Paard kopen als het niet mag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:24

Citaat:
maar moet ik dan wachten tot ik eindelijk 18 ben en dan dus ongv 4 jaar helemaal 'niks'met paarden temaken hebben? dat kan ik ook niet aan ik vind eigenlijk dat ik het zelf 'wel' moet doen omdat mijn vader gezegd heeft da als ik een wei had gevonden een paard mocht nou ik zie t!


Absoluut niet doen joh Scheve mond Zoals de rest ookal zei, je kunt het echt niet in je eentje opbrengen! Het is zeker rot voor je dat je verzorgpaardje verkocht wordt maar helaas gebeuren die dingen. Ik heb het zelf vroeger ook een aantal keer mee moeten maken. En wachten tot je 18e, ik denk dat heel veel paardenliefhebbers dit hebben moeten doen. Veel mensen moeten zelf nog veel langer wachten en andere komen misschien wel nooit in de gelegenheid om een paard te kopen....Ik heb zelf toch ook echt jaren op mijn paard moeten wachten, ik heb hem ook nooit gekregen van mijn ouders. In die jaren heb ik ook met plezier voor andermans paarden gezorgd. Wellicht is het zoals sonje zegt een optie om je verzorgpaard te leasen?

Brugje

Berichten: 9
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:30

Ik vind het heel vervelend voor je wat er is gebeurd. Ik ken het. Mijn verzorgpaardje werd ook verkocht en ik heb ook tranen met tuiten gehuild. Ik ben 25 jaar, getrouwd en dus uit huis, maar mijn vader en moeder konden het niet zo goed aanzien dat hun dochter zo verdrietig was. Nu hebben zij een paardje voor me gekocht die ik mocht uitzoeken en het paardje is nu vanaf zondag bij mij. Niet mijn oude verzochtpaardje, maar het is een andere geworden (zie foto, hij is pas 2.5 jaar). Ik ben nu dus heel blij dat ik mijn verzorgpaard van toen niet heb gekocht, want hij bleek niet goed te zijn aan de benen. Daar zijn wel enkele maanden overheen gegaan. Mijn tip is: Koop absoluut niet stiekem een paard, misschien beschadig je het vertrouwen van je ouders zodanig dat je niks meer voor elkaar kunt krijgen. Heb nog even geduld en uit je verdriet openlijk tegen je ouders. Wie weet hebben jou ouders straks wel hetzelfde idee als mijn ouders. Ik wens je veel sterkte. OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Brugje

Berichten: 9
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:35

Ik vind het heel vervelend voor je wat er is gebeurd. Ik ken het. Mijn verzorgpaardje werd ook verkocht en ik heb ook tranen met tuiten gehuild. Ik ben 25 jaar, getrouwd en dus uit huis, maar mijn vader en moeder konden het niet zo goed aanzien dat hun dochter zo verdrietig was. Nu hebben zij een paardje voor me gekocht die ik mocht uitzoeken en het paardje is nu vanaf zondag bij mij. Niet mijn oude verzochtpaardje, maar het is een andere geworden (zie foto, hij is pas 2.5 jaar). Ik ben nu dus heel blij dat ik mijn verzorgpaard van toen niet heb gekocht, want hij bleek niet goed te zijn aan de benen. Daar zijn wel enkele maanden overheen gegaan. Mijn tip is: Koop absoluut niet stiekem een paard, misschien beschadig je het vertrouwen van je ouders zodanig dat je niks meer voor elkaar kunt krijgen. Heb nog even geduld en uit je verdriet openlijk tegen je ouders. Wie weet hebben jou ouders straks wel hetzelfde idee als mijn ouders. Ik wens je veel sterkte. OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Brugje

Berichten: 9
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:36

Hi hi, sorry 2 x op verzenden gedrukt.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:39

Ik heb het al eerder gezegt... NIET DOEN !! Wacht anders gewoon nog een tijd.. weet dat het niet leuk is.. maar als je oudrs je vertrouwen verliezen dan ben je helemaal de pineut....

Samantha Lovers Splash

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 18:49

GOED NIEUWS!

al mag ik dan nog geen ECHT eigen paard
maar ik heb er 1 gekocht

neej hoor Tong uitsteken

waarschijnlijk mag ik wel van mn ouders dat paard samen met de eigenaar hebben zegmaar

dus ik betaal alles dehelft en t is dan ook echt van mij en van haar!

ben echt blij ik ga t er morgen overhebben met het baasje (die t zelf voorstelde)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:21

Ik ben nu 21 en wil natuurlijk ook al jaren een eigen paard. Welke paardenliefhebber wil dat nou niet?
Op dit moment weet ik zeker dat ik kan betalen maar over een paar maandjes ga ik samenwonen. Ik weet nu nog niet of ik dat kan betalen. Ook weet ik niet of ik het kan combineren met mijn werk.
Ik wacht dus nog rustig even af tot dat ik 100% zeker weet dat ik het geld en de tijd er voor heb.
Ondertussen heb ik verschillende bijrijdpaarden en ga ik binnenkort waarschijnlijk twee keer per week op een handels-/opfokbedrijf rijden.
Lekker veel ervaring opdoen met jonge paarden!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:23

doe dat asj niet Scheve mond
denk eens aan dat paard die dan niet het leven heeft dat ie verdiend.
ga gewoon lekker lessen en zoek een verzorgpony!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:58

tja.... dat probleem ken ik.... heb gewacht totdat ik wat ouder was... ben nu 19.... en verdien genoeg geld om een paard te houden.... tja en toen heb ik er een gekocht.... mijun ouders begrijpen me wel..... ze zijn trots op me dat ik het helemaal zelf doe..... het wachten had ik er zeker voor over....