Auwtch, tip:voet niet onder paard steken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Auwtch, tip:voet niet onder paard steken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:32

Auwtch

Heb m'n eigen tip (voet niet onder een paard steken) dus niet opgevolgd.
Ik was met Lennon aan het wandelen (ik erlangs) en op een bepaald moment struikelt Lennon (kuiltje in de weg ofzo) en herpakt zich maar spijtig genoeg recht op de zijkant van m'n enkel...
Gevolg: een joekel van een blauwe plek, geschaafd, dik en een pijnlijke voet...
Terug naar de wei gehinkeld, bikkel die ik ben me aan de wei op Lennon gezet (zonder zadel want had het niet bij...) en toch even gaan wandelen met 'm (vond het te zielig om hem na nog geen 100m wandelen al terug op de wei te zetten...)
Thuisgekomen, en een coldpack uit de diepvries op m'n voet gelegd...

Ach ja, na een paar dagen beetje "huppelen" (steunen erop doet pijn) zijn we weer de oude...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:35

Auw! Scheve mond Dat doet inderdaad heel erg zeer...
Beterschapjes met je voet Ach gut

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:36

Jij bent echt een bikkel hoor
Kane heeft het een keer voor elkaar gekregen om een zwaar (ijzeren??) hek omver te gooien met een paar van die kleine scherpe spijtjes aan de onderkant zo dwars door mijn voet heen
Mijke gillen , Kane dom kijken Lachen
Maar ik ben toen naar stal gekropen en heb mijn vriendin de opdracht gegeven om kane te doen die dag ( achteraf ook goed geweest want heb de rest van de week met een mooi verbandje om het voetje heen gelopen )

Beterschap met je voet

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 01:38

auwie

Veel beterschap met je voet, en je bent wel een bikkel hoor Vind het wel lief van je dat je toch je wandelingetje hebt gemaakt met lennon Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:51

dat doet idd pijn .. heb er ook ervaring mee gehad Bloos
Veel beterschap met je voet *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 12:59

Vandaag gaat het gelukkig al beter... Wel nog gezwollen maar niet meer zo fel als gisteren en ook al minder pijnlijk... Maar goed, want zo rondhupsen vind ik niet zo interessant (voel me gelijk zo idioot als ik af kom gelopen dan Haha!)

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:01

Scheve mond auch.......
Dat doet zeer.
Gelukkig istiej niej gebroken.
Ik heb wellesz een trekpaard op men teen gehad nou dat wil je ook niet meemaken hoor .
Groetjes jes

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:57

Toen mijn veulentje van 1.78cm op mijn grote teen ging staan......hield de nagel het voor gezien...da's pas een fijn gevoel Haha!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:59

Op tv hadden ze het over nieuwe rijlaarzen met stalen neuzen voor de veiligheid zodat het niet veel pijn doet als een paard op je teen gaat staan Tong uitsteken Misschien een tip Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:00


Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:07

horses4life schreef:
Op tv hadden ze het over nieuwe rijlaarzen met stalen neuzen voor de veiligheid zodat het niet veel pijn doet als een paard op je teen gaat staan Tong uitsteken Misschien een tip Haha!


probleem hiermee is dat als het paard zwaar genoeg is (zoals die van mij van 1.78cm) de stalen neus-mits goedgeraakt, in kan deuken, waardoor je kans hebt dat je tenen geamputeerd worden, of half. Om je voet er vervolgens uit te krijgen moeten ze de stalen neus weg slijpen. Dan kijk ik persoonlijk toch liever wat beter uit!!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:13

Ai Natalie erg pijlijk hoor. maar je hebt een pluspuntje joh stel dat hij nog steeds beslaan was dan was het nog pijnlijker geweest Lachen

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:58

Mist"]
[quote="horses4life schreef:
Op tv hadden ze het over nieuwe rijlaarzen met stalen neuzen voor de veiligheid zodat het niet veel pijn doet als een paard op je teen gaat staan Tong uitsteken Misschien een tip Haha!


probleem hiermee is dat als het paard zwaar genoeg is (zoals die van mij van 1.78cm) de stalen neus-mits goedgeraakt, in kan deuken, waardoor je kans hebt dat je tenen geamputeerd worden, of half. Om je voet er vervolgens uit te krijgen moeten ze de stalen neus weg slijpen. Dan kijk ik persoonlijk toch liever wat beter uit!!
[/quote]

k geloof dat er ook schoenen (weet niet van laarzen) met gewoon een extra verharde voorkant.
iig, zoiets hoorde ik van mn broer toen hij stage liep bij een stratenmaker (ofzo...)
dat is dus wat veiliger, t houd t gewicht van een paard wel redelijk goed tegen, maar als het paard er weer af is, deukt de voorkant weer uit.

-edit- lekker duidelijk verhaal ook.... Scheve mond