wat betalen jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:09

Aanschaf: 1500 eurie
Stalling: 250 eurie.
De stalling is met: binnenbak, buitenbak, longeerbak, weidegang, voer, uitmesten, ruime stal, gebruik trailer

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:17

kawa schreef:
Citaat:
Toppaard voor 4000 euro?
Zeg me ff waar die staat, ga ik die dadelijk nog kopen


Op de veiling in dronten was de gemiddelde prijs van de veulens lager hoor. En daar liep toch echt wel leuk spul tussen. De kampioen van Overijssel bij de veulens bracht slechts 3500 euro op. Moet je hem alleen nog opfokken maar het kan dus wel. Als je goed zoekt is er zat te koop alleen is dat nog niet kant en klaar maar zit er nog een beste peut werk aan. Als je dat er voor over hebt (en ik vond dat altijd juist het leukste) kun je voor weinig een goed paard kopen.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 00:29

Kennelijk woon ik in een hééééle dure provincie (of deel van) Verward , want ik ken hier geen stalling onder de 300 euro met goede buitenbak, evt. binnenbak, ruime box, hooi, stro, krachtvoer, uitmesten, weidegang, stapmolen, wasplaats enz.
Of gaat iemand mij verraden waar zo'n stal is in de buurt van Amsterdam (Amstelveen, Ouderkerk, Abcoude e.d.)? Haha!

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 00:33

paard:4500 euro
stalling:260 al inn

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 01:28

5 pony's
aanschaf: ???
Stalling: ???? net hoeveel ze nodig hebben.. een maand voer ik meer dan de andere...
vaste kosten verder: ponyclub 40 euro per 3 maand met onbeperkt.gebruik binnenbak, mits er geen les wordt gegeven... Belasting ?????.
Thuis: 4 of 5 boxen (kan in 1 tussenwand plaatsen) goede buitenbak (helaas nog geen verlichting) ruime weide(s)

Heb ooit eens uitgerekend en dan minus belasting en kosten ponyclub, kwam ik uit op 35 eurocent per pony per dag (excl hoefsmid en da)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:31

Aanschaf van Kane was 2750 gulden !!

En per maand betaal ik nu 170 euro dat is all in. Mesten doe ik wel zelf, maar hoeft niet omdat ik dat erbij vindt horen , ik vind het niet leuk als ik alleen maar kom en snel poets en opzadel om te gaan rijden. Dus lekker stalletje uitmesten iedere dag doe ik nog steeds:) Wat ik in de zomer moet betalen weet ik nog niet want ik sta net een week op mijn nieuwe stal

Verder hoefsmid om de 6 weken is 20 euro , wormenkuur om de 2 maanden is 12,50 euro en alle andere dingen ( sjabrakje , nieuw hoofdstelletje , snoepjes , slobber noem het allemaal maar op.) Ik koop zeker voor 50 tot 70 euro per maand voor kane ( alles is ook zo leuk hihi )

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:35

De aanschaf weet ik niet!
200 euro per maand aan stallingkosten.
2 binnenbakken, buitenbak, springweide.
Longeerbak, stapmolen, hooi, je stal word uitgemest en zomer en winter s'nachts op stal.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:56

ik heb voor mijn pony met stamboom(v vitano)en een merrie van 2jaar 1000 euro betaalt..als stalling heb ik een mooie ruime stal zekrijgt 2x per dag brok..en gaat overdag naar buiten..we hebben alleen maar een grote buiten bak om in te rijden..hier betaal ik 100euro voor..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:45

Even zien.. Kasper was 2 jaar geleden 750 GULDEN
Mick... 3500 GULDEN
Dribbel gratis maar reken ik de dierenarts kosten erbij op die ik gelijk een week erna al had voor hem kom ik op zo'n kleine 250 euro.

Aan stalling ben ik kwijt.
Mick 160 euro
Kasper 160 euro
Dribbel 50 euro

Bij elkaar: 370 euro
stalling voor trailer 10 euro
en 2 kasten a 10 euro p.k maakt bij elkaar een mooi bedrag van 400 euro per maand..
KASSA!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:57

Stal geld is 100 euro per maand..Paard wordt in en uit de wei gezet/gehaald, wordt gemest, gevoerd, dekens worden verwisseld...Alles wordt dus gedaan..Ik heb geen buiten of binnenbak (binnenbak wel op 10 minuten stappen,maar dat doe ik nooit aangezien er veel groot verkeer op dat weggetje komt) Ik rijd buiten in de wei,dat is erg goed te doen..En het belangrijkste van alles,mijn paard heeft het er super naar haar zin,en de boer is er helemaal gek op!
Ik heb nog nooit een boer meegemaakt die zo lief en gek met je paard is...Héérlijk..Ik kan haar daar met een gerust hart laten..

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:09

Aanschaf: (zeg het liever niet op internet)
Stalling: 335 euro alles in.

Ik sta gestald op manege Chardon.

http://www.manegechardon.nl

Misschien leuk om even te kijken.

Super stalling hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:04

annegti schreef:
kawa schreef:
Citaat:
Toppaard voor 4000 euro?
Zeg me ff waar die staat, ga ik die dadelijk nog kopen


Op de veiling in dronten was de gemiddelde prijs van de veulens lager hoor. En daar liep toch echt wel leuk spul tussen. De kampioen van Overijssel bij de veulens bracht slechts 3500 euro op. Moet je hem alleen nog opfokken maar het kan dus wel. Als je goed zoekt is er zat te koop alleen is dat nog niet kant en klaar maar zit er nog een beste peut werk aan. Als je dat er voor over hebt (en ik vond dat altijd juist het leukste) kun je voor weinig een goed paard kopen.

Voor een veulen vind ik dat nog weer heel wat.
Denk dat een vierde van de veulens de 3 jaar niet eens haalt.
En daar een vierde weer van heeft op de foto's gebreken dus overkoopbaar.

En je moet nog maar af wachten wat het karakter gaat doen, hoe groot ze worden enz enz.

Maar sorry voor mijn onduidelijke toelichting, ik doelde dus meer op paarden vanaf 2.5 jaar Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:01

Okay, dat wordt nog harder zoeken maar ook die zijn er. Kocht een paar jaar geleden een 7 jarige Emilion die totaal verreden was. Paard kon leuk lopen en ook een knappe sprong maken dus het risico maar genomen en er 3500 gulden voor betaald. Er een half jaar heel veel uren in gestoken en veel concoursen gereden. Paard liep uiteindelijk weer dubbel M met in het springen de punten voor het Z. Toen kwam er iemand met een dikke portemonnee voorbij en ging ik met een lege trailer naar huis. Dat hij hem later voor nog meer verkocht boeit me niet zo maar ik had een half jaar leuk gereden, een hoop lol gehad en nog een leuke zakcent verdient ook. Paard had overigens al wel een heel verleden dus was echt een gok maar het pakte gelukkig goed uit. (You win some, you lose some)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:20

hmmm...

Ik betaal aan stallingskoste: 20 euro; maar dan heb ik geen stal. Wel paddock met groot afdak en aan 3 kanten hoge bescherming tegen wind. Dus hij staat altijd droog Haha!. En als het kan op het land. Voor de rest geen bak ofzo, maar ik kan altijd in het kleine landje (waar geen paard staat) gaan longeren. Hij krijgt hooi (alleen als hij dus in de herfst/winter in het paddock staat) en een aantal peentjes.

Aanschaf: Timon was toen nog hengst; 200 euro (koopje dus...)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:25

de definitie toppaard/pony is toch voor een ieder weer anders...

Voor mij is een toppony een pony waar ik goede veulens uitfok...Op een keuring goed voor de dag komt (niet een eerste vereiste) en braaf en erlijk in de omgang (vnwege kids)

Zou ik nu op zoek gaan naar een toppony voor mijn dochter...zou dat er eentje zijn die super braaf/mak, eerlijk en een engelengeduld zou moeten hebben.

Ze is beginner, en niet zo'n held bij en op een pony.
Yep we hebben dus een topper voor haar: super braaf/mak en eerlijk, veel geduld (de pony is dan ook nog maar 4) Foto's hebben we nooit laten maken, bij de DA niet, en is voor ons niet zo intressant mede vanwege de maat van de pony (welsh A, B-pony maat) Daarbij nog een goede bouw (nog niet op een keuring geweest) prima papier (maar nog geen veulen gehad) goede gangen. Wat wil je nog meer....