kan iemand effe reageren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

kan iemand effe reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:53

Ik en een vriendin willen ergens 2 pony's huren en dan lekker gaan rijden gewoon voor de afwissling we weten waar het kan en dar heb je ook een route liggen die ong. 21/5 uur duurt maar is dat nouw wel zo'n goed idee ik bedoel je kent de pony niet en je weet dus niet of ie ergens van schrikt of ergens bang voor is ben niet ban dat ik op een pony kom die alleen maar steigerd ofzow maar je bent toch in een vreemde buurt! Scheve mond hebben jullie hier ervaring mee zoja valkt dat dan nog wel mee¿?
groetjes nathalie

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:03

ja uhhm het is idd niet echt betrouwbaar maar misschien kan je eerst even een uur(op een andere dag) binnen rijden zodat je het paard beter leert kennen. Haha!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:06

best eerst eens een uurtje in de binnen piste, en dan eens een uurtje in de buitenpiste, dan weet je hoe hij reageert op de buitenlucht, en dan denk ik wel dat het moet gaan

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 21:47

hmmm dat kan thxx zal dat dan denk ik maar doen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:42

Je zou kunnen vragen of je er eerst een uur binnen (in de bak) op mag rijden. En trouwens.. als die mensen jou zomaar een pony/paard meegeven dan geven ze je heus wel een paard dat te vertrouwen is. Ze zullen je dan ook wel vertellen hoe hij in elkaar steekt met z'n gedrag.
Kan je mij dat adres/site/tel.nr geven van die stal??
Alvast bedankt!!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:10

Of begeleiding toch mee?
kan op de Tinkerfarm in uden, je kunt met je eigen groepje (2 personen dus ook) en net zo ver en lang als je wilt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:18

Ik zo zowiezo niet zonder begeleiding zo'n rit willen maken. Zoals je zelf al zegt ken je de paarden niet, en de omgeving waarschijnlijk ook niet.
Zoek een leuke stal waar je onder begeleiding in een groep buiten kunt rijden. Dat is wel zo ontspannen en veilig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:24

Ik heb het wel eens gedaan. Ik neem aan dat ze brave ponies meegeven anders dan hebben ze veel lef. Als er namelijk iets met jullie gebeurt, is de eigenaar degene die kan dokken en die kosten kunnen hoog oplopen.

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:14

kijk wat desiree zegt is ook wel waar ik kan me ook niet voosrtellen dat ze een wilde hengst meegeven (om het zo maar te zeggen) Tong uitsteken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:51

als ik paarden ga huren vraag ik eerst hoe het paard is of vraag gewoon om een andere als ik het niet vertrouw..

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:13

Kan je niet eerst even een kennismakingsritje maken? Kan me overigens ook niet voorstellen dat ze vervelende pony's zullen meegeven.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:29

Ik denk dat dat wel losloopt hoor, die paarden zijn vaak wel wat gewend, ze lopen meestal vaak de buitenroutes maar wat je idd zou kunnen doen is een kennismakingslesje of zo iets...

Succes

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:09

uur in de binnenbak en erna in de buitenbak vind ik wel wat overdreven.
gewoon zelf van te voren een half uurtje in de binnenbak rijden,even aan hem wennen en erna met begeleiding naar buiten.
wat desiree zegt klopt ook.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:02

Ik heb echter wel ooit meegemaakt dat de dieren die we mee kregen niet zo heel erg braaf en mak waren... 1 manege waar de "uitdeler" aan ons vroeg of 1 van ons op een pittige haflinger wilde. Vriendin van mij: ja is goed. Haflinger tijdens de tocht soms wat lastig maar vooral het idee dat hij het gewoon allemaal niet zo snapte. Komen we terug... Ben er op blijven zitten?! Hij is een paar maanden geleden ingereden en bokte iedereen eraf dus sindsdien heeft er niemand meer op gereden Verward Scheve mond

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:04

Je krijgt de pony ook niet zo maar mee.. ga gewoon in een kleine groep een rit maken.. is ook leuk...

Samantha Lovers Splash

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 01:48

Dat is toch niet die vriendin die net begonnen is met rijden? Als jullie allebei goed kunnen rijden moet het te doen zijn. Rij de pony eerst in de bak en als je het niet vertrouwt vraag dan een om andere pony of doe het gewoon niet. Neem voor de zekerheid altijd een mobiele telefoon mee zodat je iemand kan bellen als er iets misgaat.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 03:37

En vraag vooraf even of je telefoon wel bereik heeft in dat gebied. Knipoog

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:31

Drenthee zit vol met geweldige paarden Haha!
waar je ze kan huren, heb laatst hele mooie fjorden tocht gemaakt op een prachtfjord, ik weet alleen ff niet meer hoe die manegepaardenhuurding heet..terwijl ik er vaker ben geweest :s
Maar ze verhuren er dus merendeel fjorden, echt lieverds..
en dan kan je prachtige tochten in de bossen maken Lachen

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:49

je zal idd niet een hele wilde pony onder je kont mee krijgen hoor!

Heel veel plezier samen en laat je ff weten hoe het is gegaan?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:43

Misschien bedoelt gerbenfroch dezelfde stal die ik wil gaan ophemelen: het fjordenpaard in Een, Amerika (0592656421). Ik ben daar meerdere keren geweest en je krijgt zelf zonder begeleiding vooral fjorden mee. Ik zelf rij gevorderd, maar ben een aantal keren met (ex) vriendjes die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben wezen rijden, nooit problemen gehad. De paarden die ze daar meegeven aan beginners (wel eerlijk zijn over je rijniveau dus!!) zijn superbraaf, super verkeersmak et cetera. Echt top! Bovendien is de omgeving prachtig, mooi bos, en heb zelfs ik het voor elkaar gekregen niet te verdwalen

_Lot_
Berichten: 1265
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:39

Hey! zou je mij het adres kunnen mailen of PB-en? ben namelijk op zoek naar een adres waar je paarden kan huren voor buiten rit! ThnX!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:22

Gewoon rustig aandoen, eerst kennismaken met het paard en er ook zeker van zijn dat je de omgeving een beetje kent, ken je dit niet, zou ik een begeleider meenemen.. you never know Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:04

ik reageeer