hmmm......lopen, hoe gaat dat ook alweer...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

hmmm......lopen, hoe gaat dat ook alweer...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:32

Haha!

vandaag m'n eerste echte cursus lopen gehad Haha!
Maarre...........hoe ging dat ook alweer ??

Vandaag voor het eerst m'n linkerbeen voor 50% belasten, we hadden al grapjes over hoe dat zou moeten, 1 stap wel, 1 niet? Haha!
Maar okee, kwestie van 2 weegschalen, wat weeg je, dat gedeeld door 2, en zet dan dus de helft van je gewicht op je linkerbeen.
Probeer dat gevoel vast te houden van hoeveel dat ongeveer is.

De eerste 4 keren was het weer kwestie van........owwwwwwwww ik ga flauwvallen.....opeens was de gang en de fysio weg en waren er alleen nog maar zwarte vlekken........ Cool Snel zitten dus maar, dat ging zo'n keer of 4 dus en toen ging het wel weer.

Was best eng om na 11 weken (= dus bijna 3 maanden) opeens weer op links te mogen staan, maar het ging wel en deed gelukkig maar matig pijn aan m'n heiligbeen (die aan de linkerachterkant gebroken was)
Wat me echter blijft nekken qua pijn is m'n schaambeen bij m'n rechterbeen. Als dat zo blijft gaan ze dat nog even onderzoeken, want dat is raar, want op de foto's was er niets meer te zien.........

Maar okee, dinsdag weer, dan gaan we proberen met krukken te lopen, want dat rekje staat m'n techniek in de weg.
Echt letterlijk ging ik nadenken hoe ik moest lopen, heel zot, want dat doe ik al 29 jaar...................
maar okee, das dus best nog moeilijk.... Haha!

nu snel naar de bank, plat en rusten.......


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:38

Nou, weer iets verder gekomen! Alles moet wennen, ook het lopen dus hoe vreemd het eigenlijk ook is als je dr bij na gaat denken.
Ik hoop dat het lopen met krukken volgende keer al goed gaat en dat ook je rechter schaambeen geen pijn meer veroorzaakt.
Veel succes ermee!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:49

heej top joh.....
idd die pijn rechts is raar, marja een lichaam doet wel vaker raar..... hihii
sterkte!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:53

Ik moet zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor de manier waarop je - onafgebroken - optimistisch aan je herstel blijft werken!

Veel sterkte bij het verdere proces!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:59

Raar idee he. Ikkan na mijn knie opereatie nog wel herrinneren dat de fysiotherapeut zei, til je been eens op. Tja daar lig je ddn, geen idee hoe het moet. Ook na iedere terugval die ik heb moet ik weer leren lopen en steeds ben ik er verbaast over hoe snel je dat verleert. raar eigenlijk.

Maar het feit dat je weer staat is al heel wat. Maar pas op dat je niet te snel te veel wilt. En die rekjes zijn maar onhandig met krukken gaat het sneller en je krijgt er mooiere armspieren van Haha!.

Train ze.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:07

Oh oh, ze zag weer vlekken Bloos! ... maar die verdwenen deze keer dus wel redelijk snel?! Gelukkig maar.

Best snel dat je dinsdag al met krukken mag proberen te lopen.... hoop dat het een beetje gaat.
Mag je nu thuis ook al oefenen of mag het tot nu toe alleen daar (revalidatiecentrum)?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:09

af en toe een paar stapjes, maar op geleide van pijn, wat dus betekent dat ik na 20 pasjes weer lig, maar okee, dat zal vanzelf steeds beter gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:56

Wat zul jij balen dat je die knappe Zwembadjongen niet mee naar huis mocht nemen Knipoog Maar ik vind het hartstikke knap van je! Stug volhouden, en over een poosje loop je weer als een zonnetje. Zet hem op! OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 17:42

Zep schreef:
Wat zul jij balen dat je die knappe Zwembadjongen niet mee naar huis mocht nemen +


hihi ja dan had m'n herstel nog 3x zo snel gegaan of juist niet Haha! kon ik langer bij hem zwemmen hahahaha ook een tactiek
"het blijft maar zo vreemd pijn doen........" Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:58

Gelukkig gaat het steeds beter, en dinsdag al met krukken. GOED zeg, ik was ook zo snel.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:04

Nog even doorzetten en je zit zo weer op een paard Haha!
Veel suc6!!!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:15

Zie je komt er wel! Ga zo door, je kan het!! Heel veel succes verder!

Van vallen leer je opstaan...!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:06

Sterkte de komende tijd. Nu idd hopen dat echts de pijn wat afneemt of dat ze toch wat kunnen vinden. Niets kunnen vinden en wel veel pijn wordt je niet vrolijker van.

Fiesta, freiberger, what else?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 01:14

Belker schreef:
Sterkte de komende tijd. Nu idd hopen dat echts de pijn wat afneemt of dat ze toch wat kunnen vinden. Niets kunnen vinden en wel veel pijn wordt je niet vrolijker van.


deze fysio heeft het al gehad over een giga kneuzing die er waarschijnlijk ook gezeten heeft naast de breuken OF dat de breuk nog erg instabiel is (was op twee tegenoverliggende plaatsen gebroken dus instabiel) en dat het daardoor zou komen. Als het blijft wil hij even ernaar kijken. In uitstralingspijn wat m'n orthopeed zei geloofde hij niet zo maar ja, even afwachten nog maar he, tis allemaal nog zo vers.....

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:37

veel sterkte joh! Het lopen gaat vast steeds beter, gewoon even doorzetten Haha! denk maar zo vandaag zijn het er 20, volgende week al 25 de week erop misschein al wel 50...

ik hoop dat je snel bij het lopen ook minder pijn hebt...

suc6!!!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, maliejane, Manadeluca en 91 bezoekers