vrouwenpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:51

sisi is een typisch vrouwenpaard....... zolang wij vrouwen met haar bezig zijn kan alles en zodra er een man in de buurt komt gaat ze gelijk spanning opbouwen...... ze moet gewoon niks van mannen hebben....
Mannen krijgen ook niks gedaan met haar.

Zo zijn wel meer paarden, gek genoeg meestal merries.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 10:05

gijsenkim schreef:
sisi is een typisch vrouwenpaard....... zolang wij vrouwen met haar bezig zijn kan alles en zodra er een man in de buurt komt gaat ze gelijk spanning opbouwen...... ze moet gewoon niks van mannen hebben....
Mannen krijgen ook niks gedaan met haar.

Zo zijn wel meer paarden, gek genoeg meestal merries.....

nou, zo ken ik ook ruinen hoor. En bij honden heb je ook veel exemplaren die niets van mannen moeten weten. Dat zijn meestal gevoelige dieren. Vrouwen zijn nu eenmaal over het algemeen gevoeliger dan mannen. En dieren weten dat instinctief.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:44

ik had ook nog nooit van een vrouwenpaard gehoord, maar marit is dat absoluut niet. Iedereen mag met haar lopen, longeren, op haar gaan zitten, poetsen enz enz. Ze maakt niet veel verschil tussen mij haar baasje, en ieder ander die langskomt. Ik kan zeggen dat iedereen met haar weg kan lopen. Ook kleine kinderen van 7 jaar. Ze weet ook precies wat haar plek is want als ze bijt ofzo krijgt ze gewoon een klap. Niet te moeilijk over doen want anders loopt ze wel zo over je heen.
Ze is nu 2,5 dus misschien moet het nog komen, maar nu is ze gewoon lief. dus ik ben beniewd!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:59

Supertje schreef:
Jep, hier op stal staat er zoeentje....

Ze vind dat hij steeds raarder gaat doen en wil hem nu na laten kijken of er niet iets met zijn hoofd is Verward

Bedoel je zo'n soort paard?


hahaha dit is toch niet serieus he?

En is voor dit soort mensen niet speciaal de furbie uitgevonden? Clown

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:09

Helaas is het wel serieus... Paard wordt gewoon te 'menselijk' behandeld.
Furbie was inderdaad een beter idee geweest Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:21

De tinker was toen we hem kregen bang voor mannen. Datis er nu gelukkig helemaal uit.

Dat beest van mij luisterd prima, maar ik ken idd zo een. Die loopt de wei in nadat ze een week is weggeweest en geeft het paard wat lekkers. Na een tijdje wil ze weer uit de wei, maar paard wil nog meer lekkers. Dus paard gaat bijna bovenop haar staan en laat haar niet uit de wei.

Zij denk dat hij haar gemist heeft. Tja...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:43

Desiree"]
[quote="gijsenkim schreef:
sisi is een typisch vrouwenpaard....... zolang wij vrouwen met haar bezig zijn kan alles en zodra er een man in de buurt komt gaat ze gelijk spanning opbouwen...... ze moet gewoon niks van mannen hebben....
Mannen krijgen ook niks gedaan met haar.

Zo zijn wel meer paarden, gek genoeg meestal merries.....

nou, zo ken ik ook ruinen hoor. En bij honden heb je ook veel exemplaren die niets van mannen moeten weten. Dat zijn meestal gevoelige dieren. Vrouwen zijn nu eenmaal over het algemeen gevoeliger dan mannen. En dieren weten dat instinctief.
[/quote]

zijn merries dan ook gevoeliger dan ruinen (of hengsten) Knipoog Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 11:44

gijsenkim schreef:
[
zijn merries dan ook gevoeliger dan ruinen (of hengsten) Knipoog Haha!
[/quote]

Ik denk over het algemeen wel ja. Ze zijn vaak ook sneller beledigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:44

Lisa was er een uit de 2e categorie.
We hebben haar al een heel eind opgeknapt maar nu ze bij Kim staat probeert ze het hele circus weer opnieuw.
Wat kan die merrie ontzettend drammen Ziek

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:20

hebben er dus ook eentje op stal

die borstelt haar paard zeker een uurtje of 2 voor het rijden en
2 uur na het rijden.

met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)

Puckje moet ook altijd rennend door de stallen heen aan het halster met het baasje want de paarden kunnen bijten (hekken zijn dicht dus dat kan niet eens) ook heeft ze wel eens de muts van haar paard gewassen met bleekmiddel de rest van het paard iig de witte stukken worden daar ook mee gewassen (nu niet meer want de stalhoduer vertelde dat het niet zo goed voor haar was)
ook heeft ze vriendschapsringen voor haar paardje en haar gekocht en ze zegt tegen iedereen dat ze ermee getrouwd is *zucht*

wat zijn wij blij als ze op vakantie is dat begrijp je zeker wel!!

ook hebben wij een merrie die is op stal zooo gemeen
en de eigenaar is een man en ze bijt hem afentoe echt flink
ik had haar allang een tand door der lip geslagen maar nee zij krijgt
alleen een tikje of een grote bek en nog steeds doet ze het echt geen manieren trapt iedereen de stal uit het meisje die haar verzorgt moet go-go-gadjet armen hebben (die tekenfilm met die politieagent) om te borstelen anders krijgt ze een mep en altijd moet er iemand helpen met zadelen echt een typisch gebrek aan rescpect!!

met mijn paard kan je dus alles doen, alleen heeft hij de laaste tijd een fobie van mannen (terwijl hij door een vrouwelijke dierenarts geopereerd is) maar dat valt over het algemeen mee ik heb best een goed opgevoed paard!!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:50

De term "damespaard" hoorde ik voor het eerst op de NHI cursus die ik heb gevolgd. Ze hadden het toen idd over een kleiner, wat tengerder dier, dat met een man geen "mooie combinatie" zou vormen. Tsja ... ik rijd zelf western en daar zie je soms echt de meest vreemde combinaties voorbijschuiven die het samen toch heel goed doen ...

Ik ken ook mensen die zeggen dat hun paard "bang is voor mannen". Persoonlijk denk ik dat een dergelijk paard gevoelig is voor hoe het benaderd wordt. Mannen hebben toch vaak een dominantere lichaamstaal dan vrouwen. Een mooi voorbeeld: een vriend van ons had niks met paarden, maar wilde wel eens proberen te rijden. Hij deed heel rustig met ons paard en volgde netjes onze aanwijzingen op. Ze was superbraaf. Een andere keer kwam diezelfde vriend met zijn vriendin om op ons paard te rijden. Zij hebben onderling een nogal competitieve houding, en met die houding stapte hij ook op ons paard. Je raadt het al: ze liet hem alle hoeken van de bak zien ... Tot zijn grote ergernis stapte zijn vriendin daarna op, die na dit gezien te hebben keurig onze aanwijzingen opvolgde en voila ... een superbraaf paard!

Overigens legt mijn merrie heel duidelijk de asociatie met mensen die haar (in haar ogen) pijn hebben gedaan. Sinds haar beenblessure is ze allerminst gecharmeerd van de DA die haar toentertijd behandelde. Inentingen en onderzoeken door andere DA zijn geen probleem. Voor de hoefsmid, die haar speciaal beslag aan moest meten waarvoor ze een tijdje met haar zere been omhoog moest staan, gaat ze nu gewoonweg op de loop (terwijl verder iedereen bv gewoon haar voeten uit kan krabben). Ze heeft dus wel wat ticjes, maar of dat door mijn softe aanpak komt ... Verward ??

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:59

Mmm, zo´n tuttebel hebben wij dus ook op stal. Mijn vriendin en ik kunnen haar zo van de buiten kant van de stal haar halster om doen om op de wei te zetten, komt bij je knuffelen, etc. Staat mijn vriend echter bij haar staldeur dan komt mevrouw d´r hoekje niet uit Halster omdoen? Ben je gek? Jij bent een man!
Maar dit alles natuurlijk wel in haar eigen belang...... want stel je voor dat die andere twee wel op de wei mogen en ik niet?? In dat geval wil ze opeens wel komen bij mijn vriend om haar halster om te laten doen *LOL*
Sommige merrie´s

Gelukkig is mijn merrie helemaal niet zo. Die is hartstikke dol op aandacht en vooral die van mijn vriend Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:31

mango schreef:
met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)


Pffft, nog zoiets herkenbaars... Haar paard is dan wel niet 'bang' maar volgens haar levensgevaarlijk af en toe, want hij gaat ervandoor (lees: galopeerd soms aan in een handgalopje) Als ze wil galoperen brult ze dus ook standaard 'Hoefslag vrij, ik ga galoperen!!!' En dan moet iedereen op de binnenhoefslag gaan stappen (=minimaal 5 meter van de hoefslag). Even stilstaan in de hoek mag ook niet, want stel je voor dat haar paard 'er vandoor' gaat, levensgevaarlijk... Ook wilde ze eerst niet samen met mij in de bak rijden (ik moest wachten tot ze klaar was), want Jordy rende weleens een stukje weg, en dan ging haar paard mee.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:39

Supertje"]
[quote="mango schreef:
met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)


Pffft, nog zoiets herkenbaars... Haar paard is dan wel niet 'bang' maar volgens haar levensgevaarlijk af en toe, want hij gaat ervandoor (lees: galopeerd soms aan in een handgalopje) Als ze wil galoperen brult ze dus ook standaard 'Hoefslag vrij, ik ga galoperen!!!' En dan moet iedereen op de binnenhoefslag gaan stappen (=minimaal 5 meter van de hoefslag). Even stilstaan in de hoek mag ook niet, want stel je voor dat haar paard 'er vandoor' gaat, levensgevaarlijk... Ook wilde ze eerst niet samen met mij in de bak rijden (ik moest wachten tot ze klaar was), want Jordy rende weleens een stukje weg, en dan ging haar paard mee.
[/quote]


dit is dus dezelfde beschrijving als dat mens bij ons hihihiihihih
dat zulke mensen bestaan he maar ik geloof dat er ook op elke stal 1-tje is en ze heeft ook nog eens een hele irritante stem, en echt elke x als we
vrijrijden heeft ze wel bonje met iemand omdat we te dicht op de hoefslag rijden of omdat we met zn allen van hand moeten veranderen
nou aan mij heeft ze dan ooke cht een goeie Tong uitsteken

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:46

Is het niet stiekem dezelfde? *LOL*
Zij wil ook altijd dat iedereen tegelijk van hand veranderd, en roept dus ook gewoon, 'we gaan van hand veranderen!!'
En de reden waarom is dat de bak te klein zou zijn voor haar paard (40 x 15), en ze het dus niet red met de bochten als ze voorrang moet geven Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 14:47

Supertje"]
[quote="mango schreef:
met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)


Pffft, nog zoiets herkenbaars... Haar paard is dan wel niet 'bang' maar volgens haar levensgevaarlijk af en toe, want hij gaat ervandoor (lees: galopeerd soms aan in een handgalopje) Als ze wil galoperen brult ze dus ook standaard 'Hoefslag vrij, ik ga galoperen!!!' En dan moet iedereen op de binnenhoefslag gaan stappen (=minimaal 5 meter van de hoefslag). Even stilstaan in de hoek mag ook niet, want stel je voor dat haar paard 'er vandoor' gaat, levensgevaarlijk... Ook wilde ze eerst niet samen met mij in de bak rijden (ik moest wachten tot ze klaar was), want Jordy rende weleens een stukje weg, en dan ging haar paard mee.
[/quote]
hier kom ik in een andere topic op terug! Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:48

Supertje schreef:
Is het niet stiekem dezelfde? *LOL*
Zij wil ook altijd dat iedereen tegelijk van hand veranderd, en roept dus ook gewoon, 'we gaan van hand veranderen!!'
En de reden waarom is dat de bak te klein zou zijn voor haar paard (40 x 15), en ze het dus niet red met de bochten als ze voorrang moet geven Verward


nou echt 2 druppels water *LOL* echt geweldig!!!!

onze bak is ook 40x15 hahahhahahah

ze heeft een tinker.........???

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:49

Desiree"]
[quote="Supertje"][quote="mango schreef:
met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)


Pffft, nog zoiets herkenbaars... Haar paard is dan wel niet 'bang' maar volgens haar levensgevaarlijk af en toe, want hij gaat ervandoor (lees: galopeerd soms aan in een handgalopje) Als ze wil galoperen brult ze dus ook standaard 'Hoefslag vrij, ik ga galoperen!!!' En dan moet iedereen op de binnenhoefslag gaan stappen (=minimaal 5 meter van de hoefslag). Even stilstaan in de hoek mag ook niet, want stel je voor dat haar paard 'er vandoor' gaat, levensgevaarlijk... Ook wilde ze eerst niet samen met mij in de bak rijden (ik moest wachten tot ze klaar was), want Jordy rende weleens een stukje weg, en dan ging haar paard mee.
[/quote]
hier kom ik in een andere topic op terug! Haha!
[/quote]

waar is dat topic dan of moet je hem nog openen??? ben ik voor!!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:50

Nope geen Tinker, maar een KWPNer van 1.78.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 14:53

mango schreef:
[waar is dat topic dan of moet je hem nog openen??? ben ik voor!!!
[/quote]

Hij staat er! zie "zeikwijven".

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:57

Supertje schreef:
Nope geen Tinker, maar een KWPNer van 1.78.


o nou het bijna gekund want je woont in de buurt ihihihih

heeft ze ook een ring met haar paard ??

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:06

Nee, wel t-shirts en truien met zijn foto en naam erop Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:13

oo neee heee maak me gek wat erg ik zie me al lopen!

nu je het zeg zij heeft ook t-shirts met zn naam en petjes maar geen foto's geloof ik wel 300 fotoalbums thuis..en 45 dekjes en 26 hoofdstellen
ze heeft ook niemand anders dan haar paard niemand wil vriendinnnen met haar zijn wel sneu eigenlijk maar ik kan er ook niet te lang bij in de buurt staan anders krijg ik kromme tenen en ga ik gillen tegen der

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:17

Fitz heeft een deutsche grundliche opvoeding gehad en is dus super in de omgang.
Zeker geen vrouwenpaard in jouw ogen maar dat komt (eerlijk gezegd) niet door mij, hij was dat al.

Ik had overigens ook nog nooit van de term vrouwenpaard in deze betekenis gehoord, ik dacht bij het lezen van dit topic idd meer aan de bouw van het paard.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:37

da's grappig, ik was bij een kennis op stal dit weekend, en ik had een gesprek met de stalhouder daar. die zei dat vrouwen geen paarden kunnen opvoeden. Nouja, die kennis had gereden en ik stapte even haar paard uit terwijl zij wat anders aan het doen was. Er kwam iemand(een meisje) aanlopen met een paard, dat ze op de wasplaats vast wilde zetten. Dat paard rukte zich los en stuiterde zo de bak in - waar ik ook was...de paarden kenden elkaar niet, en de merrie waar ik opzat vond het allemaal niet zo'n succes....gelukkig lukte het vrij snel dat beest weer te vangen. Toen stond ie dus vast op de wasplaats, moest er van haar de hele tijd iemand anders voor blijven staan terwijl zij poetste, omdat ze het eng vond. Later steeg ze op en was het paard weer vervelend....ook zo'n vrouwenpaard, op het eerste gezicht! Ik zei nog tegen die stalhouder dat ie misschien toch wel gelijk had.... *LOL* Terwijl ik eerst had gezegd dat het echt onzin was!

Die van mij zijn niet zo, die moeten zich wel gedragen in de omgang van mij. Vrouwen kunnen ook best krengig zijn toch..... Schijnheilig Miga is wel een beetje eenkennig, maar dat komt volgens mij niet echt door de opvoeding, dat zit er gewoon in volgens mij (maar ik kan het mis hebben natuurlijk - is het dan toch een vrouwenpaard? Haha! )