Is dit netjes omgaan met mensen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:55

Goed, neem even het volgende in ogenschouw:
Je krijgt een contract, wegens wat tandartsperikelen verschuift de begindatum en begin je op 1 oktober.

Woensdag, donderdag, vrijdag en maandag ben je aan het werk.
Dinsdag met spoed naar de tandarts en naar de spoedkaakchirurg. Dus... die dag ben je afwezig.
's avonds moet je op je paard rijden. Je plettert eraf en hebt pijn.

Oke even op een rijtje..
- je begint al later dan je contract vermeld dus dat is al niet volgens afspraak
- je moet daarna naar de tandarts en kaakchirurg

Dit moet allemaal kunnen maar ik snap dat een werkgever het niet zal snappen dat als jij naar de chirurg moet je met een pijnlijke mond ook nog eens gaat paardrijden terwijl je dan niet kan werken...
Dus ik denk dat daarin ook een beetje het probleem ligt want daardoor ben je dus ook weer uit de roulatie....

Ik bedoel het niet rot maar ik heb altijd de wijze woorden van mijn moeder onthouden.... als je kan rijden kan je ook werken.
En tuurlijk kan je van je paard afvallen... maar je heb nu gewoon pech dat alles achter elkaar gebeurt....en nog eens in je proeftijd.....

Ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten en lekker herstellen en dan op zoek gaan naar een nieuwe baan.....

Suc6

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:56

Tjeemig wat vervelend voor je!

Heel veel beterschap en succes met het vinden van een nieuwe baan...

een lichtpuntje: nu kan je wel lekker veel "bokken" Haha! Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:06

Iemand zegt: werkgevers hebben het in deze tijd voor het kiezen wat betreft werknemers .
Maar werkgevers hebben het ook erg moeilijk om hun hoofd boven water te houden in deze tijd!Dan begin je niet met iemand die al in de proeftijd afwezig is.
Sorry als dit bot klinkt, dat is niet mijn bedoeling.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:08

PS Kleintje:
Waarschijnlijk heeft het allemaal zo moeten zijn, en wacht er een beter passende baan op je!!

Heb bewondering voor diegenen zoals jij, die hard op zoek zijn naar een baan in deze moeilijke tijd, en een grote hekel aan alle profiteurs van de samenleving!

Ojee, wat flap ik er nu weer uit...... Bloos!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:47

Helaas mogen ze dat doen, maar het is zeker niet netjes.

Bekijk het van de positieve kant, je weet wel waar je aan toe bent en vraag je eens af of je wel voor zo'n werkgever had willen blijven werken!!

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:35

Ik denk dat werkgevers zo weer zo voorzichtig zullen zijn met mensen die paardrijden.
Onze sport staat toch als gevaarlijk bekend en tegenwoordig zit geen enkele werkgever te wachten op ziekteverzuim.
Als je dan ook meteen in de eerste week al van je paard afvalt en er dan een blessure aan over houdt, kan ik me voor 500 % verplaatsen in die werkgever.

Sterkte ermee, geef je enkel lekker rust en ga dan op zoek naar wat anders.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 10:03

Ik ga zeker wel op zoek naar wat anders. En ik zal ook zeker wel doorzetten. Maar het werd me gisteren even teveel. Ik vond het zo ontzettend banketstaaf. Tuurlijk begrijp ik hun kant ook wel, maar ik laat toch zien dat ik wil, ik geef ze toch de mogelijkheid om mijn proefperiode te verlengen, ik kom toch op het werk en laat toch zien dat ik wil.

Maar goed... maandag weer met frisse moed brieven schrijven. Maar ondertussen wordt het me steeds moeilijker gemaakt.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:11

Jeetje meid, wat balen weer.. Maar goed, denk dat het uiteindelijk wel beter is. Nu heb je de tijd om je enkel rust te geven en als je baas hier al moeilijk over doet terwijl je zo je best doet, weet je al dat dat in de toekomst mis gaat lopen. Kan je beter weg zijn voor je helemaal gewend en ingewerkt bent. Sterkte met je been en het werkzoeken!

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad bij sollicitaties als ik vermelde dat ik een paard had. Meestal vermeld ik dat bij het eerste gesprek en vraag meteen wat de mogelijkheden zijn als er bijv iets is en ik er met spoed heen moet.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:10

Vippie schreef:
Wat sucks het leven toch he soms...... Mijn jaarcontract eindigt over 2,5mnd, nou ik hou mn hart vast in deze economie. Zul je net zien, zit je eindelijk ergens op je plek, valt de omzet zo tegen dat de contracten niet verlengd worden.......


Tja, zo is het ook bij andere bedrijven.... ik zie het ook om mij heen gebeuren...

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:34

Da's mooi beroerd. Het is ook niet heel erg handig om paard te gaan rijden als je bij de spoedbekkenbeul vandaan komt. Als ik ziek gemeld sta, maar me gezond genoeg voel om bij mijn paardje langs te gaan, longeer ik altijd. Dan is de kans dat er wat gebeurt wat kleiner, en dat voorkomt een hoop gezeik op je werk (niet kunnen werken, wel kunnen paardrijden, ik weet het kan, maar de baas snapt het niet). In ieder geval, kop op meid, gewoon weer gaan solliciteren, en volgende keer gaat het vast beter!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:40

Kleintje schreef:
...Ik vond het zo ontzettend banketstaaflig. Tuurlijk begrijp ik hun kant ook wel, maar ik laat toch zien dat ik wil, ik geef ze toch de mogelijkheid om mijn proefperiode te verlengen, ik kom toch op het werk en laat toch zien dat ik wil.

Maar goed... maandag weer met frisse moed brieven schrijven. Maar ondertussen wordt het me steeds moeilijker gemaakt.


Kleintje, deze situatie ligt niet persoonlijk aan jouw, het heeft te maken met de economisch situatie wat hier afspeelt in Nederland.. daarbij komt ook nog de strenge verzuim regels voor werkgevers als hun werknemers ziek worden.
Deze situatie is niet gunstig voor Nederland, want dadelijk durven werkgevers sollicitanten met een gebrek niet aan te nemen.. en mensen die tijdens hun proef periode of contract duur durven zich niet ziek te melden. Het gevolg is dat het gaat ten kosten van werknemers gezondheid en ten kosten van de productie proces waarbij de bedrijf naar de verdomenis gaat..
Dus als er tijdens de proefperiode al wat mis gaat... helaas wekt dat een verkeerde indruk bij de werkgever.

Hou de moed erin! Ach gut op een dag komt een baan gepast voor jou -

Intussen zijn er wel diverse opties... je hebt al vaker vanuit huis gewerkt, dus.. heb je weleens gedacht om freelance werk te doen terwijl je op een vaste baan wacht? Je bent een slimme vrouw met veel potentie!!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 06:01

Volgens mij moet een werkgever een goede reden hebben om je in je proeftijd te ontslaan, het mag niet 'zomaar'zoals velen denken.

Maar ik kan het me wel voorstellen dat ze het hebben gedaan. Misschien als je aangeeft dat je na je herstel graag opnieuw wilt proberen met een nieuw contract en een nieuwe proeftijd, als ze dan tenminste nog niemand anders gevonden hebben die zo geschikt is als jij Knipoog

In ieder geval veel succes met het herstel en zoeken naar een baan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoukie88, Bontfire, Diortje_vds, Inney, laura_estee, Luna_Rose, maitestar23, Mliiesje, RoosDeG, Tientjeblij, wisja, Yentaah en 104 bezoekers