1e werkdag na zwangerschapsverlof

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 10:17

Hel lekken is bij mij nu een stuk minder. Hoewel ik wel te pas en te onpas een toeschierreflex heb. Vanaf welke leeftijd mag je eigenlijk beginnen met een hapje? Volgens mij is Verena er zo'n beetje aan toe. 's Middags rond 16:00 begint ze de laatste tijd al wat te mieren....
Brengen jullie je baby 's middags naar boven voor een middagdutje?

Verena vanmorgen gewogen. Ze is nu 3 maand en 1 week, en weegt 6,7 kg. Hoeze dikke poemel?


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:43

zo rond 3/4 maand kun je eens beginne met gepureerd fruit(liefst zacht fruit als peer en banaan en dan pureren met zon staafmixer.
of in een potje kant en klaar in de winkel kopen (op de verpakking staat wel vanaf welke leeftijd het is)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 20:02

Vandaag bij het c.buro geweest. Alls was prima. Ze is goedgekeurd. 'k Heb gevraagd of ze bijvoeding mocht. Werd bij borstvoedig afgeraden tot ca 6 maanden leeftijd. Evt een keer extra aan de borst. Wel zei de arts dat we haar evt 's ochtends wat eerder wakker moesten maken (laten haar nu vaak doorslapen tot ca 13:30), en dan 's middags ook weer een uurtje slapen. Mischien dat ze dan ook minder jammerig is om 16:00. En anders dus de borst.

Ze heeft haar 2e prikje gekregen. Marc was mee, maar deze arts (de ander was op vakantie) had haar met de prik het liefst op tafel liggen. Verena gaf geen kik! Wel had ze vanavond een flinke rode zwelling. Afwachten hoe het er morgen uit ziet!

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:13

Ik heb Jurrian pas hapjes gegeven vanaf ongeveer 6 maanden. Mijn vriendin werkt op de couveuse en heeft het gevraagd bij de voedingsdeskundige aldaar. Zij raden zeer dringend aan te wachten tot 6 maanden, pas dan zijn de darmpjes echt uitgerijpt.

En dan vers fruit, even koken om het rauwe eraf te halen en dan door de blender. Beste is 1 fruitsoort en paar dagen dat je kunt zien hoe ze erop reageert.

Ik had het volgende schema (even denken)
8.00 drinken en spelen
9.30 naar bed
12.00 drinken en spelen
13.00 naar bed
16.00 drinken en spelen
17.00 naar bed
20.00 drinken en spelen
als hij moe was naar bed, en dan de nacht. ZOiets, dacht ik. Na het eten een uurtje of anderhalf (soms langer) spelen en knuffelen enz. en dan naar bed. Ook in de avond.

Nu slaapt hij nog 2 keer, maar dat gaat er langzaamaan af.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 20:35

Zoals het nu gaat (als ik rij ben, anders moet ze om 07:00 uit bed):
08:15 uit bed, douchen en eten
09:30 in de box (meestal gelijk slapen)
ca 01:30 wakker, drinken en spelen
ca 17:30 1/2 voeding
ca 18:30 1/2 voeding
19:00 naar bed
ca 23:00 laatste voeding.

De laatste week is ze 's middags om 16:00 al jammerig. Uit moeheid?

Ik ga nu dus proberen om haar ca 12:00 wakker te maken en dan spelen tot de voeding van 13:30, en dan daarna een uurtje naar bed.
's Ochtends slaapt ze altijd in de box, soms is ze even wakker en gaat dan wat spelen. Ik wil haar straks dus in de middag naar boeven brengen. is ze even helemaal uit de kamer.

Slim trouwens om een aantal dagen dezelfde fruitsoort te geven, weet je idd of ze er tegen kan. Kook jij al het fruit? dus ook appels en dergelijke? Hoe doe je dat met banaan en sinasappel?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:51

Ik geef Johan nu ook vers fruit, eigenlijk al een week of 3 (hij is nu net 5 maanden en 1 week oud (voorheen kreeg hij fruithapje uit een potje)
Ik prak de banaan heel fijn en dan pers ik een sinaasappeltje uit en dan doe ik er heel iets Karvancevital overheen en dat husselmussel ik door elkaar heen...........heerlijk vind hij dat.
Ook doe ik nog wel eens een potje peer bijvoorbeeld en dan daar een half vers banaantje doorheen.
Ik wist helemaal niet dat je fruit eerst moet koken (heb ik dus ook niet gedaan).
Ook krijgt hij al een aantal weken groentehapje (hij had echt bijvoeding nodig....anders is het niet te houden met hem......en na het eten krijgt hij een danoontje.....dat vind hij mjammie hahahaha.
Maar ik geef dus geen borstvoeding meer.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 21:58

wanneer ben je gestopt met de borstvoeding?

Hoe doet Johan het verder? Kan ie al zitten? en waar speelt ie mee?

Verena heeft net haar handjes ontdekt, en begint nu dus ook gericht spulletjes te pakken. De trapeze in de box (heb ik vroeger nog mee gespeeld leuk he?) vindt ze top!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:15

Ik ben na 1 maand gestopt.......hij heeft niet bij mij aan de borst gelegen (dat wilde niet meer omdat hij in de coveuse had gelegen dus hij was al het flesje gewend......maar ik heb wel die eerste maand afgekolfd) hij heeft dus wel volledige borstvoeding gehad.....daarna werd het zo een strijd tegen de klok voor mezelf met dat kolven dat ik het niet meer trok.....de productie begon ook echt heel hard terug te lopen....omdat ik het niet meer op mijn gemak kon doen.....
Toen ben ik over gegaan op flesvoeding (op aanraden van de verloskundige).

Johan doet het echt super goed......misschien een beetje te goed Bloos .......hij is behoorlijk bollig hahahahaha (dat was hij al voordat hij al die hapjes enzo kreeg hahahaha)
Maar hij is/was niet te dik maar een lekkere stevige baby (dat zeggen ze op het constulstatie buro)
Hij kan al wel zitten maar nog niet echt los.......dan zakt hij naar voren toe Ach gut
T.V kijken vind hij wel helemaal te gek.......dan staat hij in zijn wipstoeltje voor de tv en dan kijkt hij Bassie en Adriaan.......en de teletubbies (echt serieus........hij is dan heel ingespannen aan het kijken en dan kan je naast hem gaan staan maar hij ziet je niet hahahaha Cool )

Johan speelt ook veel met zo een trapeze.....daar slaat hij hardhandig tegen aan... Verward
Verder vind hij felle kleuren heel leuk om in de handen te pakken....hij heeft een soort van bijtring met balletjes erin en daarboven een fel geel hoofdje.....die moet hij altijd meteen hebben.

Verena groeit zekers ook heel goed......?
Gaat hard he?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 22:21

Gaat echt heel hard. Verena weegt 6880 gram! Bij 61.5cm. Ook een lekkere bolle trien!
Zij vind de TV ook erg leuk, zit dan ook in de wipstoel.
Verena zit ook erg graag rechtop. Liggen als een baby doet ze alleen als ze erg moe is? Anders is het mopperen, en net zo lang wurmen dat ze vrij rechtop zit. En dan maar rondkijken. Waren vanmiddag bij een orthopedische schoenenzaak voor steunzolen, en daar was de maxi-cosi niet leuk meer. Madam wou rechtop op schoot. En maar lachen tegen iedereen die langskwam!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:29

Heerlijk he als ze zo vriendelijk tegen iedereen zijn.......ik vind dat in ieder geval super.

Nou dan is Verena inderdaad ook een lekkere stevige dame....en al best wel lang of niet?

Johan is niet zo groot (daardoor lijkt hij waarschijnlijk ook wat dikker hahahaha) die was 3 weken geleden dus toen was hij 4 en een halve maand 67.5 cm........en hij woog toen 8780 gram.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 22:36

Da's best lang. Toch langer als Verena? Moet zij in 1.5 maand 6cm groeien om dat te redden! Lijkt me erg veel.... Heb jij nog recente foto's? Ik zal mijn site van de week even up-daten....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:43

Nou je zal zien dat het nu heel hard gaat......Johan is op een gegeven moment in 4 weken tijd 5 cm gegroeit.......die hebben ze nog 2 keer nagemeten omdat dat wel erg veel was in 4 weken tijd hahahaha.......terwijl hij die maand daarvoor maar 1cm was gegroeit.

Nieuwe foto's van Johan in mijn profiel

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 10:26

De meeste foto's doen het (bij mij) niet. Die het doen zijn echt leuk!
Heb jij ook het idee dat het meten op deze leeftijd nog een beetje natte vinger-werk is? Ze had haar benen lang niet gestrekt....

Gisteren heb ik haar voor het eerst echt driftig gezien. Gieren! Niet normaal meer. En waarom? Madam wou niet in de box. Helaas pindakaas, ze moest (ik was aan het opruimen in huis). Gelukkig is het huis goed geisoleerd (zou me anders kapot schamen voor de buren!).

Op zich gaat het prima met het middagdutje doen. Maar uitzonderingen (zoals gister) bevestigen de regel!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:33

Lucas woog met 16 weken net zo veel als Verena, 6700 gr, en hij was toen 64.5 cm. Hij begint dus ook al een echte knul te worden. Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om hem aan te kleden in een stoere spijker of ribbroek met een kabeltrui Lovers .

Hij heeft nog niet echt vaste tijden van eten en slapen, wij zijn er nogal makkelijk in, als hij honger heeft krijgt hij eten, als hij moe wordt trekt hij zelf een dekentje of slabbetje (er ligt altijd wel iets in zijn buurt) over zijn ogen en valt in slaap. Alleen s avonds is redelijk constant. Om ca 19.00 uur krijgt hij zijn pyama aan, flesje en dan lekker naar bed. Dan rond 23.30 uur nog een flesje en dan hopen dat hij doorslaapt tot volgende ochtend. Gaat vaak goed overigens. Soms wordt hij wel eerder wakker maar dan is een speen en een aai over zijn hoofd voldoende om hem weer te laten slapen. En zo niet dan krijgt hij te eten. Eigenlijk best nog wel makkelijk zo. Wel leuk om jullie verhalen te lezen, zeer herkenbaar.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:51

*grin* ik heb net even in mijn boekje gespiekt en Johan was met 15 weken 63 cm en 7620 gram Bloos ........hij is een dikke korte hahahaha.
Die maand erna was hij ineens 68 cm lang dus 5 cm gegroeit.

Dat driftige dat ken ik Riette......loopt Verena dan ook paars aan Ach gut ....
vergeten adem te halen en zo hard mogelijk gieren.....dan pas merk je wat een volume die kleintjes hebben he? hahahaha

Astridh .....Johan is ook nog af en toe s'nachts wakker en dan doe ik net als jij even een aai en een speentje en dan slaapt hij weer lekker door....af en toe dan kan ik er wel 3 keer uit....om het uur ongeveer...dat is echt vervelend Ziek ....want dan slaap je net weer en dan word hij weer wakker (het is vooral de laatste week raak, wij denken dat hij toch met zijn tandjes bezig is..... Verward ) maar ook dat zal wel weer over gaan Cool

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:53

Hou op schei uit over tandjes Haha! Wij hebben er pas 2 bij elkaar gespaard in een jaar Boos! Maar ach...dat komt wel (hoop ik).
Jurrian is nu een jaar en ruim 9 kilo, bijna 10. Hij had ook een dikke periode, maar nu is hij juist erg tenger. Valt geen peil op te trekken....

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 16:07

's nachts doet verena het erg goed. Af en toe hoor je haar, maar dan huilt ze niet. Ze heeft ook eigenlijk nooit echt honger, tenminste niet dat we merken....
Ze wou vanmiddag niet echt slapen. ?Heeft bijna een half uur liggen brullen, en mischien een kwartiertje gedoezeld. Nu zitten we even samen te bokken....
Leuk he om ze in stoere kleren te hijsen. Dat heb ik ook wel met Verena.
Ik ben niet zo heel jurkerig. Als compensatie heeft ze al wel een paar keer een knipje in haar haar gehad (ben wel eens flauw van dat gevraag: het is zeker een jongetje?).
Gister heeft ze het voor het eerst langer als 2 minuten volgehouden om op haar buik te liggen. Bijna 10 minuten!!!! Ze weet nu dat ze op haar armen moet steunen.

Ik vind het echt heel mooi om die ontwikkeling mee te maken! Gaat echt heel snel!

Ik zal haar even een schone luier geven, het stinkt hier behoorlijk.....

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:21

Wat is die van mij dan nog een ukkepuk. Ze was vandaag 6700 gram en 63 cm. 17 november is ze alweer 5 maanden oud. Nu is ze alleen weer een beetje ziek van die rotprik dus dat wordt weer een heftig nachtje. Haar oudere zus heeft er veel meer moeite mee dat ik weer aan het werk ben als Tamara. Elke keer is het weer hommeles. Eerst een half uur bleren om mama... En 's avonds als ik haar dan in bed stop heel angstig de vraag/opmerking Niet weg gaan hoor mama... Hartverscheurend hoor. Ben vannacht om 2 uur nog aan het vangen geweest naar een denkbeeldige kikker die bij haar in bed zat... Ook leuk hoor, die peuterleeftijd... Tamara hoor ik eigenlijk 's nachts bijna nooit, die slaapt meestal als een roosje. Gelukkig wel, anders konden ze mij nu met gemak bij elkaar vegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers