ik vindt dit allemaal maar niks(dekengedoe)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:31

vikki schreef:
... en dat een arabier meer haren heeft dan andere paardenrassen... Ik geloof dat een arabier 3 haren heeft waar een (gemiddeld) ander paard er 1 heeft.... .

weer wat geleerd Vikky. dit wist ik echt niet! OK dan!

Ik vindt het zo raar die arabier van mij heeft bijna nooit een dikke vacht in de winter, ja iets meer haartjes iets dikker maar geen dikke vacht, geen teddybeer, en als het vriest staan die haartjes rechtovereind!

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:40

Gewoon zonder deken.. geen miserie meer....

Mijn paardje is ook een bloedpaardje (engels dan wel) maar die staat al heel haar leven winter en zomer buiten zonder dek en leeft ook nog...
Een paard heeft een hele goeie temperatuurregeling/isolatie, hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:58

en rijdt je er dan ook gewoon op?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:40

Het was nu dan ook erg dubben wanneer je de deken erop gooide. Want de ene dag was het stralend weer, met hoge temeratuur, de volgende dag koud en nat. Tsja, doe je dan je deken op of niet.

De jonge paarden staan nog steeds dag en nacht buiten, zonder deken (krijgen ze ook niet hoor). Het liefst haal ik alles knus en warm binnen, maar het zijn paarden geen mensen. Ze kunnen even wat meer hebben dan wij.

De rijpaarden staan bij mij wel onder dekens. En staan s'nachts binnen. Vandaag stormt het hier echt, en blijven ze maar een dag binnen.
Pompidou staat met een onderdeken, met daaroverheen een ongevoerde regendeken. Die zit altijd superdun in haar vacht.
De shetjes niets, en dat zijn nu net teddybeertjes.

Toch vind ik het altijd wel moeilijk om die jonge paarden op het land te zien in dat rotweer, want leuk vinden ze het niet.
Nog een maandje, en dan gaat alles naar binnen. ( hun stallen zijn nog niet klaar).

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:11

mijn pony's staan nu ook nog dag en nacht buiten, eigenlijk gaan ze pas 1 november 's nachts naar binnen, maar ik kan waarschijnlijk mijn merrie wel half oktober naar binnen halen. Ze is drachtig en het veulen kan vanaf dan komen, dus dat vindt ik niet zo'n fijn idee als het veulentje 's nachts in noodweer wordt geboren... Dan heb ik het liever op stal. Ik wilde er eerst wel een regendeken op doen, maar met het veulentje op komst laat ik die er maar af dit jaar, ik zal toch niet veel met haar doen van de winter. Volgend jaar gaat er dan denk ik wel een deken op, dat ligt er ook aan hoe dik haar vacht dit jaar wordt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:38

Mijn paard staat sinds zaterdag binnen met dek (dun winterdek). Als het weer redelijk is (dus niet steeds van die plensbuien met windstoten) mag hij van mij naar buiten, maar dan alleen met regendek.
Anders ben ik bang dat hij kou vat.

Daarbij komt dat ik geen zin heb in een paard met zo'n mega dikke wintervacht, dus vandaar dan hij nu al zijn jas aan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:09

haha ik ben wezen kijken bij mn paardje, en ze stond daar in een fikse bui in een noordwester storm, maar kurk droog en lekker warm onder de deken, dus hij is waterdicht!
Ik ben ontzettend blij, ja ik had geen vertrouwen in dat oude dek, en er zit maar een buikriem aan dus niet echt dicht op het lijf, maar het is droog, al zag het er allemaal wel troosteloos uit, ze stond lekker met dr kont in de wind, naast dr maatje te grazen...opgelucht! Ik kan weer lekker slapen!