zeikwijven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:45

Ja, ik ken ze ook!!! Er wordt bij mij op de pensionstal ook manegelessen gegeven, dus regelmatig is er priveles met een of andere beginner. Eentje in het bijzonder.... Haha!
zegt ze: oh, ga je ook rijden in de bak? (20x60m, alleen zij en ik in de bak) Dat vind ik heel eng om bij iemand in te rijden.
Ga ik galoperen, is zij aan het stappen. OH, STRAKS GALOPPEERT MIJN PAARD ER ZO ACHTERAAN!! KAN ZE NIET ACHTERIN DE BAK BLIJVEN?
Zij rijd altijd op donderdag avond, ik haat de donderdag......

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:16

KingMarco schreef:
Dat zijn dan vaak de typetjes die ineens op de hoefslag voor je neus zonder waarschuwing stil gaan staan.


Inderdaad erg irritant als je met een hengst rijdt!

Ik heb vroeger een tijd op een Biertje gereden van 3 jaar, een hengst.
Ontzettend braaf beest, natuurlijk wel jong maar verder echt gewoon braaf.
Reed er vaak zo een trut met me in de les die vanuit een volte de reet van haar dikke merrie ineens voor je hengst neerplantte, maar echt op zo een manier dat het schuim van zijn mond vaak op de merrie haar kont plakte (hengst bleef gewoon braaf, moest wel een gestresste noodstop maken maar hij besprong ze niet)
Of dan zette ze ze ineens vlak voor je neus boem bats in stap, om travers te gaan oefenen. En dat moest op de hoefslag want travers hoor je op de hoefslag te doen Verward (op zich heb ik daar geen problemen mee, maar het moet niet altijd van 1 kant komen!!)

Ze leek er net een sport van te maken om telkens vlak voor m'n neus uit te komen, haar commentaar als ik er wat van zei was "dat ik die hengst maar in toom moet houden" jaja ...
Gelukkig dat dat zo een brave was die nog niet goed wist dat hij iets tussen z'n benen had hangen, stiekem vind ik het jammer dat hij der nooit heeft besprongen }> Knipoog
Dan zou ze verder wel hebben opgepast. Tong uitsteken

Ik heb ook zo de pest aan van die miepen die ten allen tijde OP de hoefslag blijven rijden. Als je een auto nadert passeer je elkaar toch ook langst links Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:11

Op een stal waar ik eerst stond was eht echt vreselijk.
Dat mens daar had lessen elke dag en dan op zo'n tijden dat je of om 9 uur 's avonds nog kon gaan ridjen of tussen de lessen door dd een half uurtje wat kon doen.

Tussen de lessen door reden er allemaal van die k*t pennymeisjes (die daar verder niks te zoeken hadden maar wel altijd pony's mochten rijden Verward).
Bakregels? Ho maar! Uit je doppen kijken met meerdere mensen? Zij gaan toch zeker voor!
Kijk m'n pony loopt aan de teugel! (*zaag* *trek* *hangt half onder het paard*).
Heel vermoeiend dus.

Mijn haf is altijd een kuddedier geweest, als ene voor hem kwam lopen die ging galopperen was ze weg.
Dan had je niet veel meer in te brengen want Sabientje moest en zou erachteraan.

Op een gegeven moment reden we dus in de bak.
Ik was aan het draven, Sabientje was al wat gestresst want die pennykinders waren heel wild aan het rijden (de heel tidj galopperen, met de zweep slaan enz.).
Komt ineens zo'n @#%&kind voor me rijden.
Schopt ze die pony een in z'n maag, begint wat met de zweep op hem te slaan en loopt daar wat te schreeuwen.
Ze reed echt ongeveer een meter voor me (en ze sneed me al vantevoren de bocht af).
Dus die pony gaat van schrik in galop.
Mijne erachteraan omdat die ook erg geschrokken was.
Nou, en Sabientje gaat dus echt tien keer harder dan zo'n nep-hafling-geval-ding.

Dus ik naar dat kind ana het schreeuwen, of ze voorzichtig kon doen, ze reed immers niet alleen in de bak.
Kind meteen aan het huilen (op commando, deed ze wel vaker).
Komt de staleigenaresse (of moet ik zeggen Ali Verward) eraan.
Meteen vragen wat er aan de hand was enzo.
Ik haar dat uitgelegd, zegt ze ook nog tegen mij: Dan hoef je wel niet zo Stom te doen tegen [...], zij heeft jou niks gedaan!
(dat kind werd altijd in bescherming genomen door haar).

Verder zijn er nogal wat andere situaties voorgevallen daar.
Die zal ik jullie besparen want las je dat leest val je steil achterover
Bah, ben blij dat ik dat poedersuiker daar nooit meer hoeft te zien Stoom uit je oren

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:48

Missouri"]
[quote="Astragirl schreef:
Zijn ze niet hatelijk soms, zo'n mensen die alles durven zeggen en doen om maar iemand belachelijk te maken, of uit pure afgunst.
Ik ken zelfs een meisje die gewonnen had op wedstrijd en ze gaven haar paard geen eten meer terwijl hij toekeek op de anderen. Toen hij sterk vermagerde en hoefkatrol en andere dingen kreeg, was de maat vol. Paard moeten weggdoen naar ergens anders verder.


Oh, de eigenaresse van de manege waar ik een hoop jaartjes terug stond, kon het niet helemaal hebben dat het zo goed ging met mij en mijn pony op wedstrijd. Wat deed ze... ze spoot mijn pony met 20 graden vorst in een open buitenstal kletsnat, net toen ik weg was.
Volgende dag kwam ik en trof mijn pony met een zware, dubbele longontsteking aan. Zodra ze weer kon staan ben ik verkast naar een andere stal waar ze niet zo kinderachtig doen.
Om deze reden heb ik mijn pony jaren later af moeten laten maken, ze is er dampig van geworden.
Dus eigenlijk heeft die aardige mevrouw mijn pony vermoord Lips are sealed
[/quote]

dit is geen zeikwijf maar een moordenares dus dit is absoluut of-topic maar heel erg ik hoop dat je haar aangeklaagd heb of dat ze geen eigenaresse meer is want die heeft echt een tik vd molen gehad als iemand dit dus flikt met mijn paard word ik echt helemaal gek en sta ik dus niet voor mezelf in!!!!!!!! dan word ik ook spontaan een moordenares

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:49

Ik hoop echt voor jouw dat je ze inderdaad aangeklaagd hebt, ik zou persoonlijk gek worden, als ze zoiets met mijn pony(als ik er een had) zouden doen.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:14

leuk topic Haha!

op zich heb ik niet echt last van zeikmensen maar op stal heb je wel zo'n persoon die dan gaat zeuren: "je moet nog vegen" terwijl ik net geveegt heb Scheve mond
haar paard had lucky opgejaagd met een paar andere waardoor ie over het hek van de wei was gesprongen.
haar reactie: Mijn lieve kazaaltje doet noooiittt wat Misselijk right.. Scheve mond