Dan toch wat mis met Licor

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:06

zo'n vitaminestootje doet vaak wonderen en het zal uiteindelijk wel een heel klein beetje net als bij mensen werken; veel te verwerken, en dan kost het toch even tijd, veel liefde en aandacht en rustig werk zal wonderen doen, sterkte met je mooie paardje!!


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 22:52

Nou, dank jullie wel voor die leuke reacties... Doet me echt deugd!

Licor is ook zo'n gevoelig paard (krimpt al in elkaar als je je stem verheft), dat hard aanpakken gewoon niet zou kloppen bij hem...

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:57

lunatje schreef:
ik geef je helemaal gelijk promptertje, er zijn genoeg mensen die dit niet doen en hun paard daarmee helemaal kapot rijden! Dat valt over jou beslist niet te zeggen! Integendeel zelfs, je hebt gedaan wat je kan, meer kan je niet doen! Helaas kan een paard niet praten, dat maakt het nou eenmaal moeilijk. Maar destemeer is nu duidelijk dat je heel goed bent voor je paard.!


Haha, ik zat vandaag naar een video van Linda Parelli te kijken (vrouw van Pat Parelli, van Parelli Natural Horsemanship, voor degenen die Linda niet kennen Lachen ), en die zei dat veel mensen verzuchtten "kon mijn paard maar praten"...

Linda zei toen dat de meeste mensen blij mochten zijn dat hun paarden niet konden praten, het zou niet veel fraais zijn wat je dan over ons mensen zou horen *LOL*

Maar Licor zou je nu toch wel bedanken voor je geduld met hem Idra, denk ik....

Extremely rare and Beyond Compare

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 23:00

Hihi... Nou, ik zou ook niet graag 'woorden hebben' met mijn paard als ik eerlijk moet zijn Tong uitsteken Je paard is net eens iemand die NIET aan je hoofd komt zagen en je tegenspreekt Haha!

Maar soms zou het idd wel handig zijn!

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:06

Idra schreef:
Hihi... Nou, ik zou ook niet graag 'woorden hebben' met mijn paard als ik eerlijk moet zijn Tong uitsteken Je paard is net eens iemand die NIET aan je hoofd komt zagen en je tegenspreekt Haha!

Maar soms zou het idd wel handig zijn!


Met mijn merrie zou ik idd ook graag af en toe een praatje hebben, maar met mijn hengst... die kan je nu af en toe zo brutaal aankijken, dat ik maar liever niet weet wat hij denkt.... ik vrees dat er niet veel complimenten aan mijn adres bij zouden zitten, misschien wel dingen als "zou je niet eens een paar kilo afvallen" of "moet ik nou alweer naar Duindigt?" of zo....

Maar on topic: ik ben blij dat alles zo goed uitpakt, en over een paar maanden heb je alles achter de rug en ben je blij dat je het zo hebt aangepakt Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:08

Zielig is dat voor zo'n dier he. Ik snap geheel hoe je je voelt hoor Idra. Ik weet nog dat je bij rijtechnisch die stakingen beschreef.
Maar het komt goed. DAt paard heeft een slechte ondergrond opgebouwd in spanje denk ik. Jij geeft hem een goede kans en het komt wel weer goed, dat is het belangrijkste. Jij wist best wel dat er iets aan de hand kon zijn, maar als niemand kan vertellen wat er is, daar kun jij niets aan doen. Je bent gewoon nog wat onervaren en daar kun je niets aan doen. Je doet tenminste je best.

De hond is de betere mens

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:33

Toevallig heeft mijn paardje dit ook gehad.
En ze gaan van die vitamine preparaat echt HENGST voelen Haha!

mijn paardje kreegt er ook nog een kuur bij.
Haemoltytan werkt perfect hij is een stuk fitter.

Hij zit ook beter in zijn vacht glimt echt mooi.

Nou je kunnen er alleen beter van worden.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 20:08

NOG een update:

Licor is van die vitamines/hormonen niet meer hengst geworden dan hij normaal is, dus dat vind ik okee Lachen

Gisteren ging het riden echt fantastisch, super aan de hulpen, lekker licht in de mond, alles wat ik probeerde lukte! Ik helemaal euforisch natuurlijk Tong uitsteken

Vandaag ging het ook echt goed, maar toch heeft hij naar het einde toe twee keer de poging ondernomen om te staken Schijnheilig , maar ik ben hem voor geweest. Twee keer in de aanzet tot linkergalop, Hij draait zich dan naar het midden om te gaan steigeren, en dan heb ik hem een tik verkocht zodat hij naar voren sprong. Hij doet dit enkel bij de overgang van stap naar galop, dus vanuit de draf (met meer impuls) is er geen probleem.

Nou ja, ik ben iig blij dat ik hem durf aanpakken daar, en wie weet krijg ik het er dan wel uit door telkens consequent op te treden.

Het staken ligt dus niet zozeer aan zijn vermoeidheid, volgens mij was het de 1ste dagen op deze stal nog te 'nieuw' voor hem om mij weer eens uit te proberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: knockout1, Mark0919, petraaken, Vagabondo, Vinny12511 en 42 bezoekers