Taxatietopic III

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:23

Teigetje schreef:
Hoi Okie, wat bedoel je eigenlijk met je uitleg over de gangen van Ushi, "past niet helemaal over", wat betekent dat? Ben alleen maar nieuwsgierig Knipoog
Ushi heeft trouwens wel geschreven prestaties, was ik al helemaal vergeten: dressuur L1, achttal Zb en springen B.


Ik heb even de foto aangepast om het uit te leggen. Ik hoop dat je het dan een beetje snapt.

Afbeelding

Ushi zet haar rechterachterhoef (waarschijnlijk) op de rode stip (nr. 10) neer en dan komt haar linkervoorbeen op de andere rode stip (nr. 8).
Maar als het paard over stapt zou ze haar voet op de blauwe stip (nr. 9) neerzetten. Dus in het spoor van het rechtervoorbeen.
Ze stapt niet over omdat ze te weinig van achter loopt op de foto. Ze loopt in de richting zoals het rode pijltje aangeeft (nr. 7) terwijl ze bergopwaarts hoort te lopen zoals het blauwe pijltje aangeeft (nr. 6).

Dan komt er meer kracht van achter (nr. 1) Dit zorgt ervoor datze haar rug boller gaat maken zoals de blauwe lijn (nr. 2) aangeeft. Nu drukt ze haar rug een beetje weg (nr. 5) en werkt ze harder met haar voorhand, de spieren in de onderhals worden dan meer aangespannen (nr 4.) terwijl ze haar bovenlijn eigenlijk moet aanspannen (nr. 3)

Een beetje ingewikkeld met al die nummertjes, maar ik wist niet hoe ik het beter uit kon leggen. Snap je het? (ik heb weer moeilijk gedaan he).

Aangezien ze wel geschreven prestaties heeft zal ze ook wat duurder zijn. Ik denk dat ze zo'n E.2000,- is


Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:34

Afbeelding

Ik dacht al dat je bedoelde dat ze te weinig van vanachter kwam, beter op deze foto Knipoog Knipoog (hier zit ik er nl zelf op hahahahaha )
Maarre euh, ik vind je taxaties best wel ok hoor OK dan!, heel erg realistisch ook denk ik en ik vind dit best wel een leuk topic haha Haha! (heb de foto ook niet geplaatst om de taxatie te veranderen, beetje off topic maar euh die lijntjes interesseren me eigenlijk meer Haha! ik vind jouw lijntjes trouwens heel erg duidelijk, heb al veel topics met lijntjes gezien maar dit is voor mij de duidelijkste versie)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 22:42

vergissing
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 06-10-03 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:45

Het is op beide foto's hetzelfde want draf is een diagonale beweging, het is ook de bedoeling om met het achterbeen in de afdruk van het voorbeen aan die kant te komen Haha! Knipoog
Ik vind ze op de foto die jij nog geplaatst heb, iets te veel vrij vooraan en daardoor wat minder ruggebruik maar ben benieuwd wat Okkie er van vind maar euh, we zijn wel off topic Schijnheilig

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:48

Het was natuurlijk ook maar een moment opname maar op deze foto's ziet het er al beter uit. Maar zullen we maar ontopic gaan Knipoog (wel een leuk diertje overigens, ik vind die bles geweldig!)

[edit] naar mijn idee mag ze inderdaad wat meer inbuigen op die laatste foto's, maar liever wat vrijer van voren en meer van achter dan gesloten van voren en op de voorhand.[/edit]

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:06

Vandaag een veulentje gezien, 8 maand oud, volledig bruin zonder aftekeningen en beweging zat voor zover ik er iets van ken wel snor.

Vader: Codex, Moeder heeft een BWP-papier ....

Iemand enig idee hoeveel ik van mijn ouders moet proberen af te bedelen? Haha!
Ja ik ben verliefd Haha!

Zelf taxeren kan ik onmogelijk, ik heb geen flauw benul van paardenprijzen.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:12

Codex, schimmelhengst van Roger De Winter? Die geeft heel mooie nakomelingen, mooie hoofdjes, goed springen, jammer dat je de afstamming van de moeder niet weet. Als die ook een goeie afstamming heeft dan denk ik toch dat je minstens richting 2000 euro moet gaan denken

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:15

Teigetje schreef:
Codex, schimmelhengst van Roger De Winter? Die geeft heel mooie nakomelingen, mooie hoofdjes, goed springen, jammer dat je de afstamming van de moeder niet weet. Als die ook een goeie afstamming heeft dan denk ik toch dat je minstens richting 2000 euro moet gaan denken


Geen flauw idee welke Codex, voor mij zijn alle paarden hetzelfde alleen is de ene iets leuker dan de andere.
Woensdag zie ik een van de stalmensjes ... dan eens vragen Haha!

Stonden twee leukerds van een maand of acht, van de andere ben ik de papa vergeten ...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:07

Okkie1 schreef:
Okee, ik heb wat laag getaxeerd in verhouding met de rest maar vergeet niet dat de euro 2xde prijs+10% is he en dat het geen guldens meer zijn!

Imago
+braaf
+mooi ogend
+mooie schofthoogte
-geen papier
-geen geschreven prestatie
E.800,-


Ik hoop dat dit een typefout is? (Ik vind E 800 nogal weinig).
En wat bedoel je met 'geschreven prestatie'?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:39

Rachel-N

Afbeelding

Afbeelding

Geb: 09-03-1996 (7 jaar)
Kleur: Vos snowflake
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.48m

Papieren: Ja, Nederlands Appaloosa Stamboek
Predikaten: Stamboek, en een 2A premie.

Afstamming:
V. Oleander
VV. De Saint Urus d'Olympe xAA Stb 9020
MV. Soleil NAS 224 Stb * Pref
VVV. Saint Erwan X
MVV. Praline d'Olympe
VMV. Sonny af Hojmark NAS 149 Stb Keur Pref
MMV. Monik NAS 67 Stb Ster Pref

M. Rosy Joker NAS ....
VM. Joker L Machine
MM. Gonda
VVM. Astro Machine AQHA
MVM. Joker's Lucy
VMM. ....
MMM. ....

De rest weet ik zo niet heb de papieren niet bij de hand, maar dit lijkt me zo wel duidelijk. Knipoog

Geschreven prestaties: geen, nog niet uitgebracht op wedstrijden.
Tja een 2A premie.

Overige informatie:
Sinds een jaar onder het zadel, sinds een half jaar western bereden. Kent de basis van het westernrijden, fijn om te rijden, je kan er een gevorderde beginner op zetten, die rijdt er zo mee weg. Wordt voornamelijk western gereden, met als doel wedstrijden te gaan rijden. Daarnaast af en toe een sprongetje of een buitenritje, geen probleem.
Kent vrijheidsdressuur, w.o. buiging, spaanse pas en de compliment. ( Haha! )

Is voordat ze werd bereden fokmerrie geweest, heeft 2 veulens (appaloosa) gebracht.
Op dit moment ook drachtig (4 maanden) van de ggk fewspot appaloosa hengst Chewano v/d Langenieuw.

Verder makkelijk in de omgang.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:52

Citaat:
Laica
+mooie leeftijd
+mooi papier
+braaf, gemakkelijk te rijden
+mooie gangen
-geen geschreven prestaties
E.5000,-


Heel lief getaxeerd maar volgens mij haal je een paar dingen door elkaar Haha!
Ze heeft namelijk tot nu toe geen papier en is niet braaf en makkelijk te rijden.
Maar het prijsje klinkt wel leuk Schijnheilig

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:05

Oke Camilla ook nog een keer. Schijnheilig Zal dadelijk ook eens proberen te taxeren. (is wel zo eerlijk hè. Knipoog )

4 jarige New-Forest merrie. D-maat (1.45). L1 dressuur startgerechtigt. Nog niet uitgebracht in het springen maar ook daar veel aanleg voor. (Super techniek!!) A.s. Zaterdag voor het eerst oefencross.
Carlo x Silverlea Spiderman x Monday's Moscan. Ook goede merrie's in stamboom. Brave pony maar wel met pit, dus niets voor beginners. Verkeersmak, trailermak. Klinisch goedgekeurd. Hele veelzijdige sportpony.
Vorig jaar merrieveulen gehad van Justice. H.R. Veulen behaalde een 1e premie en werd kampioen. Dus ook prima fokmerrie.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/middendraf(3).JPG[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/springen1(5).JPG[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/wedstrijd(5).JPG[/img]

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:20

Een klasgenootje en ik hebben de paarden op de 1e pagina getaxeerd.

Ushi:
Grote E, geen papier, 6 jaar, braaf. Goeie gangen en kan goed staan.
E2500,-

Montana:
Niet lang onder het zadel, geen papier en nog zeer groen.
E1750,-

Wodka:
Tuiger niet zo geliefd. Wel mooi kwa kleur en aftekeningen.
E800,-

Imago:
12 jaar, heeft wel goede prestaties maar is denk ik toch niet het type dat ze graag in de ring zien.
E8000,-

Misty:
Leuke mooie pony, goed springen, kan nog veel in de toekomt presteren.
E3000,-

Tos:
Mooie haflinger, maar het blijft een haflinger Knipoog
E1250,-

Ewald:
Moeilijke maat aangezien hij net 1.57 à 1.58 zal worden. Heeft goeie gangen maar begint onder het zadel wel steeds meer praatjes te krijgen.
E2500,-

Ryan:
Mooi paard, goed papier maar heeft zich nog niet bewezen.
E3500,-

Ulinoco
Wordt al vroeg belast, kan lijden tot overbelasting en op latere l;eeftijd eerder slijtage. Niet een gelievde kleur.
E1750,-

Wilfred:
Begint al een beetje op leeftijd te komen, is pas net onder het zadel. En blijft ook een haflinger Knipoog
E800,-

Veerle:
Mooie haflinger, nog jong maar is wel al aan veel dingen gewend.
E800,-/E1000,-

Palermo:
Mooi type, 1e premie, goeie merrie voor de fok, erg ruime gangen voor een haf.
Nog niet zo ver onder het zadel.

E1500,-


Ik hoop dat ik met mijn bericht geen mensen heb beledigt want dat is namelijk niet de bedoeling.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:22

Ushi
apart paard (waar je van moet houden), geen papieren, kan al wel wat. Schat haar zo rond de 2300 euro

Montana
Jonge merrie, geen papieren en moet nog veel leren. 1800 euro

Imago
Zeer goed gepresteerd in de sport. Mooie maat. Ik hou het maar bij hogere prijsklasse.

Misty:
Leuke sportpony 2750

Laica:
Mooie pony om te zien. Nog weinig wedstrijdervraing, nog geen papieren 2200 euro

Ewald
mooie jonge pony met toekomst. 2500 euro

Melano
Hele leuke jonge pony met al aardig wat ervaring. Heel alround 3000 euro misschien iets meer

Treasure:
Mooie merrie, goede bewegingen, 4500 euro

Osmanthus
leuk paard, al gepresteerd, mooie maat. 5500

Camilla
leuke pony 2750

En wie wil red wood taxeren

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:59

Nu die van mij Knipoog Wie wil ze taxeren? Haha!

Othello RW, donkerbruine ruin, Lagos x Wolfgang x Apple King XX x Marco Polo, 7 jaar, L springen, L2 dressuur.
Fijn te rijden, niet altijd braaf, dus geen beginnerspony Haha!
1.56,5 m
Afbeelding
Afbeelding
Springt fijn, stopt niet, heeft ie nooit gedaan, hoe slecht je hem er ook bij rijdt, hij springt áltijd!
Hij heeft nu helaas een 3tje op het straalbeen en staat kreupel, daarom is hij niet zoveel waard. Maar ik ga waarschijnlijk met hem naar Antoine de Bodt dus dan komt het weer helemaal goed Haha! hoop ik..

Dan mijn paard, Palenca RW, Climax (v. Concorde) x Lector x Realist, bruine merrie, 1.68 m., 6 jaar, B dressuur, B springen (heb haar net 4 weken), lief paard, 3 goede gangen, fijn te rijden, makkelijk nageeflijk, springt goed.
Afbeelding
Hier had ik haar net opgehaald, dus nog superbloot. Ziet er nu beter uit, betere foto's volgen heel snel.

En dan nog de laatste, E-pony, 1.51 m., v. Candy Surprise. Donkerbruine merrie, 10 jaar, net 4 weken onder het zadel (niet ideaal dus), 3 goede, ruime gangen, veel springvermogen. Belooft veel, moet er alleen nog uitkomen en dat is ivm de leeftijd nog even afwachten. Merrie heeft altijd gefokt, zeer goede nakomelingen.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/mandy(5).jpg[/img]

Nou, laat maar horen Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:05

Nou er word nog weinig getaxeerd Verward Iedereen wil getaxeerd worden, maar taxeerd niet. Als iedereen nou eerst taxeerd en daarna een paard voor de taxatie plaatst, word ieder zijn paard getaxeerd Lachen

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:12

Ik taxeer Laica op 2000 Euro.. Wodka taxeer ik op 300 Euro, Ushi taxeer ik op 3000 Euro, Camilla ong. 2500 Euro, Ewald ong. 3500 Euro, Tos ong. 1500 Euro (het blijft toch een Haflinger Knipoog )

Wie wil nu mijn paarden taxeren? Knipoog Zo goed Fsoudan? Knipoog

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:28

Oke ik zal nog even een taxatie doen:
Othello:
Mhh, de kans dat het weer goed komt met deze pony is natuurlijk erg klein. Ik denk dat zo'n pony maar beter gewoon nog de rest van z'n leventje op een weiland moet lopen. Ik vind het best wel zielig voor zo'n pony als je hem door gaat rijden.
E500,- als het nou een merrie was geweest had je er tenminste nog een beetje fokwaarde aan.

Palenca:
Mooi paard maar is nu al 6 jaar en heeft zich nog niet bewezen op de wedstrijden. Opzich niet zo mooi kwa aftekeningen, E1500,-

Die kleine E pony. Alweer 10 jaar, veel veulens gehad en ziet er niet zo goed uit op de foto. Ik weet niet hoe ze voor kleine kinderen is aangezien ze niet zo groot is. Zeg maar, E1000,-

Oke, vanavond ga ik weer verder met taxeren Lachen

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:59

Okay, ik taxeer er ook nog een paar, aangezien Imago ook nog steeds 'in de race ligt':
Rachel-N: 1400 euro
Camilla: 2200 euro
Othello: misschien kan iemand nog wat van hem leren: 1000 euro
Palenca: mooie maat, niet écht dressuurtype, ligt eraan hoe ze ontwikkelt met springen: 2000 euro
E-pony: 1100 euro

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:00

Othello RW: denk dat je hier weinig voor krijgt. maar dat had je zelf ook wel verwacht. Zo rond de 200 euro (als ze weer goed gaat lopen, een stuk meer natuurlijk)
Palenca RW: mooie maat. 6 jaar. rond 3500 euro
E-pony: Kleine E-pony al 10 en net onder het zadel. 1300 euro

Nou wie wil redwood taxeren ??

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:04

Goeie grap, maar tegenwoordig koop je voor 3500 Euro niet zo'n paard meer Knipoog

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:10

Leonie_M schreef:
Red Wood

Redwood is een 5 jarige ruin van 166 hoog. Donkerbruin ( staan in zijn papieren) tegen het zwart aan. Afstamming: Goodtimes x Bernstein.
Chique paard om te zien. B klaar. ( nu 5 maanden onder het zadel) Verkeersmak. Eerlijk paard wat makkelijk in de omgang is. Maar met rijden wel uitstaling en pit heeft. Ook pakt hij het springen erg makkelijk op.


Bij Redwood zou ik me afvragen waarom hij zo laat is ingereden. Aan de hand daarvan zou ik een exactere prijs taxeren.
Het is een chique paard en ziet er leuk uit onder het zadel. Een paard dat leuk oogt op wedstrijdterrein. Hij heeft pit, ligt eraan op welke manier dit zich uit.
Paard is nog niet geklasseerd maar zou iets kunnen zijn voor de toekomst.
Afhankelijk van keuringen en bovenstaande: 3500-5000 euro.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:11

rustig. ik schatte hem al hoger dan de rest. Misschien ligt het aan de foto. Maar 6 jaar en B dressuur en B springen vind ik niet echt bijzonder. Hoger dan 4000 euro zou ik hem toch niet schatten. Misschien als ik bewegingsfoto's zie dat het anders wordt

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:17

Mariek87 schreef:
Goeie grap, maar tegenwoordig koop je voor 3500 Euro niet zo'n paard meer Knipoog


Waar doel je op??? (Welk paard) Verward

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:23

Randy01 schreef:

Bij Redwood zou ik me afvragen waarom hij zo laat is ingereden. Aan de hand daarvan zou ik een exactere prijs taxeren.
Het is een chique paard en ziet er leuk uit onder het zadel. Een paard dat leuk oogt op wedstrijdterrein. Hij heeft pit, ligt eraan op welke manier dit zich uit.
Paard is nog niet geklasseerd maar zou iets kunnen zijn voor de toekomst.
Afhankelijk van keuringen en bovenstaande: 3500-5000 euro.


Redwood is op zijn vierde jaar zadelmak gemaakt, maar door persoonlijke omstandigheden (ze werd zwanger met al de ongemakken die daar mee samen gaan) van de vorige eigenaresse is ze daar niet mee doorgegaan.
Verder is het een paard wat graag loopt, soms iets te graag maar wat zich wel laat rijden.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, amandananana, Esther_r20, Gigixponys, GoogleAdsense, Jorissie, lauret, mino1, SemrushBot, SylS, Whizz en 121 bezoekers