het net alsof ik Jerai veraadde, alsof ik door op dat moment zo trots en blij te zijn met Safir, Jerai "opzij schoof".


Dat is niet zo, en denk ook niet dat Jerai het zou willen dat je je zo zou voelen toch??
Het is nu twee jaar geleden dat ik mijn pony moest laten afmaken, ik heb haar tien jaar gehad. Echt vanalles mee meegemaakt en dat is onvervangbaar! Drie weken nadat ze dood ging kreeg ik Silly. En het zal nooit meer hetzelfde worden, maar het is even leuk. Op een andere manier!
Met mijn pony is ook een groot deel van het kind in mij gestorven. Ik denk nog elke dag aan haar, maar ik voel me zeker niet schuldig. Zo gaat het gewoon verder, anders, maar wel heel leuk.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Flew, frensje, janneke_S, kimwilliam, Muga, noomie1, Pantykous, Rubio, Schrompeltje, xDaylight, xRoossie95, Yinka en 119 bezoekers