Vandaag naar onze jonge hengst geweest :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:38

Ja je mag natuurlijk wel je iegen mening hebben maar ik vind het gewoon....Paarden in het wild worsden niet verzorgd!

Rust zacht lief vriendje, ik mis je


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:21

Tanneke"]
[quote="Reenarulez schreef:
sorry, maar ik vind dat jullie allemaal een beetje banketstaaflig doen Scheve mond
iedereen mag toch zn eigen mening hebben over wat nou eigenlijk zielig is of niet; dat maakt je nog niet meteen een penny... Clown
ze vroeg dan wel om reacties, maar ik denk dat dat na een pagina ook wel duidelijk was dat niet iedereen dezelfde mening heeft....
*grootmoeder heeft gesproken* Tong uitsteken


Gelukkig 1 van de weinige die een normaal antwoord kan geven!
[/quote]

ehm omdat ze zegt wat jij wil horen is het een normaal antwoord?

ik vind het niet zielig, omdat paarden in het "wild" pas verwaarloosd worden als ze geen wormenkuur/inenting/hoefsmid meer krijgen.
en er echt ziek/kreupel bij staan.
eerder niet, hoe meer vuil hoe beter, vuil beschermt ze tegen vliegen in de zomer, en houd hun vacht schoon in de winter. (beestjes vrij )
die troep gaat er wel weer af! hun laag huidvet houd hun droog en warm
die bolletjes, is vervroegde kerstversiering Schijnheilig
nope, lekker laten staan, laat ze maar vies zijn. Mijn merrie zou dat ook willen, dat weet ik zeker, maar helaas heb ik er geen plek voor om haar lekker wild te laten zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:34

Tanneke schreef:
We hebben 1 trekpaardhengst in de opfok. Die staat bij een kennis in Papenhoven, naast de Maas. Met Wisky (zo heet die) is alles goed. Maar een stukje verder is een groot natuurgebied. Daar lopen dus van die wilde paarden. Ze stonden toevallig voor aan de weg. Ik schrok me dood, de HELE staart vol met van die kleverige bolletjes (volgens mij distels). Zelfs het veulen wat erbij lag, zat al helemaal vol met die dingen.
Dat de dierenbescherming daar niks van zegt. Ik vind zoiets echt niet normaal!!! Hebben jullie die wilde paarden, ook al vaker zo onverzorgd gezien?

Ze hadden ook nog overal kale plekken. Ik was zo boos Stoom uit je oren


Ik zou die trekpaardenhengst van jullie er maar snel tussen vandaan halen dan. Door die bolletjes raakt hij zijn staart misschien nog kwijt die jullie er bewust aan hebben laten zitten. Lips are sealed

Oh, en ik zou er ook dagelijks naartoe gaan met een spuitbus antibijt. Stel je voor dat de andere veulens en paarden aan die staart gaan knagen!

Maar misschien is dat wel beter ook: kunnen er geen bolletjes in blijven hangen Haha!

nu weet ik ook waarom je het liefst had willen couperen! Geen bolletjes meer in staarten *LOL*

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:55

Cassidy"]
[quote="Tanneke schreef:
We hebben 1 trekpaardhengst in de opfok. Die staat bij een kennis in Papenhoven, naast de Maas. Met Wisky (zo heet die) is alles goed. Maar een stukje verder is een groot natuurgebied. Daar lopen dus van die wilde paarden. Ze stonden toevallig voor aan de weg. Ik schrok me dood, de HELE staart vol met van die kleverige bolletjes (volgens mij distels). Zelfs het veulen wat erbij lag, zat al helemaal vol met die dingen.
Dat de dierenbescherming daar niks van zegt. Ik vind zoiets echt niet normaal!!! Hebben jullie die wilde paarden, ook al vaker zo onverzorgd gezien?

Ze hadden ook nog overal kale plekken. Ik was zo boos Stoom uit je oren


Ik zou die trekpaardenhengst van jullie er maar snel tussen vandaan halen dan. Door die bolletjes raakt hij zijn staart misschien nog kwijt die jullie er bewust aan hebben laten zitten. Lips are sealed

Oh, en ik zou er ook dagelijks naartoe gaan met een spuitbus antibijt. Stel je voor dat de andere veulens en paarden aan die staart gaan knagen!

Maar misschien is dat wel beter ook: kunnen er geen bolletjes in blijven hangen Haha!

nu weet ik ook waarom je het liefst had willen couperen! Geen bolletjes meer in staarten *LOL*
[/quote]

Sorrie hoor maar ik vind deze reacties allemaal wel erg overdreven en erg flauw.

Persoonlijk vind ik het trouwens niet erg dat die paarden er zo bijlopen, het zijn WILDE paarden. Die krijgen niet dagelijks een poetsbeurt. Scheve mond

Achter het weiland van Moon lopen ook wilde paarden, en ik moet zeggen dat die er ook niet altijd even charmant uitzien Haha!

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:16

Prima dat wílde paarden in de vrije wildbaan niet verzorgd worden. In stukjes park losgelaten verwilderde (dus wel degelijk gedomesticeerde) paarden is een beetje een grijs gebied.
De dieren lopen bijna per definitie met teveel op een te klein gebied; waarom denk je dat bijna overal de hengsten niet bij de merries lopen...
Er wordt dus 'gemanaged' en waar houdt dat op en begint verzorgen.

Wij hebben onze rijpaarden bijna het jaar rond 24/7 buiten staan op hun wei; merries met hengst. Ze worden goéd verzorgd, maar we poetsen zo weinig mogelijk. Uiteraard wel de zadelplek en delen waar tuig zit, maar verder proberen we ze hun natuurlijke bescherming te laten houden.

De loslopende 'wilde'paarden poetsen is wat wereldvreemd, maar het zijn ook geen echt wilde paarden in een passende leefomgeving. Grijs dus, en ik heb er geen heldere mening over.

www.homocaballus.net

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:22

Sammm schreef:
Sorrie hoor maar ik vind deze reacties allemaal wel erg overdreven en erg flauw.



De dierenbescherming erbij halen omdat een paard toevallig met bolletjes in zijn staart en manen rondloopt en niet dagelijks gepoetst word is niet overdreven? Get a life, die mensen hebben beter te doen dan dat.

Zijn de reacties flauw? Ja misschien wel. Misschien verwachten we wel van een veertienjarige dat ze zich wat volwassener gedraagd. Maar boos worden omdat een paard met de klitten in zijn manen rondloopt: er zijn andere en ergere dingen waar je boos om kunt worden...

Je suis Charlie.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:57

ik vind wel dat je je eigen mening mag hebben,maar wel een beetje overdreven..wilde paarden horen niet op en top gepoetst eruit te zien..mijn shet staat ook buiten en die heeft ook wel eens takken in zn staart hangen..nou daar gaan ze echt niet dood van hoor !

Karaat_the_newforest op Instagram

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:01

Vinden jullie nou niet dat het wel genoeg is.. 4 hele pagina's vol met gezeik.. kheb er geen problemen mee maar ja ik denk niet dat het Zo leuk is voor Uhh tanneke Dat nou echt iedereen zo reageert! Lekker zelf weten dat zei zich er druk om maakt!!!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:24

my dominique paarden in het wild hoeven geen hoefsmid en inentingen dan zijn ze niet echt wild Knipoog ja oke het is nu wel duidelijk dat de meeste bokkers het er neit mee eens zijn Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Mark0919, Vagabondo en 48 bezoekers