Dochter van El Paso ingereden!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Buster

Dochter van El Paso ingereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:03

Al eerder (begin van de zomer) had ik een topic geplaatst dat ik een jonge Quarter het een en ander geleerd had:

[HAW] Jonge Quarter-merrie wat dingetjes leren...

Vorig weekend werd mij ineens gevraagd of ik op dat jonge beestje wilde stappen. Ik vroeg welk jonge beestjes (aangezien ik er veel beleer en inrijd), ja die dochter van jouw hengst. Ik: ken ik die al dan? Ja, die heb je toen gelongeerd enzo. Ow die kleindochter van El Paso! Maar wat bleek nu? Dat beessie stond toen niet met moeder in de wei, maar met heer bonte halfzus! De jonge bruine was dus ook een dochter van El Paso!
Met de jonge Quarter was al lang weinig meer gebeurt, aangezien ik er niet echt in de buurt woon, en de mensen daar nogal tijdgebrek hebben... Maar ach, erg is het ook niet, want het beessie was al een stukkie steviger geworden. Het zadel had er al eens op gelegen, en ik kon zo opstappen! De eerste keer dus!
Echt heel voorwaarts was ze niet, maar na een tijdje trainen had ze al veel door!
Zo dus de hele tijd doorgegaan, een aantal dagen, en afgelopen weekend was het de dag: ik ging meedoen met een barrelrace voor jonge Quarters. Dat beessie van mij was degene wie het kortst onder het zadel was, maar ze heeft er zo veel aanleg voor, dat we het prima deden!
Iedereen wie ze goed genoeg vonden rijden qua techniek (tijd telde niet heel hoog mee vanwege de jonge dieren) kreeg een prachtig barrelrace-speldje, in de kleuren en aftekeningen van het paard waarmee je reed!
Geweldige belefenis dus !!!
Helaas nog geen foto's... M'n computer thuis is kapot, dus kan ze niet over zetten, maar ik zorg dat ik ze snel plaats !!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Indiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:52

Wow leuk zeg!
Prachtig paardje is het hoor, ben benieuwd of ze veel is veranderd!
En wat leuk dat het een dochter van El Paso is! Wie is de moeder???
Echt geweldig hoe makkelijk jij paarden inrijdt!!!
Heb je ook foto's van de barrelrace zelf? Ik ben wel héél benieuwd!
Noem je haar nu trouwens gewoon Beessie of heet ze echt zo?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 14:01

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie