zuidlaardermarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:23

Cassidy schreef:
Hebbe jullie de foto op de voorpagina van de Telegraaf gezien? Man tilt een shetveulen op, die blik in de ogen van die Shet is echt goud waard! Leuke foto, maar waarom krijg ik bij de aanblik van dat dikke gouden horloge en die dikke gouden ring nu zo'n rare bijsmaak? Lips are sealed


Hier de voorpagina...

Afbeelding

Het leuke is.. dat Dees en ik dit zelfs nog meegemaakt hebben, oftewel... we zagen het gebeuren. Wat een gekrijs was het ineens.
Daar komt bij.. dat dit volgens mij ook het veulen is of zou kunnen zijn.. (was namelijk ter hoogte van datzelfde stukje), wat T@nj@ had willen kopen Haha!
Ik had de foto nog niet gezien overigens, maar nu wel in het iniemini. Haha!

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 02:27

###Ook zag ik een super klein diertje, kan het geen naam geven. Was helemaal geschoren en had een handoek om gewikkeld###




ohhh die diertje heb ik ook gezien

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:30

Honeybee"]
[quote="Cassidy schreef:
Hebbe jullie de foto op de voorpagina van de Telegraaf gezien? Man tilt een shetveulen op, die blik in de ogen van die Shet is echt goud waard! Leuke foto, maar waarom krijg ik bij de aanblik van dat dikke gouden horloge en die dikke gouden ring nu zo'n rare bijsmaak? Lips are sealed


Hier de voorpagina...

Afbeelding

Het leuke is.. dat Dees en ik dit zelfs nog meegemaakt hebben, oftewel... we zagen het gebeuren. Wat een gekrijs was het ineens.
Daar komt bij.. dat dit volgens mij ook het veulen is of zou kunnen zijn.. (was namelijk ter hoogte van datzelfde stukje), wat T@nj@ had willen kopen Haha!
Ik had de foto nog niet gezien overigens, maar nu wel in het iniemini. Haha!
[/quote]

Getverrrr, de tranen springen mij in de ogen, je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat dit mijn veulen was, lijkt er wel verdacht veel op!
En nu maar hopen dat hij een goede baas heeft getroffen, als ik zo naar de foto kijk lopen de rillingen mij over de rug, het is al zo'n moeilijke dag voor die beestjes, die kleintjes zijn ontzettend bang en dan opgepakt worden als een hond...
Maar het hoeft hem niet te zijn hoor, ik ben die dag 4x helemaal verliefd geworden en die zagen er allemaal hetzelfde uit, zelfde kleur, zelfde koppie en er stonden nog veel meer replika's van mijn gewilde veulen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:31

Nou, en ik vind het heel goed van die man. Nu hoeft dat beestje zelf niet te lopen en het zal zeker vreselijk moe zijn geweest. Die veulentjes komen nooit ergens, en dan plotseling worden ze uit hun vertrouwde omgeving gehaald (of van hun mamsie zelfs) heel vroeg op de dag. Ze gaan de wagen op en dan staan ze uren lang buiten in de kou zonder eten en drinken. Kun je je voorstellen dat die beesten aan het einde van de dag total los zijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:20

Larissatjuh schreef:
nou wij hadden voor onze verzorgponys die tekoop stonden wel hooi en water..meegenomen..duzzz!!!! *LOL*

Super! maar jullie zijn helaas een uitzondering, dat weet jij net zo goed als ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:57

Desiree schreef:
Nou, en ik vind het heel goed van die man. Nu hoeft dat beestje zelf niet te lopen en het zal zeker vreselijk moe zijn geweest. Die veulentjes komen nooit ergens, en dan plotseling worden ze uit hun vertrouwde omgeving gehaald (of van hun mamsie zelfs) heel vroeg op de dag. Ze gaan de wagen op en dan staan ze uren lang buiten in de kou zonder eten en drinken. Kun je je voorstellen dat die beesten aan het einde van de dag total los zijn?


Dus jij vind het goed als een paard zo wordt opgetild? En zonder trailer achter in de auto mee naar huis genomen wordt (als het al zo is gebeurd en de journalist er niet een draai aan heeft gegeven? Als het veulen wel tegenspartelt of een onverwachte beweging maakt en die man hem niet kan houden? Als zo'n paardje valt, en dan van die hoogte, dan kan hij zich goed bezeren. Moe of niet, total loss of niet, een veulen til je zo niet op!

(of begrijp ik je nu verkeerd en bedoelde je dit cynisch? Dan mis ik een paar smilies)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:13

Wij hadden vorig jaar bijna een mini gekocht. Het beeste moest dan ook acterin de auto Haha!, we hadden helemaal bedacht hoe het moest maar uiteindelijk toch niet gedaan Scheve mond.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:25

Het kan allemaal best goed gaan Cassidy, daarbij kan zo'n beestje ook best achter in de auto; zelf heb ik grijs kenteken dus waarom niet? Sja, die vent moet hem natuurlijk niet laten vallen, dat zou ongelukkig zijn. MAar ja, zo'n veulentje moet je mee nemen en je moet vlak achter de konten van andere paarden langs met dat kleine ding. Misschien dat hij dan toch weer veiliger is als je hem op tilt.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:29

Wij moesten met bulletje ook tussen de mensen massa's door, gelukkig is bulletje al 4 en dus al stevig maar leuk was het niet ! Mensen gaan ook niet aan de kant voor die kleintjes. Kan me dus best voorstellen dat ze hem optilde hoewel het niet erg natuurlijk is voor zo'n beestje.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:33

Over dieren en dan mn vee los ind e auto:

OOIt heeft mijn vader samen met anderen eens een big kado gegeven, hij had toen een kroeg in Harkema en haha, een big is dikke lol natuurlijk. Geloof dat de big een trouwcadeau was voor een van de stamgasten (let op; dit was dus wel dik 20 jaar geleden, toen mocht dat en keek niemand raar ervan op) Degene die hem toen had opgehaald bij een boer weg, dacht "och, die kan wel in de kofferbak van de BEnz"en natuurlijk, als ware Harrekiet denk je dan niet langer na, dan doe je dat gewoon.

Je wilt niet geloven wat een schade dat kleine varken had aangebracht in een kort ritje kofferbak Nagelbijten / Gniffelen Alle hoeken had het roze ding uitgeduekt; de kofferbak was 2x zo groot als daarvoor *LOL*.
Als trouwcadeau was hij ook niet geschikt overigens; de blijde ontvanger was slechts heel tijdelijk gelukkig ermee, daar hij snachts na het feest zijn big maar los had gelaten in de omheinde tuin. Jawel, ALLE planten had de big opgegraven en kapotgemaakt.

Nouja, ik ben way off topic inmiddels, maar voor iedereen die denkt dat je een vee-achtige los in je kofferbak of grijskentekenbakkie ofzo kan vervoeren...think again Knipoog

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:45

ik heb Callas, de geit, vervoerd in een van de hondehokken achter in de auto
De hond lag er voor een keertje los voor.
Dit ging prima, hoewel ik het hok daarna wel een grote beurt heb moeten geven.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:47

mijndario"]
[quote="lovemidnight schreef:

ook die honderen shetjes met een T op 2 puntjes op hun kont> die gaan italie.. naar de slacht Verdrietig en dat zijn er echt veel! Huilen


Verdrietig *slik Verdrietig * waarom worden al die shetten toch gefokt als ze toch maar naar de slacht gaan? Of zijn ze apart daarvoor gefokt Boos! ?
[/quote]

Omdat er nog altijd mensen zijn die het 'zo leuk vinden zo'n veulentje' en omdat het 'zo leuk is voor de kinderen' en 'we houden hem toch zelf' of 'we vinden er wel iemand voor'. Maar vaker nog mensen die helemaal niet nadenken en gewoon een hengstje bij de merrie zetten omdat dat ze leuk lijkt, en omdat ze onbedachtzame idioten zijn die helemaal niet nadenken over wat er met het veulen gaat gebeuren.

Ik bewaar de link voor dit topic om weer eens te posten als straks in het voorjaar mensen beginnen te posten over ondoordachte 'fok' plannen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:48

Billy, hoe doen geitje en honden het samen? Ik wil wel foto's hoor, heb ook altijd een geitje willen hebben Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:56

Desiree schreef:
Het kan allemaal best goed gaan Cassidy, daarbij kan zo'n beestje ook best achter in de auto; zelf heb ik grijs kenteken dus waarom niet? Sja, die vent moet hem natuurlijk niet laten vallen, dat zou ongelukkig zijn. MAar ja, zo'n veulentje moet je mee nemen en je moet vlak achter de konten van andere paarden langs met dat kleine ding. Misschien dat hij dan toch weer veiliger is als je hem op tilt.


Nee, Dees dit is een onverantwoorde manier van transporteren, en als je aangehouden wordt (of erger nog, brokken maakt) is een pony een vreselijk gewicht dat door de auto wordt gecatapulteerd. Er zijn niet voor niets autogordels voor grote honden, en jij zet er een pony in?

Er is eerder op bokt een topic geweest over het transporteren van pony's achter in een busje (Transit of iets dergelijks) Beetje stro op de grond, en dan kan het wel? Bel even met 0900-8844 (geen spoed, wel politie) om uit te vissen hoe het zit. Je bent gewoon goed fout bezig: ook al is het maar voor een keer, of uit nood geboren.

En als je toch aan het bellen bent, controleer het dan ook even met je verzekering. Als je brokken maakt geloof ik namelijk niet dat je in dat geval verzekerd bent. Je kon weleens voor de rest van je leven kromliggen voor een stommiteit die je in een moment van onachtzaamheid hebt begaan....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:08

Cassidy"]
[
Nee, Dees dit is een onverantwoorde manier van transporteren, en als je aangehouden wordt (of erger nog, brokken maakt) is een pony een vreselijk gewicht dat door de auto wordt gecatapulteerd. Er zijn niet voor niets autogordels voor grote honden, en jij zet er een pony in? \
....
[/quote]
TEn eerste, nooit van gehoord, autogordels voor honden. ten tweede, in een trailer die plotseling stopt word een paard NIET gekatapulteerd? Sja, die touwen zullen hem met een fikse ruk tegen houden, FIJN!


[quote="Cassidy schreef:
[
En als je toch aan het bellen bent, controleer het dan ook even met je verzekering. Als je brokken maakt geloof ik namelijk niet dat je in dat geval verzekerd bent. Je kon weleens voor de rest van je leven kromliggen voor een stommiteit die je in een moment van onachtzaamheid hebt begaan....
[/quote]

kromliggen omdat de pony naar voren is gevlogen? Nee, dit vind ik ver gezocht.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:14

er zijn wel degelijk autogordels voor honden.
Mijn honden zitten altijd in een dubbel hok, omdat ik niet wil dat ze door de auto vliegen bij een aanrijding.
Dat vind ik zelf de meest ideale oplossing
Afbeelding

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:17

een autogordel ziet er trouwens zo uit;
Afbeelding

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:36

Op de manege stond plots een nieuwe haflinger, ook van de Zuidlaardermarkt. Vrij grote haflinger, regelmatige bles, stevig in de wintervacht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:08

Desiree"]
[quote="Cassidy"][
Nee, Dees dit is een onverantwoorde manier van transporteren, en als je aangehouden wordt (of erger nog, brokken maakt) is een pony een vreselijk gewicht dat door de auto wordt gecatapulteerd. Er zijn niet voor niets autogordels voor grote honden, en jij zet er een pony in? \
....
[/quote]
TEn eerste, nooit van gehoord, autogordels voor honden. ten tweede, in een trailer die plotseling stopt word een paard NIET gekatapulteerd? Sja, die touwen zullen hem met een fikse ruk tegen houden, FIJN!
[/quote]

Dan heb je in ieder geval geen pony in je nek of achter in je rug. Of - in het ergste geval - door de voorruit heen.


[quote="Cassidy schreef:
[
En als je toch aan het bellen bent, controleer het dan ook even met je verzekering. Als je brokken maakt geloof ik namelijk niet dat je in dat geval verzekerd bent. Je kon weleens voor de rest van je leven kromliggen voor een stommiteit die je in een moment van onachtzaamheid hebt begaan....
[/quote]
kromliggen omdat de pony naar voren is gevlogen? Nee, dit vind ik ver gezocht.


Ik hoop niet dat het je ooit overkomt. That's all I have to say about it. En begin niet te piepen dat je niet van tevoren bent gewaarschuwd.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:14

Dames houden we het topic wel een beetje leuk? Haha!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:13


RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 20:57

Dees schreef:
Over dieren en dan mn vee los ind e auto:

OOIt heeft mijn vader samen met anderen eens een big kado gegeven, hij had toen een kroeg in Harkema en haha, een big is dikke lol natuurlijk. Geloof dat de big een trouwcadeau was voor een van de stamgasten (let op; dit was dus wel dik 20 jaar geleden, toen mocht dat en keek niemand raar ervan op) Degene die hem toen had opgehaald bij een boer weg, dacht "och, die kan wel in de kofferbak van de BEnz"en natuurlijk, als ware Harrekiet denk je dan niet langer na, dan doe je dat gewoon.

Je wilt niet geloven wat een schade dat kleine varken had aangebracht in een kort ritje kofferbak Nagelbijten / Gniffelen Alle hoeken had het roze ding uitgeduekt; de kofferbak was 2x zo groot als daarvoor *LOL*.
Als trouwcadeau was hij ook niet geschikt overigens; de blijde ontvanger was slechts heel tijdelijk gelukkig ermee, daar hij snachts na het feest zijn big maar los had gelaten in de omheinde tuin. Jawel, ALLE planten had de big opgegraven en kapotgemaakt.

Nouja, ik ben way off topic inmiddels, maar voor iedereen die denkt dat je een vee-achtige los in je kofferbak of grijskentekenbakkie ofzo kan vervoeren...think again Knipoog


hahahhaa een "big kado" (groot kado)...maar nu weet ik waar de MERCEDES STATIONWAGON vandaan komt! uit harkema! whahaha...sorry offtopic!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:31

TongeR schreef:
ook een friese hengst gezien toevallig?
ja er staan mischien wel meer.
hij heet cupido.
zal eens vragen of die mee was of een andere pony.

toen ik dr was, heb ik dr wel 1 gezien, was wel n jaarling.
egt n schatje en heel mooi in conditie Lachen

heel veel paarden waren aan de dunne..
maar kheb wel slechtere markten gezien..de paarden waren nu wel beter verzorgd Lachen

Kwou wel allllll de shetjes meenemen, maja mocht neit v school, omdat t niet in de bus kon en alles..maar zze waren zoo schattig.. Scheve mond Lovers