Strandrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:03

Ik ben afgelopen week dus op vakantie naar texel geweest, en daar aangekomen begon ik natuurlijk direct te zeuren om een strandrit *LOL* dus gingen we naar een manege die bij een vakantiepark/camping hoorde: de Krim.
Dus afspraak gemaakt voor woensdag, want op maandag was geen strandrit en op dinsdag zat hij vol Scheve mond
Dus woensdag er maar naar toe... wat blijkt Boos! Boos! "heej, u staat hier niet opgeschreven, er is vast wat verkeerd gegaan met opgeven, de strandrit zit nu vol, jij kan niet meer mee... donderdag???? Boos! Boos!
Dus ik flink teleurgesteld weer terug naar het huisje, wachten op donderdag.... Scheve mond
Toen donderdagmorgen was ik een beetje te vroeg heen gegaan, en ik mocht zelf mijn pony uitzoeken... ik had dus eerste keus Party!!
Dat was moeilijk, want er waren een stuk of 12 leuke pony's en paarden, maar meestal hoef ik er maar 1 keer langs te lopen en ik ben al verliefd op 1 van de paardjes.
Zo ook deze keer op een mooie zweetvos: Dani Lovers
Ongeveer 1.58 hoog, dus mooi maatje, en mooie sokken aan elk been en een schattig blesje, met een hoofdje dat wat van een arabier had Lovers
Ik vroeg dus of ik op haar mocht, en de leiding keek nogal ernstig... Scheve mond Het was namelijk nogal een jong dier, en nog maar een paar keer mee geweest op strandrit en toen gedroeg ze zich nogal vrolijk en bokte flink.
Ik zei dat ik dat geen probleem vond Cool en dus mocht ik op Dani Haha!

Toen alle anderen er waren vertrokken we, en we gingen al snel in draf. Alles ging nog goed, totdat we aan gingen springen in galop. Dani maakte een flinke bok, maar ik bleef gelukkig zitten Lachen
Ik dacht: is dat alles??
Maar dat was het natuurlijk niet, en toen we een duin op gallopeerden kwam Dani pas echt op gang, het leek wel een bokmachine, maar het was niet moeilijk om op haar te blijven zitten, en ik vond het zelfs wel grappig.
Na die duin heeft ze geen 1 keer meer gebokt, alleen wat rare sprongetjes gemaakt Lachen

Toen we eenmaal bij de zee waren, werd ze tot mijn verbazing heel rustig? Verward
Ik had verwacht dat ze juist er vurig zou worden, maar dat viel dus reuze mee!
De rit verliep verder hartstikke goed, en ik heb echt super lekker gereden!
Dani heeft ook zulke lekkere gangen Lovers

Maar bij mij is een ongelukje natuurlijk nooit uit, dus toen we voor de volgende keer aansprongen in galop, werd er door het voorste paard ineens een noodstop gemaakt, en knalde Dani zo op het paard voor hem.
Die gaf een trap naar achteren en Dani ging haast op z'n kont zitten, maar ik kreeg de trap tegen mijn been, en die werd flink blauw en deed flink veel pijn.

Maar goed, de rit was dus super en ik ga volgend jaar zeker weer!!

Groetjes JoyLady

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:03

O jah, ik heb foto's gemaakt, maar nou moet ik nog iemand zoeken die kan scannen, dus nog even geduld Tong uitsteken

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:07

gaaaaaaf.
klinkt spannend allemaal!!!
wel gaaf die dani lijkt me.
lekker vurig paardje. Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:07

oo ik ben maandag en dinsdag met school op Texel geweest ... helaas mochten een vriendin en ik niet met zn 2e gaan rijden Verdrietig
dus nu maar een andere keer *LOL*

Ik kan niet wachten op de foto's Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:12

Gaaf zeg, ben ook benieuwd naar foto's *LOL*

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:24

Cool! Dan heb ik altijd(nou ja...) al willen doen!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:42

Foto's komen eraan hoor! TongeR wil ze voor me scannen Lovers Lieve TongeR *LOL*

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:56

ik wacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:04

heey heb ik ook gedaan een strandrit bij een manege in schoorl het is echt zo TOF!! xxx roos

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:08

een strandrit is gaaf he!! Haha! ik was dit jaar naar Noordwijk geweest met mijn paard.ze was op dat moment drachtig en moest nog 3 maanden.we gingen met een hele grote groep op gesplits in groepjes van 4 en ik had afgesproken dat als mijn paard aan zou geven dat ze niet meer kon ik terug naar de veewagen zou gaan.....dat bleek niet nodig te zijn want mevrouw had een super conditie.ze was haantje de voorste en niet meer te stoppen.dit was de tweede x pas op het strand voor haar en mij.de eerste x was ik in mijn eentje gegaan en dat ging ook goed.ze ging zelfs de zee in met al die ene golven trouwens een aantal mensen zei dat het te veel stres zou zijn voor een drachtige merrie...nou er is toch echt een gezond veulen uitgekomen OK dan! zodra mijn veulen weg is ga ik weer lekker naar het strand lekker uitwaaien met nog een vriendin. Lachen ik heb nou al zin!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:48

JoyLady schreef:
Foto's komen eraan hoor! TongeR wil ze voor me scannen Lovers Lieve TongeR *LOL*


moet ik de foto's wel hebben he?
maar dat komt nog wel.

en lief Schijnheilig

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:49

texel is coool manege kikkert rulszzzzzzzzzzzzz in de koog moet je kijken doe je dan dusty de groeten van me

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:35

joortje schreef:
texel is coool manege kikkert rulszzzzzzzzzzzzz in de koog moet je kijken doe je dan dusty de groeten van me


ik ben op de krim geweest Knipoog dus ik zal wel niet op manege kikkert komen, maar wie weet....

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:26

ohh ik wil het ook altijd nog een keertje doen.waarschaanlijk gaan we ook een keertje bij poelenburgh met met de strandritten of gewoon met me eigen verzorgpaardje.zo ver is het niet vanaf hier!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:23

ooooooooooow jammer texel rulzzzzzzzzzzzzzzzzz