ik krijg me eigeh shet maar wil wat info help

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

ik krijg me eigeh shet maar wil wat info help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 17:36

hoihoi,
ik ben heel blij Ach gut omdat ik me eigeh paardje krijg maar wil wat voeding typs *LOL* weet je waarom ik die shet neem anders moest ie naar de slager Boos! Huilen en da wou ik nie Bloos! Vingers aflikken dus neem ik em hij is zooooooooooooooooooooooo lief OK dan! kan er nie op w8te
nou bedankt als je ff wou lezeh Pling Lovers Schijnheilig Haha! Lachen Cheese! en hoop snel wat typs binneh te krijgeh Ach gut doedoei xxx priscilla

ossie / love / you.


Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:21

ik denk dat je wel iets minder smiles mag gebruiken en wat duidelijker zijn en geen msn taal.
als dat goed snor zit krijg je mischien wel antwoord

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:23

Geef hem in ieder geval niet teveel (!!) eten!

Een shet kan heel goed leven van een aantal keer hooi op een dag en een handje biks.
En graag op het land natuurlijk Lachen

Succes en veel plezier met je shetje!

Het leven is een gebakje!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:24

Heb je al een stal voor t beesje?
wat wil je er precies mee gaan doen?
Voedings tips kunnen we pas geven als we meer over hem weten..

*hij was zeker toevallig verwaarloosd?*

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:28

hehe idd

en toch nog een antwoord:
shetlanders zijn sober, maar ze moeten altijd beschikken over vers water, een zoutblok en een schuilstal bij erg nat en koud weer, en een weitje vanaf bijv. 20x20 zodat ze goed kunnen bewegen. ook moeten ze gezelscahp hebben van een ander dier, bijv. een andere pony of een geit. verder moeten ze reglamtig bekapty worden en een wormenspuit krijgen.
op zich hebben ze genoeg aan gras, als dat er genoeg staat in het weiland (en dan niet alleen op de strontplekken, dat eten ze namelijk niet op)
is er niet genoeg gras of hebben ze daar niet genoeg aan in de winter, dan kun je wat hooi bijvoeren. (2x per dag een plakje, maar dit scheelt per shet). mocht je hem regelmatig rijden, dan kan hij daarnaast een handje bix per dag of als beloning na het rijden.
pas op dat de shet niet teveel krijgt! daar kan ie hoefbevangen van worden! vooral oppassen met nieuw gras(voorjaar) en kuil!

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 18:34

oke ik krijg een eigen pony. van ras shet lander
ik neem hem anders moet hij naar de slager Boos! . ne dat wil ik niet
eerst mocht ik geen eigen pony , maar toen mijn moeder horde van die shet genaamt oscar zei ze je mag em .ik helemaal happy. *LOL* maar ik wil nog wat info over voeding zoals als je hem ook iets anders dan bix er bij kan geven daar mee bedoel ik geen wortelsappels enz maar echt voer. alcast bedankt xxx Lovers priscilla
en hoefjes en Tong uitsteken van oscar

ossie / love / you.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:00

zoals ik je mailde, een shet heeft genoeg aan hooi of gras. eventueel een handje bix. hij móet ruwvoer hebben (hooi /gras) en dus niet alleen bix en muesli. wortels en appels kun je hem er natuurlijk wel bij geven, oud bruin brood vind ie af en toe ook heerlijk, verder zou ik hem niet teveel geven, shetjes zijn al gauw te dik....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:02



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Iris94, Mark0919, Nicollevs, Ninouschka, Rachral en 33 bezoekers