hoe begonnen met paarden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:49

niemand van mijn gezin rijd paard, sommige zijn er zelf bang van Haha!
maar ik was al sinds dag 1 paarden gek, en nu npg steeds !!
met mijn 7 jaar begonnen op een manege (hehe eindelijk mocht het)
en rij nu nog steeds en ik vind het steeds leuker te vinden lijkt wel.


jacky11
Berichten: 223
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:45

bij mij zit het in mijn bloed mijn hele famillie heeft van paarden gehouden nou het ginzo
op een dag zij mijn vriedinnetje ga je mee naar de manege
dat leek mij erg leuk dus heb ik ja gezegd
toen wij aan kwammen viel mijn oog meteen op een vos kleurige merrie
zij heet larca larca is een schat van een paard ( toen kon ik nog niet rijden) ik zij tegen mijn vriedin samra ik wil naar huis mijn moeder moet dat mooie paard kopen ik heb mijn moeder zo ver gekregen dat zij een afspraak maakten met de baas frans wij hebben haar toen gekocht
een jaar later ging het slecht met haar ze hyad een ziekte welke weet ik niet meer dus heb ik mijn lieve larca in moeten laten slapen Huilen Verdrietig
ik wou een tijdje niet eten van van verdriet wij zijn toen verhuist en ben nooit meer op de manege geweest nu hebben wij 5 schatten van een friezen waar ik heel trots op ben

zo is het met mijn begonnen

http://www.nvbh.nl

[image]http://www.nbg-hondensport.nl/pics/nbg%20logo%20ovaal.gif[image]

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:08

Mijn moeder reed, mijn vader reed en zo hebben zij elkaar ook ontmoet Haha!

Ze hadden vroeger al een pony (Silver) en een volbloedje (Mariska).
Die waren er beiden niet meer toen ik kwam, maar we hadden nog wel stallen, weiland enz.

Op mn derde werd ik voor het eerst op een paard gezet, dat van mn nicht. Sinds die dag zeurde ik om een eigen pony en toen ik vier was kreeg ik Spike, een shetje. Die is na negen jaar verkocht, toen ik dertien was. Het gevolg was een halfjaar zonder paarden totdat mn vriendin me meenam naar hun stallen. Ik kreeg de smaak weer te pakken, en begoin weer te zeuren Knipoog

Leo was mn grote liefde, ik kende haar al een tijdje, maar het voelt natuurlijk altijd speciaal Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 17:52

Lovers wat leuk als je ouders elkaar hebben leren bij de paardjes *romantisch!* en familie die bang is voor paarden herken ik : mijn vader Haha! haha

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:59

Gewoon, ik zocht een hobby, en deze was iets met dieren dus leek me wel leuk.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:42

Ik zeurde altijd dat ik op paardrijden wilde maar toen het moment eenmaal daar was en ik op de manege was durfde ik niet meer. Mijn moeder helemaal teleurgesteld omdat die zelf ook behoorlijk gek op paarden is.
uiteindlijk heeft onze buurman mij toen overgehaald om een beetje op zijn shetlanders om te hobbelen...dat vond ik wel leuk, dus ging mijn moeder het weer proberen. Toen ik toen weer bij de manegen was durfde ik weer niet. Nu was mamma het zat en heeft ze mij huilend op een pony gezet. Toen ik er eenmaal op zat besefte ik da thet toch wel heel erg leuk was.
Vier of vijf jaar later hield die manege er mee op en kreeg ik moonlight (zie mijn profiel)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:23

verzorg ponys

<3

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:50

Ik werd toen ik 5, 6 jaar was gek van My Little Pony.
Daarbij ging ik weleens op een pony een rondje stappen in een pretpark o.i.d., maar ik vond het allemaal maar eng. Grote enge beesten.

Toen hoorde ik toen ik in groep 4 zat dat je ook op paardrijden kon en vanaf groep 5 wilde ik op paardrijden. Ik ben een paar keer met vriendinnetjes naar de manege meegeweest, maar ik mocht er niet op want het was veel te gevaarlijk. (Mijn moeder heeft een trauma omdat ze een keer tegen haar wil op een ezeltje op het strand werd gezet die ervandoor is geschoten haha). Dus ik mocht ook niet.

Na een jaar zeuren, kreeg ik voor Sinterklaas mijn eerste zweepje. Jessica (mijn zus) & ik helemaal blij; "Ja, we mogen op paardrijden!". Later hoorde ik dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat we dan gelijk op paardrijden gingen, maar omdat ze ons niet wilde teleurstellen mochten we er wel op Lachen. Ze heeft alle maneges in de buurt afgebeld, dat zijn er om precies te zijn .....2. Niet veel keus dus. Gezien wij nogal in geldnood zaten en eigenlijk helemaal geen paardrijlessen konden betalen, zijn we eigenlijk naar de slechtste, maar goedkoopste manege gegaan. Die andere was beter, maar wel veel duurder.

Mijn eerste lesje was op de dag voor mijn verjaardag (6 april begonnen, 7 april jarig). Ik werd toen 10 jaar. Nu ben ik 22 dus ik rijd ong. 12 jaar. Daar heb ik iets meer dan 7 jaar gereden (laatste 3/4 jaar tegen mijn zin omdat de lessen van een dermate slechte kwaliteit waren en er nogal een vriendjespolitiek heerste waar ik absoluut niet van houd), dus toen ik studiefinanciering kreeg ben ik dezelfde maand nog naar de andere manege gegaan, waar ik nu nog zit. Het bevalt me hier prima, maar het toekomstplan is nog altijd een eigen paard. Maar dat komt wel. Die wil ik al vanaf kleins af aan, dus die komt er wel. Ik wil eerst alles in orde hebben en het paard op het laatst erbij nemen, hoewel ik hem liever nu dan straks heb, maar ok.

Ik heb in totaal 3 verzorgpaarden gehad (Dancer, Omega, Mykado; allemaal afkomstig van Manege De Goudse Hout) en nu heb ik een bijrijdpaardje genaamd Caballero. (Ze staan ook allemaal in mijn profiel geloof ik). Dat was het wel zo'n beetje!

Savajka
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:38

Leo_ke schreef:
Mijn moeder reed, mijn vader reed en zo hebben zij elkaar ook ontmoet Haha!


Same here!! Mijn ouders hebben een tijdje een hobby fokkerij gehad en zo ben ik eigenlijk altijd wel met de paarden bezig geweest! Ging vanaf mijn... 9de geloof ik voor het eerst naar de manege voor les met een pony van mijn ouders en op mijn 16de verjaardag kreeg ik mijn eerste pony Haha! .

Don't dream your life... live your dreams


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers