En toen wist ik het gewoon even niet meer :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

En toen wist ik het gewoon even niet meer :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 11:30

Een tijdje geleden heb ik al verschillende keren hier gepost over de probleempjes die ik met mijn paard Ozis had... In de eerste 2 weken ben ik er dus 2 keer nogal ongelukkig afgevallen waardoor ik niet meer op haar durfde te rijden..

Nou ja, inmiddels zijn we al weer even verder en ben ik nog steeds niet echt volledig over die angst heen maar goed... De afgelopen tijd heb ik me geconcentreerd op andere dingen met Ozis doen. Veel buiten gewandeld, longeren, veel poetsen etc. Gewoon de simpele dingen om het vertrouwen terug te krijgen. Eigenlijk ging alles hartstikke goed, we gingen echt vooruit samen Tot afgelopen donderdag.....

Met longeren had Ozis vanaf het begin al heel duidelijk een goede en slechte kant. In het begin wou ze haar slechte kant absoluut niet lopen, maar na wat oefenen hebben we dit er gelukkig helemaal uitgekregen. Maar nu is het vanaf de een of andere dag zomaar enorm verergert..... Afgelopen donderdag wou ik Ozis gaan longeren, eerst even op de goede vervolgens op de mindere hand. Nou, eenmaal op die mindere hand werd Ozis plotseling helemaal raar en begon als een bezetenen te bokken en te steigeren Verward Nou ja, opzich bestede ik daar geen aandacht aan maar toen ze dus naar mij begon te bokken vond ik het toch niet meer zo leuk Scheve mond Nouja, en zo is het nu dus al sinds donderdag iedere keer Verdrietig Ze weigert gewoon om op haar slechte hand te lopen en wat ik ook doe, meer als een paar rondjes zit er echt niet in... er is geen houden aan Huilen
Uiteraard zet ik haar na dit rare gedrag niet zomaar op stal en moet ze minimaal een paar rondjes goed lopen, maar blijkbaar haalt dit maar weinig uit aangezien ze het de volgende keer weer net zo goed doet....

Het heeft volgens mij absoluut geen medische reden aangezien ze er geen pijn of wat dan ook aan lijkt te hebben... Verder is ze de vrolijkheid zelve en galoppeert ze in de wei ook vrolijk op haar slechte hand door bochten e.d. Ik snap niet hoe ze zo van op de een of andere dag kan veranderen, ik heb immers niks anders gedaan als anders... Ik weet nu dus gewoon echt niet meer wat ik hiermee aan moet hoor Huilen Het lijkt wel of we opeens weer helemaal terug zijn bij af.... Verdrietig

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:33

Als het plots verergerd is, kan het goed zijn dat er een medische oorzaak voor is. Laat eens een DA kijken of een fysio. Misschien heeft ze wel vastgelegen op stal of in de wei. Of is er iets anders aan de hand.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:10

Op verzoek van topicstarter verhuist naar PP.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 16:28

Citaat:
Als het plots verergerd is, kan het goed zijn dat er een medische oorzaak voor is. Laat eens een DA kijken of een fysio. Misschien heeft ze wel vastgelegen op stal of in de wei. Of is er iets anders aan de hand.


Ik heb vandaag nogeens gekeken naar oudere topics over dit onderwerp en daar zag ik dat meer mensen last hadden van zo'n dwars paard (op een hand, voornamelijk rechterhand ) aan de longe... Misschien ook weer een vorm van uitproberen dan? En hoe heeft de rest dit opgelost?

Citaat:
Op verzoek van topicstarter verhuist naar PP.


Ja dankje OK dan! Ik denk dat hij hier meer thuis hoort *LOL*

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:52

Hoe zit het met de rug van dit paard?
Ik het vreemde gevoel dat daar iets zit, maar laat er eens een DA naar kijken.

En het kan natuurlijk ook uitproberen zijn, heb je haar al eens laten longeren door iemand anders?
(is vaak ook leerzaam en interessant om je paard eens te zien lopen)

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 17:18

Citaat:
Hoe zit het met de rug van dit paard?
Ik het vreemde gevoel dat daar iets zit, maar laat er eens een DA naar kijken.


Tja, toen ik haar kocht is ze verder helemaal goedgekeurd en ik denk als ze echt rugproblemen zou hebben dat dat met rijden toch duidelijk zou moeten worden Verward En daar heeft ze verder dan weer geen last van...

Het is echt met de rechterhand met longeren, linkerhand geen probleem maar zodra ik de rechterhand op wil gaan, bokken, steigeren en zo snel mogelijk weer omkeren om er vervolgens op de linkerhand vandoor te gaan Scheve mond Opsluiten helpt vrij weinig wat dat betreft, ze loopt gewoon door of ik haar nu blokkeer met de zweep of niet Scheve mond

Ik ga het vannavond nogeens proberen in ieder geval..

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:23

kan het niet iets zijn in de vorm van pijn die ze alleen voelt aan de rechterkant ?! ik zou echt eventjes een DA of fysio er naar laten kijken misschien heeft ze wel een spier enorm vast zitten wat haar gewoon zeer doet als je op de rechterhand longeert ...