we raken haar kwijt... ben ik bang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:25

Hoe gaat het nu met haar? Is ze deze nacht doorgekomen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:28

Lieve Renee,

Altijd heb ik geweten dat jou hart op de goede plaats zat, en dit bewijst het maar weer. Je doet wat je kan, en als het allemaal tevergeefs blijkt te zijn, kan en mag je niet jezelf de schuld geven. Ik wens je ontzettend veel sterkte, en als het nodig is, weet je me te vinden.

PS: Staat het verhaal Katinka compleet los van Sharif? (die had toch ook last van zijn longen?)

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:28

Wat vervelend! Hoe gaat het nu met haar? En met jou? Ik zal voor je duimen dat alles weer goed komt hoor!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132106
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:42

Wat een verschrikkelijk verhaal Verdrietig
Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar (en met jou) gaat.
Heel veel sterkte ! Ach gut

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:13

hoi,

uh ja slik,
wat een klote verhaal zeg, verschrikkelijk, kop op he, blijf sterk voor je paardje ze heeft je nu het hardste nodig, je paard mag blij zijn met zo'n baasje echt super hoor zoals je dit allemaal doet.

Ik kan ook alleen nog zeggen dat ik jouw en je paard veel sterkte wens, hou je taai

gr. cissie

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:22

Heel veel sterkte de komende tijd.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:10

heel veel sterkte!
Gelukkig heeft ze de nacht gehaald en klopt haar hart alweer iets beter

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:12

Heel veel sterkte!
Het zal nog wel even duren voordat zeker is dat ze het haalt!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:56

Heel erg veel sterkte!
Iig goed dat ze de nacht heeft gehaald en het beter gaat!
Hoop echt van harte voor je dat ze het haalt!!!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:30

Heel veel sterkte!! Ik hoop echt dat het weer goed komt!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:32

Hoe is het nu met haar?
Ik hoop zo voor je dat ze het haalt!
sterkte igg Ach gut

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:42

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe het nu met haar is.....
Heel veel sterkte en kracht!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:44

Het blijkt wel dat ze al wat aangesterkt is want anders zou ze niet zo'n ontsnap poging doen.....
Maar:
Zet hem op meid!
Blijft sterk voor je kleine en geef haar maar een knuffel van me

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:47

Wat een ellende allemaal..
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met haar is,
onwijs veel sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:04

Lieve Allemaal,

Dit alles doet me zo vreselijk goed he, momenteel heb ik thuis helemaal geen steun (lang verhaal) dus ik heb gisteravond toen ik naar mijn vriend kon even lekker uitgehuild, alle spanning even eruit want o wat ben ik bang geweest zeg. Dat ik vrijdagochtend dat terrein op kwam, ik was zo vreselijk bang dat ik mijn kleine meid daar zou vinden, ik had ook met de dierenarts afgesproken dat we samen om 9 uur zouden komen en dat zij eerst zou gaan, maar ik kon echt niet meer thuisblijven en wilde liever alleen zijn als ik de ontdekking zou doen.

We hebben rhodococcus niet uitgesloten aan de hand van de tijd vanhet jaar, maar Katinka heeft al sinds ze 6 weken was zo nu en dan gehoest, meteen in het begin heb ik haar (de dierenarts) erbij gehaald en de eerste keer hebben we ook meteen excenel gespoten, daar reageerde ze super op, en de keer erna op de TMPS ook en de laatste keer excenel was ook super. Ik was dan ook in de veronderstelling dat Sharif en Katinka elkaar elke keer aanstaken. Rhodococcus was echter in alle opzichten niet logisch. Ze had toen geen extreem hoge koorts (39-40 graden), reageerde goed op de excenel en dat doet Rhodococcus niet. En ook op de longfoto was geen teken te zien van Rhodococcus. We hebben dan nu ook een longspoeling gedaan (zij noemde het anders) en maandag krijgen we de uitslag.
Ik was ook absoluut niet bang om de dierenarts te bellen, maar ik ken mezelf, als ik iets denk te zien dan kan ik helemaal over de zeik gaan, maar in dit geval was dat wel goed. Overigens denk ik niet dat ze zo d'r bed uit stapt en zo hierheen komt.... Haha!

De blijvende schade; daar is nog niet zo heel veel over te zeggen aangezien we er nog lang niet zijn, hangt ook allemaal af van de uitslag maandag en of het al dan niet rhodococcus is. Maar een grand prix pony zal het nooit worden (was ook niet de bedoeling).

In principe staat dit alles los van Sharif, de klachten zijn ook verschillend, Katinka heeft het al die keren echt in de longen gehad, ook geen gevoelige keel en Sharif heeft altijd een gevoelige keel gehad. Daarbij hebben ze de laatste tijd ook niet bij elkaar gelopen.

Katinka gaat nu wel wat beter, de plek in haar keel (waar de braunule in is gegaan) is nog wel dik, maar gelukkig is ze een heel stuk levendiger en ze reageerd behoorlijk als ik de naald voor de excenel erin stop. Donderdag kwam er helemaal geen reactie, er zit dus een stijgende lijn in maar we weten niet wat er gebeurd als we haar hier vanaf halen. Verder heeft ze het nog steeds benauwd, maar helaas moeten ze in hun box blijven staan aangezien ze em vandaag weer gesmeerd zijn, maar ze voelt zich overduidelijk beter. Ik heb het er nog even met de dierenarts over gehad vanavond, ik was bij Sharif die op de praktijk staat en zij kwam haar paard voeren die daar ook staat. Ze is wel positief over haar, maar we zijn er nog niet...

henk_001

Berichten: 56
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:16

heel veel stekte meid
ik hoop dat ze het haalt

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:18

Ten eerste: gelukkig is kleine Tinka er nog OK dan! , dat is tenminste al iets!
Ten tweede geloof ik dat je zelf best wel sceptisch bent over het wel-en-wee van de kleine dame...
Jullie hebben waarschijnlijk idd nog een lange weg te gaan, maar als ik zie wat voor tijd en moeite jij investeerd, heeft ze iig wel de beste kansen van de wereld Lachen ! Nogmaals sterkte meid Ach gut !!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:19

We duimen in ieder geval voor ze. Vechten moeten ze doen. En hopelijk zijn ze binnekort weer terug gezond. heel veel suc6 toegewenst

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:37

Heel erg veel sterkte!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:55

Hoe gaat het vandaag ????

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:04

Het zit je ook allemaal niet mee zeg! Heel veel sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 10:15

Ik durf inderdaad nog niet blij te zijn, ik ben zo bang dat als ik nu blij wordt dat het dan plots weer mis gaat, ik loop er nog steeds elke keer met angst in mijn hart heen, stel je voor dat ze daar ligt, al zijn we als het goed is uit die kritieke fase nu.
Ik zou willen dat het vast maandag is, dat we de uitslag krijgen en dan verder kunnen met een gerichte behandeling.
Ik ben wel heel erg blij dat mijn dierenarts haar vrije weekendje opgeeft, en in de buurt blijft voor het geval het bij ons misgaat. Via een andere dierenarts kunnen we haar dan bereiken en dan komt ze meteen, al heb ik (heel stiekem) de indruk dat ze vooruit gaat (ik kan wel in het rond springen!!!!), en daarbij houden we elkaar elke dag op de hoogte als ik bij Sharif ben.
Waar ik nu het bangst voor ben is voor de uitslag, ze reageerd niet voor niks niet op die excenel, dus wie weet is het wel iets onbehandelbaars...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:05

Wat fijn om dit te lezen, teminste geen achteruitgang
wel een hele lieve da die haar vrije weekend er voor geeft en die zo naast je staat,
Paarden zijn complexe dieren, die ieder weer anders reageren op medicijnen en behandelingen, dus het kan best zijn dat het even z'n tijd nodig heeft voordat de behandeling aanslaat.

He, we denken aan je hoor en geef je paard een knuffel van ons.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:13

geef je pony ok maar een knuffel van mij
ik hoop ook mee hoor
ik hoop dat het weer goed komt met haar
wel zeggen als het beter gaat hoor!!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:18

Misschien een beetje een late reactie, maar sterkte, ook met Sharif!