Muziek in de stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:10

nee bij ons is er geen radio aanwezig en ik mis het ook niet.
voor de paarden is het al helemaal niet interessant (heb ik pas in de bokt gelezen!!)

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:55

Ik had wel een radio op mijn kast staan, maar nu niet meer. Hij is kapot en ik vind het juist zo lekker om eventjes niks te horen en lekker met mijn paardje bezig te zijn.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:43

Dat was het eerste wat ik dacht toen ik naar Quint ging kijken.....
Niet gek dat t beestje gestoord is..daar stond de radio toch HARD....ik moest gewoon gillen om er bovenuit te komen(en neem van mij aan dat ik een behoorlijk volume heb Haha! ).
Een achtergrond muziekje oke maar niet te gek en zeker niet 's avonds laat.....

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:47

Bij ons op stal staat ook meestal de radio wel aan. Ik vind het gezellig. En het maakt het vlechten ook wel leuker. Zo stil is ook niet veel aan. maar ik denk dat als je er aan gewent bent aan geen radio dat je het ook niet mist!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:49

Bij ons staat de radio ook aan.
Niels gaat er ook altijd mooi op lopen als hij los is in de bak.
En in de stal gaat ie altijd met zn hoofd op de maat rocken!
en ik vind het gezellig.
is het niet zo stil

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:52

Door de weeks staat de radio bij ons aan, het wordt dan aangesloten op de luidsprekers zodat je het over het hele terein hoort ! Erg leuk Haha!

Samantha Lovers Splash

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:56

als ik aan het mesten ben ofzo, of poetsen van mn paardje of mn schuurofzo, heb ik altijd radio aan, ik ben dan ook gek op muziek en kan bijna niet zonder!!! maar tijdens het rijden liever niet, ik zou me teveel concentreren op de liedjes, meezingen enzo, en ik krijg ook altijd zin om te dansen, en paardrijden en dansen is niet zo een goede combi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:47

zeker weten, muziek hoort erbij en de paarden wennen er aan, zo heb ik een paard gehad die bang was van muzziek in de manege, gewoon omdat ie het niet gewent was, waardeloos, elke keer er langs scheuren heeft me een enorm litteken bezorgt, ik ben zeker voor muziek vindt het gheerlijk!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:54

Wij hebben er een in de kantine, en daarop zijn boxen aangesloten in de binnenbak. Daar staat bijna altijd klassieke muziek op, maar dat is wel leuk om op te rijden. In de zadelkamer(er zijn er 4 op de binnenkoer) is er altijd wel een radio die speelt.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:26

Haha met poetsen en mesten is de radio echt wel gezellig, vooral de top 40 op de zaterdagmiddag Haha!

petraaken

Berichten: 44213
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:52

een radio mag niet luid staan tijdens het rijden en trouwens anders ook niet, je moet elkaar nog normaal kunnen spreken. Rustige muziek is heel goed om op te rijden vooral klassieke muziek. Maar geen techno muziek op stal voor mij word ik gek van. Thuis eigenlijk ook.

Fitzroy

Berichten: 25139
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:37

Volgens mij had ik hier verleden jaar al eens een topic over. Bij ons op stal staat Radio 538 aan. Kan af en toe best druk zijn.
Gelukkig staat Fitz in een buitenbox zonder muziek Knipoog wat mij betreft mag het op stal rustig zijn of hooguit Skyradio aan.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:38

De radio staat niet keihard nee, maar gewoon als achtergrond muziek Lachen. En onder het rijden hebben we helemaal geen muziek, dan is de concentratie en aandacht volop bij het paard.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:28

Hier hebben we nooit de raio aan op stal, eigenlijk maar om 1 reden:
Omdat Joop anders de boel afbreekt... Met een muziekje op wordt hij helemaal gek.... Verward
Niet echt prettig dus...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:30

wij hebben de radio altijd aan! en als er een nieuw paard staat, of merrie met veulen moet gespeend worden, of met nieuwjaar (vuurwerk!!) dan zetten we de radio altijd zachtjes aan
maar als ik aan het rijden ben zet ik hem harder zodat ik hem met rijden ook hoor....en hij kan dus behoorlijk hard aangezien we een dikke stereo installatie op stal hebben (makkelijk voor kuur op muziek, whaha alleen rijden we geen dressuur Tong uitsteken )

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:49

Sinds kort hebben wij ook een radio op stal, en hij staat zo vaak mogelijk aan, relaxed, zo'n muzieje bij het poetsen, jammer dat je hem onder het rijden niet hoor Boos!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:56

Momenteel hebben we geen radio op stal, maar op in de andere stal stond de radio de hele dag aan.
Marco merkte ik weinig aan, behalve als er een tijdje opera op staat, staat hij zowat half in zijn stal weg te dromen. Alleen ik vind het iets minder.. Haha!
Laatst bijgewerkt door Suzy op 24-10-03 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:57

jah ik ik heb hem ook bijna altijd aan staan

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:10

Ik vind dat wel fijn, muziekje aan onder het mesten of poetsen.
Onder het rijden ook wel, maar dan moet het wel echt muziek zijn.
Geen praat/banketstaaf programma's zoals 3FM ofzo.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:15

Ik doe 's ochtends de radio aan en 's avonds weer uit
Vind het altijd wel leuk en gezellig Cool Anders is het zo stil he en ga je je zo eenzaam voelen Ach gut Haha! Soms doe ik het wel af en toe eventjes wat harder als er een leuk muziekje is en dan zie je Melano soms echt zo opkijken van "wat doet die nou?" Is zo grappig Lovers

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:20

Op stal hangt in beide gangen een radio. Altijd zachtjes aan, dat je het wel hoort, maar gewoon kan praten en elkaar goed verstaat Knipoog
Wel lekker als je aan het poetsen bent, en (denkt dat je) alleen bent en lekker mee kan bléren.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:18

Wij hebben in onze stallen ook gewoon een radio aan.
Radio 538 nog wel Haha!
Altijd gezellig een beetje muziek, ook als je aan het poetsen bent.
Meestal als er op de manege waar ik rij, is er ook wel een radio aan.
Soms staat de radio s'nachts ook wel eens aan, heel zachtjes Lachen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:34

Ik vergeet vaak de radio aan te zetten als ik op stal kom en dan krijg ik altijd zo'n triest gevoel, dus doe ik 'm dan gelijk aan.
Moet meestal wel wat horen. Haha!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:53

het paard dat ik verzorg staat op n pensionstal, waar altijd een speaker/radio staat: in de kantine, in de stallen, in de bak..etc
volgens mij staat ie s avonds ook aan, maar dat weet ik niet zeker, maar de paarden vinden t wel heel gezellie Haha!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:58

Wij hebben ook een radio op stal. Deze staat eigenlijk altijd aan. De paarden hebben er geen last van.
Ik vind het wel lekker om een beetje muziek te hebben, vooral als je alleen op de stal bent. Heb je toch het gevoel niet helemaal alleen bij de paarden te zijn.