vrouwenpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:18

Even grondig naar mezelf kijken.

Tsja...Par is bang voor de hoefsmid, maar wat kan ik er aan doen dat er voordat ik haar kreeg geen hoefsmid in haar buurt kwam?

De eerste keer dat ze in een trailer moest stappen kwamen ze al aanzetten met longeertouwen en bezems.....even geduld, een ferme kom op Par en ze liep erin.
Al die poespas vindt ik onzin, je kan een paard ook bang maken op die manier.

Wij rijden met weer of geen weer, waaiende luifels, bomen en parasollen, ze went er maar aan.
Schreeuwende kinderen, losrennende paarden en rondvliegende achter balletjes aangaande honden, geen probleem.

Als mijn broertje die nog nooit gereden heeft erop wilt stappen en ene half uur rond hobbelt vindt ze dat best, dan is ze zelfs nog liever als bij mij.
Iedereen kan er opstappen.
Als ik ze uitleg hoe ik les krijg en hoe ze ingereden wordt kunnen ze alles met haar doen *dan wel binnen de grenzen, ze is pas 3 en een halve maand onder het zadel en kan niet alles*

Iedereen kan haar uit de wei halen, ze zal misschien niet naar iedereen toekomen en naar iedereen hinnikken, maar halster om is volgen.

Heb ik een vrouwenpaard of ben ik een miep muts?
Tsja soms ben ik dat wel, maar mijn paard is geweldig Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 04:16

Vrouwenpaarden??? Hou op!!! Ik ken er diverse Boos! !!!
Alles wat ze doen is lief, is schattig, "oh, kijk dan wat lief".
Het wordt heel normaal gevonden dat als je door het gangpad loopt je aan je jas zowat de stal wordt binnengetrokken. Ahh wat lief Boos! .
Dat er soms ook een velletje tussen dat fietsenrek zit moet je maar op de koop toe nemen want 'hij bedoelt het goed'.
En haal het niet in je hoofd om hem dan een soejang te verkopen want dan heb je oorlog.
Hele discussies gehad.
Ik: "als jouw paard mij bijt dan geef ik hem een knal voor z'n harses".
Zij: "dat mag je niet doen want je loopt in zijn territorium".
Ik: "Wat??? In zijn territorium? Zijn territorium houdt op bij het deurtje van zijn stal. Het gangpad in mijn territorium. Nogmaals als hij mij bijt dan geef ik hem een knal. En als je dat niet wil hebben dan geef ik jou een knal voor je harses (grootspraak natuurlijk) omdat jij het verdomt om je paard op te voeden. Boos! Boos! Boos!

Zo kan ik een heel boekje open doen maar ik doe het niet want anders heb ik weer ruzie als ze dit lezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 09:10

Ze kunnen protesteren en op z'n kop staan eyes, maar je hebt WEL gelijk! ik heb ook ooit een paard een soejang verkocht omdat ze me keihard en lomp omver duwde. trutje-eigenaresse stond erbij en keek er naar. En ze vond het nog niet leuk ook dat ik die lompe knol een knal verkocht. Moeten ze maar van me af blijven!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:32

Ik weet niet of ik een echt vrouwenpaard heb.
Hij is opzich heel braaf en makkelijk in de omgang.
Hij kan afentoe wat lomp zijn en daardoor op je tenen gaan staan. Meestal laat ik het zitten, alleen laast deed het echt zo zeer dat hij aardig wat trappen van me heeft gehad. Stond bijna te janken van de pijn Huilen .

Bij de veearts is hij ook lomp en dendert gewoon door je heen. Sinds kort hebben komt er een "spierenmevrouw"" en daar moet hij ook niks van weten. Ik heb de hele box gezien. Nu schijnt dat wel heel pijnlijk te zijn.

Als vreemde mensen aan hem zitten en het doet zeer word hij lomp.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:41

Ik weet van mezelf dat ik wel eens iets te vaak iets goed vind van Fie. Ik zou best wel eens iets strenger moeten zijn misschien op sommige momenten. Maar ik zolang ik haar heb probeer ik haar toch zo consequent mogelijk te behandelen en 'op te voeden'. Toen ik haar kocht was ze een jongen bijna-driejarige drammer die je overal mee naar toe sleurde en om je heen draaide en geen voetjes wilde geven.
Inmiddels is dat behoorlijk in goede banen geleid!

De hoefsmid kan haar alleen doen en vindt haar een prettig paard om te beslaan. Iedereen kan haar binnen en buiten zetten en ze laadt makkelijk (of ik het alleen zou kunnen weet ik niet, nog nooit geprobeerd).
Ze staat op wedstrijden enzo rustig aan de trailer vast en is dan eenvoudig op- en af te zadelen zonder de boel af te breken.
Ze staat stil met poetsen en ze tilt haar voeten al op als ik de hoevenkrabber pak!

Wat ze nog wel eens doet is een ander uitproberen... Haha!
Ineens geen voetjes meer kunnen geven, of iemand een stukje meesleuren!
Maar dat gebeurt niet vaak en alleen bij mensen die zelf over het algemeen 'mutsen'met hun paard!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:51

Eyes schreef:
Ik: "als jouw paard mij bijt dan geef ik hem een knal voor z'n harses".
Zij: "dat mag je niet doen want je loopt in zijn territorium".

Sorry?? Mijn armen zijn altijd MIJN territorium, al sta ik IN een paard zijn stal! Om in de termen van Johnn Lyons (toch echt een NH) te spreken: een beet is een regelrechte oorlogsverklaring en daar handel je dan ook naar. Pfff ... dit soort paarden worden gewoonweg gevaarlijk op den duur!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:06

Mac schreef:
Om in de termen van Johnn Lyons (toch echt een NH) te spreken: een beet is een regelrechte oorlogsverklaring en daar handel je dan ook naar. Pfff ... dit soort paarden worden gewoonweg gevaarlijk op den duur!


Zo zien we maar weer dat NH niet gelijk staat aan Lala land en LaLa land niet altijd NH is... Hoewel veel van de 'vrouwenpaard eigenaren' die hier beschrijven worden zich wel zouden kunnen vinden in NH, maar dan alleen de 'zachte kant'...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 09:50

ArwenLune schreef:
[Zo zien we maar weer dat NH niet gelijk staat aan Lala land en LaLa land niet altijd NH is... Hoewel veel van de 'vrouwenpaard eigenaren' die hier beschrijven worden zich wel zouden kunnen vinden in NH, maar dan alleen de 'zachte kant'...
[/quote]

Veel vrouwen proberen zich te schuilen achter NH ja, dat klopt. en die maken dat het Natural horsemanship een slechte naam krijgt. Dan wordt het zweverig, soft etc.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:01

Mijn paard weet duidelijk wie de baas is. Maar mijn paard kan ik niet fatsoenlijk laden (trauma) is braaf bij de hoefsmid maar kan nogal verschieten van onverwachte reacties. Loopt over je heen als hij een spuit moet hebben bij de dierenarts (trauma). En toch ben ik er van overtuigd dat we weten wat we aan elkaar hebben en 'respect' voor elkaar hebben.

Ik heb zeker een tijdje een vrouwenpaard gehad en heb ook moeten leren hem op zijn plaats te zetten en soms iets lomper te moeten zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:31

Ik denk dat het ook veel te maken hebt met waar je ze gestald hebt,
mijn paarden staan aan huis en zien naast mij en af en toe mijn ouders weinig ander volk.
Tja, ze zijn er dus vaak niet altijd van gediend als iemand ze zomaar aanraakt, dan kunnen ze schrikkerig reageren of ze kijken met een arrogante blik: "Wat kom jij zomaar aan mijn lijf?!"
Ze laten zich ook niet zomaar narijden door iemand anders.

Wij noemen ze trouwens meestal zeikknollen, die je inderdaad het meest aantreft bij vrouwn Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:54

Eyes schreef:
Vrouwenpaarden??? Hou op!!! Ik ken er diverse Boos! !!!
Alles wat ze doen is lief, is schattig, "oh, kijk dan wat lief".
Het wordt heel normaal gevonden dat als je door het gangpad loopt je aan je jas zowat de stal wordt binnengetrokken. Ahh wat lief Boos! .
Dat er soms ook een velletje tussen dat fietsenrek zit moet je maar op de koop toe nemen want 'hij bedoelt het goed'.
En haal het niet in je hoofd om hem dan een soejang te verkopen want dan heb je oorlog.
Hele discussies gehad.
Ik: "als jouw paard mij bijt dan geef ik hem een knal voor z'n harses".
Zij: "dat mag je niet doen want je loopt in zijn territorium".
Ik: "Wat??? In zijn territorium? Zijn territorium houdt op bij het deurtje van zijn stal. Het gangpad in mijn territorium. Nogmaals als hij mij bijt dan geef ik hem een knal. En als je dat niet wil hebben dan geef ik jou een knal voor je harses (grootspraak natuurlijk) omdat jij het verdomt om je paard op te voeden. Boos! Boos! Boos!

Zo kan ik een heel boekje open doen maar ik doe het niet want anders heb ik weer ruzie als ze dit lezen.


Moet ik me aangesproken voelen? Clown Haha!

Nee hoor, als Jesper iets zou flikken als je langsloopt, mag je hem van mij op zijn nummer zetten.
Misschien dat hij het daarom niet doet................ Cool

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:20

Haha! Ha ha Jasmijn, nee, je weet dat ik jou of Yep niet bedoel Knipoog .
Ik heb het over die andere troela die vindt dat ik dan maar 'hapontwijkend' door de stal moet lopen Verward .
Ja ja, ik zie mij al op handen en knieën door het gangpad gaan Boos! . >;) Stoom uit je oren

Dit is een betere oplossing Nagelbijten / Gniffelen

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:11

Eyes schreef:
Ik: "als jouw paard mij bijt dan geef ik hem een knal voor z'n harses".
Zij: "dat mag je niet doen want je loopt in zijn territorium".
Ik: "Wat??? In zijn territorium? Zijn territorium houdt op bij het deurtje van zijn stal. Het gangpad in
mijn
territorium. Nogmaals als hij mij bijt dan geef ik hem een knal. En als je dat niet wil hebben dan geef ik jou een knal voor je harses (grootspraak natuurlijk) omdat jij het verdomt om je paard op te voeden. Boos! Boos! Boos!


Haha! Haha! Haha! Gewéldig!!! Leuk topic!

Hiervoor had ik een vrouwenpaard in die zin dat hij echt niet van mannen hield en niet te hardhandig behandeld wenste te worden (trokkie niet) maar dat was ook niet nodig want het was een gentleman die zich altijd keurig gedroeg.

Mijn huidige is ietsie lomper maar ik haat lomt dus álstie lomp doet krijgt hij een dreun - en die mik ik altijd net op de schouder ofzo zodat míjn hand pijn doet en híj nix voelt maar dat ter zijde.

Ik snap precies wat je bedoelt, van die types die als je een klap uitdeelt gelijk gillen dat t zielig is of dattie toch niks fouts gedaan heeft...

nee ik mep altijd voor de lol, nou goed! Een goed opgevoed paard (hond, kind etc) kan je meer vrijheden geven omdat het luistert. Heeftie dus belang bij.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:27

Ik rij een paard dat is de omgekeerde wereld.
Ze moet echt totaal niets van mannen hebben. Vroeger is ze slecht behandeld, en ja, dat krijg je er niet zomaar uit. Maar goed, ik bn van het vrouwelijk gelsacht, dus geen probleem. Zou je denken.......

Helaas is mevrouw 1.74 m hoog en nogal sterk. En ik met mijn 1.63 m en niet zo sterk kan daar niet zo goed tegenop.
Dus toch een mannenpaard????

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:37

Een paard is altijd sterker dan een mens.Je moet alleen er slim genoeg mee omgaan, dat ze het niet in hun hoofd halen om dit uit te proberen.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:34

Ik denk dat mijn verzorgpaard ook ooit een vrouwenpaard is geweest, als ik hem ga poetsen loopt hij steeds te draaien en kan geen seconde stilstaan.
ik ben hem dit aan het afleren, zodra ik met mijn vingertje schud staat hij stil en kijkt hij zo van ik doe niks ik doe niks.
Gaat hij dan weer gek doen krijgt hij een grote bek en een klap op zijn schouder, helpt dat nog niet pak ik echt de zweep erbij.
Stel je voor dat ik aan de kant moet om mijn paard te laten dansen, echt niet.
Heb van de week ook een hengstenketting gekocht.
Ik ben de baas niet jij!!!!!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:10

Hahaha, mijn vorige paard was er zeker een!

Hij kwam een keer kreupel van de wagen in Houten, en moest afgespoten worden daar. Hij stond daar in de spuitplaats, en ik maar Jimmy lief! Jimmy Lief! En Mark die hem vasthad terwijl ie compleet uit z'n dak stond te gaan, en ik alleen maar aaide: Jezus! Dit is nou echt zo'n wijvenpaard!!
Dat zegt meer over mij dan over het paard denk ik... Haha!

Het werd niet beter, nu, met m'n nieuwe paard gaat het wat beter, maar nog niet optimaal hoor!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:20

gadver de gadver de gadver
dat wij vrouwen hier altijd weer intrappen
alles wat vrouwen doen is niet goed ,dus alles wat niet goed is is een vrouw ,of vrouwelijk.
neem de onbevlekte ontvangenis als uitgangspunt en je bent er al bijna .
(Ik heb pas geleden gelezen dat het vrouwelijk gen veeeeel langer bestaat als t mannelijk )
maw als je kunt kleineren dan moet je t niet laten (als man zijnde) en wij vrouwen ,gaan hierin vrolijk mee ,om zo onze eigen deuren dicht te gooien.
volgens mij is t zo dat er momenteel in de paardenwereld voornamelijk door vrouwen gereden wordt ,
Vrouwen ,,,sla de handen ineen en laat je niet beetnemen .
We gaan nu voor de stelling :
Als een man een paard gereden heeft kan een vrouw er niet meer mee overweg omdat ie dan een betonnen bek heeft.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:58

ineke schreef:
gadver de gadver de gadver
dat wij vrouwen hier altijd weer intrappen
alles wat vrouwen doen is niet goed ,dus alles wat niet goed is is een vrouw ,of vrouwelijk.
neem de onbevlekte ontvangenis als uitgangspunt en je bent er al bijna .
(Ik heb pas geleden gelezen dat het vrouwelijk gen veeeeel langer bestaat als t mannelijk )
maw als je kunt kleineren dan moet je t niet laten (als man zijnde) en wij vrouwen ,gaan hierin vrolijk mee ,om zo onze eigen deuren dicht te gooien.
volgens mij is t zo dat er momenteel in de paardenwereld voornamelijk door vrouwen gereden wordt ,
Vrouwen ,,,sla de handen ineen en laat je niet beetnemen .
We gaan nu voor de stelling :
Als een man een paard gereden heeft kan een vrouw er niet meer mee overweg omdat ie dan een betonnen bek heeft.


**AMEN**
absoluut waar, als de vrouwen de wereld zouden regeren zou het er zooo anders aan toe zijn gegaan maar wij laten ons altijd maar in hoekje duwen kijk maar als een man dezelfde functie als een vrouw heeft de man word meer betaalt slaat echt helemaal nergens op!!

maarja het is nu eenmaal zo en de vrouwen manouvreren zich steeds beter in hogere posities etc etc maar het is en blijft een mannenwereld
beetje jammer hoor!!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 01:39

Nou moe? Verward
Topicstartster is een vrouw hoor!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 01:46

Is een andere discussie,het gaat hier om zogenaamde vrouwenpaarden.
De benaming is misschien niet politiek correct en dit soort paarden kunnen ook door mannen zo geworden zijn.Maar het gaat niet over of vrouwen het slechter/beter doen.
Mijn vriend vond het eerst ook "erg zielig dat ons lieve paardje de hele nacht buiten moest staan in de kou",nu weet ie ondertussen dat dit juist fijn is voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:28

Eyes schreef:
Ik: "als jouw paard mij bijt dan geef ik hem een knal voor z'n harses".
Zij: "dat mag je niet doen want je loopt in zijn territorium".
Ik: "Wat??? In zijn territorium? Zijn territorium houdt op bij het deurtje van zijn stal. Het gangpad in mijn territorium.


Ik kan me wel voorstellen dat je er niet van gecharmeerd bent om tijdens het wandelen door de stalgang bijna opgegeten te worden.

Toch lijkt het me niet zo handig om het andermans paarden voor hun 'harses' slaan hier te gaan promoten. Zulk soort acties kunnen ook heel verkeerd uitpakken.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat je gewoon door het gangpad moet kunnen lopen zonder gegrepen te worden, hoor Haha!.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:32

Bij ons op de manege staat een privepaard, van een man, maar ik vind die man gewoon totaal niet op dat paard staan! Het paardje is klein, heel slank en luxe gebouwd, en als er een man oprijd staat dat gewoon voor geen meter! Daaronder versta ik dus een vrouwenpaard... want als er een vrouw op rijd ziet het er direct juist heel mooi uit.
Ik heb verder nog nooit een paard meegemaakt dat echt naar vrouwen toetrekt, dus hoe jij het waarschijnlijk bedoelde met dit topic, kan ik niet echt over meepraten