Ontstoken oog en kreupel..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 19:03

Gister avond toen ik op stal kwam had Robin een heel klein beetje zijn oog ontstoken. Ik kreeg de tip er niets aan te doen en dan zou het na het rijden wel over zijn. Na het rijden was er idd niks meer te zien. Vandaag kwam ik op stal, loop naar de wei om hem eruit te halen en schrik me dood! ik zie een zielig paardje staan met zijn oog helemaal dicht en super dik. De tranen liepen eruit, allemaal spul erin en echt heel rood van binnen. Ik dus meteen met hem naar de stalhouder gelopen vragen wat ik moest doen. De stalhouder heeft er nu een soort zalf ingespoten en het erin gevreven. Hij mag nu niet de wei op en ik moet een dag of 3 zo min mogelijk in de zon rijden/wandelen of wat dan ook. Ook niet te lang rijden ongeveer 15/20 min per dag. Dus ikke naar de binnenbak maar daar stofte het verschrikkelijk. Dus ik dacht zon lijkt me toch iets beter dan al dat stof (of had ik het fout?) ben toen maar een rustig buitenritje gaan maken van ongeveer 20 min. ongeveer 10 seconden gedraafd want ik merkte ook dat hij rechts achter een klein beetje kreupel is. Ik vind het echt sneu voor hem.. Verdrietig


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:15

aaaah zielig hooor mijn poesje was eerst ook kreupel toen hadden we oogdruppels gebruikt (van de da) en dat werkte heel goed. misschien een aanrader en hopen dat et snel beter gaat hoor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 19:25

euhh nou kreupel en dan oogdruppels gebruiken bij een paard? nah.. lijkt me niet echt te helpen Schijnheilig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 20:11

`Hè vervelend voor Robin zeg. Je kunt die troep altijd met gekookt water uit zijn oog halen, dat werkt wel goed. Daarna eventueel zalf erin als dat nodig is en dat kunnen jullie daar op stal beter inschatten dan wij hier.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:54

neee oogdruppels voor het oog nat dat werkt echt heeel goed

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:06

je moet het oog afdoen met wat gekookt water. Wel eerst af laten koelen natuurlijk.

Tamara bij ons op stal heeft er ook last van. zal wel een beetje door de warmte komen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 12:11

Ja idd Heike, dat heb ik vandaag ook gedaan maar er moest eerst van die zalf in. Hij was niet meer kreupel en zijn oog was bijna helemaal goed. Hij was in een super vrolijke bui vandaag en heeft me helemaal nat gemaakt onder het afspuiten Lovers

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:18

Mijn paard heeft ook pas geleden oogontsteking gehad aan beide ogen nog wel, maar om en om. Eerst haar Linker (deze was het ergst) en later haar rechter oog. Ik had het de eerste paar dagen ook met afgekoeld gekookt water schoongemaakt maar dit wilde helaas niet baten en heb toen toch maar ff de dierenarts erbij gehaald omdat ik het toch wel eng vind met paardenogen. Je weet maar nooit of ze raken blind. Maar gelukkig was het niet al te ernstig en heb dus druppels gebruikt. Maar waardoor ze last had komt door de vliegen op het land. Zij is nl. erg "allergisch van vliegen" en loopt dus zo een oogontsteking op. Heb dus nu ook maar halsterstuk gekocht met die franjes eraan om haar ogen beter te beschermen, Alleen ze heeft nog wel steeds last van allerlei bulten over haar hele lichaam van die vliegen. Daar heb ik nog niets op gevonden om tegen te kunnen gaan, dus als iemand een tip voor mij heeft daarvoor. (knoflook eet ze al en vliegenspray gebruik ik ook).

Succes met je pony,

Eva

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:31

Ik heb altijd één of twee tubetjes oogzalf klaarliggen, op het moment dat een paard een "taterig" oog heeft maak ik het eerst schoon met uitgekookt water en dan zalf ik ze gelijk in.

Binnen 2 dagen is het dan over! Die tubetjes zijn nog geen tientje per stuk en je voorkomt er veel ellende mee, maar als je ze eenmaal open hebt gehad moet je ze niet te lang bewaren.

Pregini, je kan een speciale vliegendeken voor je paard aanschaffen, heb ik ook bij één van mijn paarden gedaan. Ik kan je de Boett of Bucas met hals aanraden!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:41

Ja, daar had ik ook al over na zitten denken, Misschien dat ik dat toch maar ga doen, maar dan zit ik alsnog wel met een probleempje. Ik zelf zet mijn paard nooit op het land, dat doen de mensen die daar op stal werken, en ik ga er van uit dat ze niet iedere keer haar vliegendeken om willen plaatsen. Ook al vraag ik het wel lief of ze het willen doen, ik weet zeker dat ze zoiets vergeten omdat ze het alleen bij mij paard om moet doen.

Eva

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:59

Jep heeft met dit weer ook veel last van tranende ogen en als ik niet oppas gaan ze onsteken. Als het erg warm en broeierig id heb ik hem zo'n vliegenmasker op en als er een beetje wind staat een sliertjes ding voor.
Verder elke dag met Bright eyes insmeren en dan gaat het heel goed.

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ladypronk, Paardennamen en 101 bezoekers