zuidlaardermarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:04

kojack"]
[quote="Tanneke schreef:
Heeft niemand foto's gemaakt??


Ik had mijn digi bij me maar ben helemaal vergeten foto's te maken.
Stom hé Haha!
[/quote]

SLIMPIE Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:45

RUBYWHITE schreef:
Honeybee kwam ik ook nog tegen, die had een knap ex-kereltje gezien maar kon haar grote liefde niet meer vinden..

San heeft haar grote liefde terug gevonden. Plots stond ie er weer.
Sannie is in luv.. Lovers En nog steeds... Lovers San heeft een paard!
Paard staat nu overigens in een lekker stalletje met goed gezelschap waarschijnlijk te genieten van een heerlijk maal.
Mijn verslag volgt overigens later nog. Knipoog

Overigens heb ik dus Rubywhite gezien, was er zelf met Dees en kwam Obsession, T@nj@ en Sandra1977 en later Cody ook nog tegen.

Btw.. Ruby.. nog wat gekocht?
Enne.. T@nj@... hoe is het met die shet verlopen? Of is het iets anders, of juist helemaal niets geworden?

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:18


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:34


renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:58

Soxje schreef:
Ik vond er wel mooie paarden bijstaan. Een tweespan zwarten met witte aftekeningen en heel mooi ingevlochten, echt super verzorgd.


ja heb ik ook gezien super mooie beestjes! maar hij vroeg er samen 8500 voor en per stuk 3500 Verward ik vond het ook wel jammer dat het ruintjes waren.

ik heb wel een paar lelijke beenwonden gezien enn heel veel zielige paardjes Huilen

ook die honderen shetjes met een T op 2 puntjes op hun kont> die gaan italie.. naar de slacht Verdrietig en dat zijn er echt veel! Huilen

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:02

lovemidnight schreef:

ook die honderen shetjes met een T op 2 puntjes op hun kont> die gaan italie.. naar de slacht Verdrietig en dat zijn er echt veel! Huilen


Verdrietig *slik Verdrietig * waarom worden al die shetten toch gefokt als ze toch maar naar de slacht gaan? Of zijn ze apart daarvoor gefokt Boos! ?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:19

RUBYWHITE schreef:
Heej hoi
Sta je op de zuidlaarder markt, wordt je ineens aangeschoten door 2 bokkers! Wij hebben er wat rond gesneupt (voornamelijk op zoek naar bontjes, al vond ik die 4span appaloosa shetties errrrrrrug leuk! Lovers )....vroeg me af of nog meer bokkers geweest waren (T@nj@ je had je hartje opkunnen halen met al dat kleine spul!!!)..enne...hebben jullie uiteindelijk nog wat gekocht?


Wen, ik ben geweest vandaag hoor, heb idd mijn hart op kunnen halen bij al dat kleine spul, heb nu ook 4 hele grote gaten in mijn hart!
Heb eerst een zielig merrietje willen kopen maar die idioot vroeg daar 550Euro voor, beestje was misschien net een maand of 3 a 4 jong, volgens de handelaar zat er papier bij maar ja, dan nog, ook een poging van Dees mocht niet baten.....
Daarna zag ik een hengstje, ook heel erg leuk en niet zo heel erg zielig, wilde ze geloof ik nog 125 Euro voor hebben, niet gedaan dus.
Toen kwamen we zo'n zelfde soort hengstje tegen, die werdt aan een touwtje gehouden door 2 kleine jochies en zij verkochten dit beestje, 55Euro was de vraagprijs, ik ben tot 45 gegaan en heb toen gezegt dat ik later terug zou komen, dit was wel een prijs die ik er voor over had maar ik was op zoek naar een zielepiet en deze was zo te zien in goede handen en zag er niet zielig uit.
Toen maar verder gelopen en daar zagen Sandra en ik een ini mini merrietje die wij eerder ook al hadden zien staan, vel over been en ontzettend bang, stond te trillen op de pootjes.......300EURO wilde die vent hebben en er zat geen papier bij! nou, je begrijpt dat Tanja en Sandra meteen rechtsomkeert maakte! (en o o wat deed dat pijn en doet het nog steeds, ik ben er helemaal ondersteboven van)
Nog even getwijfelt om terug te gaan naar het goedkope hengstje maar ik heb toch mijn verstand laten spreken en heb niets gekocht (en nu heb ik ontzettend veel spijt!)
Jammer dat ik je niet heb gezien Wendy maar ja, het was ook zo ontzettend druk!!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:21

Ik ben ook geweest.
Ik was op zoek naar een dwerggeit, maar die waren op de markt niet te vinden, terwijl er wel in een persbericht stond dat er runderen en kleinvee zou zijn. Ik vond het al vreemd, want ik dacht dat het na de MKZ niet meer mocht. Verward
Ik heb geen bokkers gezien, geen paarden gekocht, maar wel een soort mutssjaal, een zuidlaarderbol voor mijn moeder, stoere sokken en een hoofdstelletje voor Sien, die ik van de winter ga bijrijden.
Uiteindelijk heb ik zelfs mijn dwerggeit gevonden, een bonte die ik Callas genoemd heb omdat ze zo hard en vals kan bleren. Haha!
ze is van begin dit jaar, en ze is gedekt door een blauwbont boikje, dus als het meezit in Maart jonge dwerggeitjes Tong uitsteken
Morgen maak ik wel foto's van de kleine sirene

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:53

Hee Ineke, ik ben nog op zoek geweest naar je maar ik zocht dus naar iemand met een geit Haha! Niet gevonden dus.
Waar heb je deze dan gekocht? ergens na de markt of zo?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 01:12

Ja, mijn moeder en ik zijn nog ff naar Nienoord geweest, en daar hebben we gevraagd of zo nog geitjes over hadden.
Dat hadden ze niet, maar ze hebben een handelaar gebeld waar zij ook wel dieren van betrekken en die had Callas en haar zusje staan.
Het zusje was wat mooier getekend, maar van Callas had hij gezien dat ze gedekt was, en dat vond ik toch wel leuk.
Die handelaar woonde in Nuis, vlak bij Leek.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 01:20

Hihi, nou toch fijn dat je nog geslaagd bent, is het dan niet op de markt geweest maar helemaal voor niets was het dus niet.
Geweldig trouwens die naam (en vooral de reden van die naam Haha! )

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 01:28

tsja, het beest is volgens mij weinig in handen geweest en gaat luidkeels in protest als je aan haar komt.
morgen krijgt ze een halsbandje, en ga ik haar wat mak maken, want dat is geen overbodige luxe. Lachen
Ze leert vanzelf dat mensjes best wel meevallen, maar vandaag vond ze alles eng Verdrietig

Belker

Berichten: 15309
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 06:27

Gefe;iciteerd. Nu wachten op foto's van de kleine lawaaiproducerent

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:40

leuk die verhalen zo ookal waren er wat zielige hoopjes paard.

Billy mijn buurman had ook allemaal dwerggeitjes te koop Haha! had je vorige week zo mee kunnen nemen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:45

Billy schreef:
Ik heb geen bokkers gezien, geen paarden gekocht, maar wel een soort mutssjaal

Ah verdorie, hadden ze ze toch??
Ik had er dit jaar weer eentje bij willen kopen, maar ben er niet tegenaan gelopen helaas. Heb al een donkerblauwe en een roze, maar wilde er nog een zwarte bij Haha! Zo'n fleeceding bedoel je toch? Die je als muts, als kapuchon, als sjaal en nog wat dingen kunt gebruiken?

Wij zijn dus ook geweest, eerst met 2 kleine kids langs alle kraampjes, wat was het nog druk om 3 uur!! Toen een patatje gegeten en toen werd ik gebeld door Sandra en Dees. We zijn toen Dees gaan zoeken, paard bewonderd Haha! en toen over de kermis terug naar huis. We zijn een uurtje of 2 op de markt geweest. Vond het nog druk zo laat op de dag, ook stonden er nog veel paarden.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:06

Ik ben ook geweest!!! Met 7 gekke wijven in 1 Jeep. 5 uur vertrokken.
We waren allemaal verliefd op een zwarte Bels van 1 jaar. Geweldig was ie. Alleen hij was weg toen we er nog een keer naar wilden kijken voor eventueel...?? Had wel leuk gestaan tussen de friezen. Cool
De kleine falabella was superlief. Hij stond op mijn tenen. Auw wat deed dat zeer Haha!
Dat 4 spannetje stippelpaardjes was ook geweldig. Maar ja...het zijn er meteen zoveel he Tong uitsteken
Uiteindelijk zonder paard naar huis gegaan maar wel een leuke dag gehad. Ik heb niemand van bokt gezien...maar ja ken ook niemand van gezicht. En jullie ook niet met een groot bord omhoog natuurlijk!!! Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:25

Max schreef:
Wat ik een beetje vreemd vond bij onze Bulletje is dat die vent niet veel van hem wist. Hij stond ook op de markt met alleen dit hengstje verder geen ponies. Volgens hem was hij 4 jaar oud, het vreemde is wel dat Bulletje er goed verzorgt uitziet en voor een 4 jarig hengstje ook wel manieren heeft. Dan vraag je je toch af wat voor verhaal er achter zo'n diertje zit.


Hi
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij jou pony zelf gekocht heeft en weer wilde verkopen. Dit gebeurd natuurlijk vaker. Hij is wel errug tof hoor!

gr wendy

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:30

kojack"]
[quote="Tanneke schreef:
Heeft niemand foto's gemaakt??


Ik had mijn digi bij me maar ben helemaal vergeten foto's te maken.
Stom hé Haha!
[/quote]

echte mayo aktie Haha! OK dan!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:46

Nou Lobke98 ik vond het al knap dat Honeybee en Dees mij herkende, aangezien ik altijd straal jan alleman voorbij loop...terwijl ik in mijzelf bazelde dat hun mij zo herkenden hadden mijn man en mijn vriendin (?!?) de grootste lol...kwartje viel wat laat (toen zaten we al aan de belgische patattekes)...maar aangezien mijn stalnaam achter op mijn jas staat...wahahha

Ja tannie, ik had een aantal al voor je uitgezocht hoor! Heb ook een hele aparte wildkleur gezien, die heb jij nog niet in je collectie. Geen idee wat die man er voor vroeg, je mag altijd afdingen hoor! Zo hadden ze mij bijna 5shetjes voor 350euro aangesmeerd...Het blijft jammer dat er altijd nog mensen zijn die er puur op uit zijn om anderen geld afhandig te maken met "zooi" . En ja helaas wordt er zoveel gefokt dat men het niet kan verkopen en dan is de slacht een optie. Je wil niet weten hoeveel pony veulens naar de slacht gaan omdat ze geen thuis vinden. Er stond overigens ook 1 veulen die maar 1 oog had, de andere was niet goed ontwikkeld en etterde behoorlijk. Een man wilde hem kopen voor de slacht, heb er even bij staan kijken (handjeklap), en even later zag ik hem toch in dat rijtje paarden van die koper staan, bij de andere slacht paarden...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:47

Ja natuurlijk kan je altijd afdingen Haha! maar van 550.- naar 50.- is mij niet gelukt, ook van 350.- naar 50.- lukte niet maar meer waren die beestjes echt niet waard, triest want ik denk dat ze nu echt wel in de worst zitten.......(en dan zal hij er ook niet meer dan 50.- voor hebben gekregen lijkt mij)

Alja

Berichten: 25601
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:53

ja het was echt sneu om te zien dat al die shetten waarschijnlijk op transport gaan naar italie....

je snapt ook niet dat mensen blijven fokken met dat spul.....

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:03

nog een leuk creme-kleurig shetveulentje met oranje manen en een paar sproetjes gezien? Dat is namelijk de verzorgshetje van een mede-bokker Haha! Gelukkig is hij niet verkocht Knipoog Er was wel heel veel animo voor, maar gelukkig vond iedereen hem te duur (vanwege zijn kleur is hij wat duurder dan een ´gewone´ shet)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:47

RUBYWHITE"]
[quote="kojack"][quote="Tanneke schreef:
Heeft niemand foto's gemaakt??


Ik had mijn digi bij me maar ben helemaal vergeten foto's te maken.
Stom hé Haha!
[/quote]

echte mayo aktie Haha! OK dan!
[/quote]


Ja stom he ! Echt wat voor mij idd !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:10

Hebbe jullie de foto op de voorpagina van de Telegraaf gezien? Man tilt een shetveulen op, die blik in de ogen van die Shet is echt goud waard! Leuke foto, maar waarom krijg ik bij de aanblik van dat dikke gouden horloge en die dikke gouden ring nu zo'n rare bijsmaak? Lips are sealed

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:21

Bron : De Telegraaf

Inpakken en wegwezen


Een bezoeker van de Zuidlaarder Paardenmarkt, de grootste paardenmarkt van Europa, heeft geen trailer nodig om de door hem aangeschafte pony thuis te krijgen. Gewoon onder de arm en zo door naar huis.
Het Drentse evenement werd gisteren voor de 803e keer gehouden.
In totaal werden 2438 paarden en pony´s te koop aangeboden. Dat zijn er bijna 500 meer dan vorig jaar.
Opmerkelijk was dat er maar liefst 48 ezels te koop stonden.
De Zuidlaarder Paardenmarkt stamt al uit het jaar 1200. De monniken van een klooster in Aduard trokken toen al te paard naar Zuidlaren om hun pacht te innen en zaken te doen.

FOTO: WFA


Het eerste vastgelegde verhaal over de markt komt uit 1232. In dat jaar belegeren de Drenten en Fivelingoers de stad Groningen.

De foto krijg ik er helaas niet op !