we raken haar kwijt... ben ik bang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

we raken haar kwijt... ben ik bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 23:55

Vanmiddag zijn Katinka's longen nog gespoeld (zoals te lezen in mijn andere topic), ik werdt er wel voor gewaarschuwd dat ze het erg benauwd kon krijgen, maar toen ik om 22.00u aankwam schrok ik toch wel.
Ze had het vreselijk benauwd en ze stond helemaal te wankelen op haar benen, ook was het gaatje waardoor de longen gespoeld waren nog niet dicht, algeheel slecht dus gewoon.
Na lang twijfelen heb ik toch de dierenarts maar gebeld, we hebben eerst telefonisch overlegd, ik ben nog even naar stal gegaan om haar turgor, slijmvliezen en de temperatuur van haar benen te controleren.
Uiteindelijk toch maar besloten dat ze naar stal zou komen, al was het alleen maar om mij gerust te stellen (ze weet inmiddels wat voor paniekfiguur ik ben Haha! )
Ik moest haar nog wel even temperaturen aangezien dat met haar erbij vermoedelijk niet zou lukken (zo leuk zijn we nou ook weer niet bezig geweest vanmiddag).
Ze had 40.9 en Polly's uier was flink vol, dat is hij normaal nooit dus ik was heel blij dat ze eraan kwam.
Gelukkig schrok ze niet zo van de temperatuur maar wel van Katinka's algehele gesteldheid, ze stiert achteruit, ze heeft het vreselijk benauwd ik vind het zo erg.. ze kon me dus helaas niet geruststellen.
Het liefste wilde ze mij acuut doorsturen naar Utrecht mits ik dat wilde, ja dus. Voor die kleine meid heb ik zolang moeten vechten die geven we niet zomaar op.
Ik mijn vriend gebeld en zij de kliniek, of het nut had dat we kwamen.
Mijn vriend was bereid om vanuit Utrecht naar mij toe te komen (daar woont hij) en dan weer terug te rijden.
Zij had inmiddels ook overlegd en Utrecht kan niks meer doen dan wij hier, en als ze vannacht overlijdt dan doet ze dat in Utrecht ook wel. Daarbij staat ze hier meer in de frisse lucht dan daar.
Uiteindelijk hebben we haar op advies van Utrecht toch weer excenel gespoten en ze heeft ventipulmin gehad, meer kunnen we niet doen op dit moment. Mocht ze nou in een keer achteruit vliegen dan is er nog een middel (dexadreson geloof ik) wat haar kan redden maar dat tast wel het afbraakmechanisme aan en dan hebben alle aanwezige bacteriën ruim baan. Op dit moment verwachten we geen rhodococcus, puur omdat ze veel te jong was toen het hele feest begon en op de foto niks te zien is, maar het kán natuurlijk wel en als we die dex dan geven dan heeft de rhodococcus vrij spel en verliezen we haar alsnog.
Een stalgenootje die ook nog even kwam vroeg nog of ik op stal bleef slapen, maar dat mocht niet van de dierenarts , en terecht die kleine moet rust.

Ik ben zo vreselijk vreselijk bang dat ik morgenochtend kom en dat ze daar dan ligt, wie weet wat voor pijn ze heeft...
De dierenarts begreep het wel en heeft me ook wel duidelijk gemaakt dat ik nu helemaal niks meer kan doen en zij ook niet, we zijn er op tijd bij, ze gaat alleen als een dolle stier achteruit. Zij is maandag nog op stal geweest en toen was er niks aan de hand, en zo slecht als ze nu is was ze vanmiddag ook niet Ach gut .
Willen jullie alsjeblieft met mij meehopen dat die kleine gup er morgen nog staat en het liefste een klein beetje verbeterd is....
Ik ben zo bang, ik wil haar niet verliezen..

Lieve Tinka, kom op kleine meid vecht door!!!!
Huilen Huilen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:57

Heel veel sterkte de aankomende nacht.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:57

Ik heb je andere topic niet gelezen maar ik duim met je mee hoor!!!Sterkte en veel moed morgenochtend!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 00:02

Het ergste vind ik nog dat ik helemaal niks voorhaar kan doen, alleen maar hopen.....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:04

Heel veel sterkte meid, ik duim met je mee!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 00:07

ik ga nu maar slapen, ik moet toch wat..
Ik laat het zo snel mogelijk weten..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:21

heel veel sterkte meid.. hoop echt dat het goed komt..
zal voor je duimen..

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:26

heel veel sterkte vanacht! ik hoop voor je dat weer goed gaat komen!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:28

Ik heb het niet gevolgd, maar jeetje...
Sterkte vanacht! En laat ons maar snel weten hoe het afloopt!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:29

heel erg veel sterkte, ik duim zeker mee! hou ons op de hoogte

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 01:03

Ik had het verhaal ook niet gevolgd, maar jeetje.. dit is wel heftig Scheve mond !
Ik zal heel erg voor je duimen dat je ons morgen goed nieuws kan vertellen!! Sterkte iig Ach gut !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 03:31

Ik zal m'n vingers voor haar kruisen + een extra kaarsje voor Tinka.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:41

jeetje, sharif en nu je kleine meisje ook nog
ik vind het echt heel erg voor je!
k duim hartstikke hard met je mee!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 08:06

Ik kom dus net van stal.
Ik was om 5.00u al wakker, ik was heel erg misselijk, gewoon van angst denk ik.
Uiteindelijk ben ik er om 6.30u uitgegaan en naar de paarden gereden, ze stonden in een buitenbox met uitloop (van schrikdraad). Ik was zoo bang toen ik de poort binnenliep. Ik zag ze ook niet staan, en toen ik dichterbij kwam zag ik dat de onderste draad kapot was.
Ik snel in het stalletje gekeken, heel voorzichtig want stel je voor dat ze daar ligt.
Godzijdank niet, maar ze stonden er ook niet, en ze waren NERGENS te vinden, op het hele terrein niet. Ook de stalhouder had ze niet gezien en de hekjes waren dicht, maar ze moesten wel de weg op zijn want ze stonden nergens.
Uiteindelijk toch maar gaan zoeken en het enige wat ik kon bedenken was dat ze naar het land waren gelopen, intussen speelde het al door mijn hoofd dat ik mijn veulen wel kwijt was nu.
Afijn, ik naar het land en ja hoor daar stonden ze, een hele bak wortelen leeg te vreten, althans Polly, Tinka stond erbij als een dood vogeltje, maar ze stond nog en ze ademde nog!!!
Ik snel de halsters uit de auto gehaald en met ze naar stal gelopen, Polly wilde wel (die was natuurlijk in de waan dat ze te eten kreeg) maar Tinka niet, maar ze is ook zo vreselijk benauwd.
Eerst Polly maar op stal gezet en toen Tinka getemperatuurd, die had dus 40.8, nog steeds (gister 40.9).
Ik heb ze maar wat nat hooi gegeven en ben weer gegaan. Strakjes komt de dierenarts weer en ik hoop dat ze goed nieuws kan geven..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:13

Wat fijn dat ze er nog was. Ik kan me voorstellen dat je niet langer kon wachten om te gaan kijken. ik hoop dat alles goedkomt.

Z1+1

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:14

heel veel sterkte er mee, is het toch in ieder geval een (klein) goed teken dat ze de nacht in ieder geval doorstaan heeft? wat zul jij je ook ellendig voelen....ik duim met je mee!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:14

wat kun je je rot voelen he als je niets kunt doen voor zo'n beestje.........heel veel sterkte vandaag, hopen dat ze het gaat redden!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 08:16

de kans bestaat nog steeds dat ze stikt, en daar ben ik zo bang voor. Maar overdag kan je makkelijker hulptroepen inschakelen dan 's nachts (vind het zo banketstaaf om te bellen 's nachts, maar als het moet dan moet het)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:20

Jeetje zeg wat een ellende!
Ik zal zeker voor je duimen!
Gelukkig heeft hij de nacht gered,nu maar hopen dat Tinka wat op gaat knappen!
Vertel je nog even hoe het geweest is als de dierenarts vanmiddag weer is wezen kijken?
Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel van Lundi
-xxxxxxxxxxx-

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:27

Jeetje heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat alles goed komt ik zal aan je denken!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:31

het is altijd zo rot als je je kleine engel zo ziet staan....... ik wens je heel veel sterkte

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:34

gatver wat een verhaal.
Ik wens je heel veel sterkte.
Ik hoop van harte dat ze het red.
Het arme ding zo jong en dan al zo vreselijk ziek

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:37

jee het zit jou echt niet mee, ik zal voor je duimen dat het
met beide weer goed komt. Hou je taai en veel sterkte...

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:41

ik duim voor je mee...
cerschrikkelijk zeg!
sterkte met je kleine gup!

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:42

Tjee blij dat ze iig nog leeft, heel veel sterkte!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Bontfire, Cjuan, Contemplate, ferropaard, Fly_high, Hanneke137, Hjartje, Inney, Kruidz, laura_estee, Lenora_C, Maanon_, maitestar23, MiniTrex113, rocky_1995, RoosDeG, wisja, YandexBot, Yentaah en 132 bezoekers