Zit het dan toch in de familie?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aimee

Zit het dan toch in de familie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 16:27

M'n hele leven woon ik al midden in de stad. Noch mijn ouders, noch andere naaste familieleden hebben iets met paarden. Behalve één iemand dan: ik heb een halfzusje van 12 en die rijdt pony bij haar in de buurt op een manege. Ik had haar nog nooit zien rijden, maar de laatste keer dat ik haar zag vertelde ze trots dat ze in de gevorderde les zit en dat al haar manegevriendinnetjes jaloers zijn want ze willen ook een oudere zus die op al die bekende stallen heeft gewerkt. Daar was ze behoorlijk trots op, tja.... Haha! Belde ze me laatst op; wilde ze een keertje mee naar het paard dat ik momenteel rijd en natuurlijk vroeg ze ook maar meteen of ze er ook op mocht. Pffff, ik met m'n handen in m'n haar; klein meisje op dat gigantische paard dat alleen maar hard wil. Bovendien heeft zij alleen maar op manegeponies gereden, dus ojé, dan denk ik meteen aan trekken en schoppen.
Dit weekend was ze dus twee daagjes mee. Ik eerst rijden, zodat 'ie z'n energie alvast wat kwijt zou zijn en toen m'n zusje erop. Voor de zekerheid een martingaal erom en een longeerlijn eraan (en ze had natuurlijk een cap op). Het opstappen ging niet zo heel erg soepel - hij is ook wel erg groot - maar toen ging ze rijden en dat deed ze super netjes!!! Handjes mooi stil, naast elkaar en ontspannen, benen lang, rug rechtop, netjes aandrijven met de kuit! Jahoor, en elke aanwijzing die ik gaf zette ze meteen super om in een verbetering. Na een paar rondjes heb ik de longeerlijn eraf gehaald en reed madam zelfstandig door de baan op dat gigantische paard. Stappen, draven en galoperen, niets was een probleem. Ze liet hem zelfs terugkomen zonder handen, maar netjes op haar zit! Niks, geen gesjees door de bak, gewoon netjes rijden OK dan!
Ik moet bekennen, ik ben eigenlijk best een beetje trots Bloos

Oh, en het paard vond het ook geweldig. Oortjes naar voren, lekker ontspannen lopen en echt vorzichtig met haar zijn. Hij was de braafheid zelfe; had ik me dus voor niets zorgen gemaakt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:32

Wat knap zeg! En nog zo jong. Ik denk dat ze nu wel vaker mee wil Knipoog
Fijn dat het paard er niets om gaf en gewoon lekker braaf en rustig liep

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie